Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌ های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در نشست با محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ۳ شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون با ۳۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و تعداد زیادی روستا‌های زیر ۲۰ خانوار و ۱۰ خانوار، در زمینه تامین زیرساخت‌ ها از جمله راه ارتباطی مناسب، نبود مدرسه، شبکه آبرسانی و بهداشت عمومی با مشکلات زیادی روبه‌ رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  روشنفکر با اشاره به اینکه به دلیل فقر امکانات و بیکاری شاهد مهاجرت روز افزون روستائیان به مناطق حاشیه شهر‌ها هستیم، افزود: با وجود ظرفیت‌ های بالقوه در بخش‌ های مختلف برای توسعه اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود مهارت و تسهیلات لازم، شاهد افزایش بیکاری در روستا‌ها هستیم.
او خواستار ارائه آموزش و مهارت‌ های لازم فنی برای کارآفرینی خرد در مناطق روستایی شد و بیان کرد: امیدوارم به زودی شاهد بلند شدن دود کارخانه قند یاسوج بعد از سال‌ ها تعطیلی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) باشیم.   روشنفکر همچنین خواستار احداث مدرسه، شبکه آبرسانی، خانه بهداشت و جاده سازی برای روستا‌های کمتر برخوردار توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شد و ادامه داد: برای رفع محرومیت‌ها انتظار مساعدت ویژه از نهاد‌های انقلابی داریم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این نشست در زمینه راه اندازی کارخانه قند یاسوج در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ ها با بانک تجارت به عنوان مالک عمده این کارخانه اظهار امیدواری کرد و افزود: ۱۰ مدرسه کانکسی در سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون جمع آوری و نسبت به احداث ساختمان مورد نیاز اقدام می‌شود.   مخبر با اشاره اینکه برای رفع مشکلات آبرسانی، بهداشت و درمان و اشتغال روستایی مصمم هستیم، بیان کرد: بنا به پیشنهاد ارسالی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون چندین خانه بهداشت در این شهرستان‌ها احداث می‌کنیم.
او اضافه کرد: ۶۰۰ طرح خرد با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد تومان نیز در این حوزه اجرایی می‌کنیم.   نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی برای سومین بار در یک سال اخیر به سراغ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) رفت تا مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود را بررسی کرده و به توسعه کمک کند. انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم ستاد اجرایی فرمان امام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دنا و مارگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!

به گزارش قدس آنلاین، لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته که به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده است، اکنون مراحل پایانی خود را در صحن علنی مجلس می‌گذراند؛ البته با وجود اینکه تعطیلی روز پنجشنبه در این کمیسیون مصوب شد اما همچنان اختلاف نظرها بین تعطیلی روز پنجشنبه یا شنبه ادامه دارد.

یکی از اهم مسائلی در خصوص این لایحه مطرح می‌شود، این است که چه کسانی مشمول این مصوبه قرار خواهد گرفت. هرچند برخی نمایندگان مجلس دایره شمول این طرح را برای همه شاغلین در نظر گرفته‌اند اما به اعتقاد اکثر کارشناسان، از آنجا که لایحه مذکور مربوط به اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری است، این لایحه تنها مربوط به کارمندان دولت و دستگاه‌های اجرایی است؛ بنابراین تسری این مصوبه به کارگران بخش خصوصی را منوط به اصلاح و تغییر قانون کار و یا الصاق آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با آن می‌دانند.

هفته گذشته، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرامون تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی با بیان این که این مسئله نیاز به قانون دارد، تصریح کرد:«هرچه که قانون‌گذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.»

از سوی دیگر برخی کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی از جمله خانه صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند به تناسب کاهش ساعت‌های کاری، حقوق کارکنان کاهش ۱۰ درصدی را تجربه خواهد کرد. اما محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کار در واکنش به این موضوع اعلام کرد:«این امر خلاف قانون بوده و هیچ فردی نمی‌تواند سلیقه‌ای عمل کند.»

یک فعال کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار تحریریه جوان قدس در خصوص افزایش تعطیلات هفته عنوان کرد: پیش از تصویب هر قانون، باید مستندات پژوهشی درباره فلسفه وجودی آن بررسی شود. آیا این اقدام به نفع افزایش بهره‌وری و تولید ناخالص ملی کشور است؟ در واقع مجلس و هیئت وزیران نباید تصمیمات دوره رونق را در زمان رکود بگیرند.

احسان سهرابی با اشاره به سخنان اخیر وزیر کار، پیرامون مشمولیت کارگران در لایحه تعطیلی‌ها عنوان کرد: در این لایحه اشاره شده که این موضوع مشمول ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، یعنی نیروهای رسمی دستگاه‌های اجرایی است. با این حال اخیراً وزیر کار آن را به کلیه مشمولان قانون کار مرتبط دانسته است. البته وقتی دامنه لایحه فقط به کارمندان دولت محدود شده است، وزیر کار نمی‌تواند آن را مشمول کارگران نیز بداند.

سهرابی بیان کرد: پیش از این نیز کارگران از حقوق متعددی محروم بوده‌ و بسیاری از آن‌ها بر خلاف کارمندان دستگاه‌های اجرایی، در روزهای شیوع ویروس کرونا از تعطیلی‌های ضروری برخوردار نبوده‌اند. بنابراین اگر وزیر کار در لایحه اخیر به دنبال رعایت عدالت است، باید مکاتبات لازم صورت بگیرد تا مشمولین قانون کار هم در لایحه مذکور قید شوند.

این کارشناس حوزه روابط کار ضمن اشاره به اینکه برخی مشاغل بنابر ضرورت نمی‌توانند دو روز در هفته تعطیل شوند، توضیح داد: در این صورت باید مزایای مربوط به این مشاغل در قالب اضافه‌کار در نظر گرفته شود. در نتیجه باید پیش از تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس، تمامی مواد فصل سوم قانون کار مورد بازنگری و اصلاحات کارشناسی قرار بگیرد.

افسانه پدرامی‌فر خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان