Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@14:57:11 GMT

طبیعت و تاریخ محور توسعه همدان است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۲۲۷

طبیعت و تاریخ محور توسعه همدان است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان از جمله شهرهایی است که با رونق گردشگری می‌تواند توسعه پیدا کند و باید از نقاط قوتی مانند طبیعت و تاریخ آن به گونه‌ای استفاده شود تا این توسعه بهتر و بیشتر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضوان سلماسی در یک گفت و گوی برخط با بیان اینکه به عنوان اعضای شورا وظیفه ما در قبال همدان، سیاست گذاری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها بوده است، اظهار کرد: وقتی شخصی را که به عنوان شهردار انتخاب می‌کنیم باید مسئولیت وظایف خود را به عهده گرفته و انتخاب‌هایی که می‌کند بر اساس وظایفی باشد که به او واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در مورد عملکرد شورای پنجم نمی‌توانیم بگوییم که حرف اول را در همدان می‌زنیم چون شهر امور زیادی را در بر دارد و شورا نیز تلاش خود را در این مدت کرده تا اتفاقات خوبی برای شهر رقم بخورد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در این دوره با مشکلاتی نیز برخورد کردیم که معضل اقتصادی از اصلی‌ترین آنها بود و بر خیلی از فعالیت‌هایی که قرار بود در همدان انجام شود تأثیرات منفی گذاشت، خاطرنشان کرد: تنظیم و تحقق بودجه‌ای که در شهرداری رقم خورده است، عملکرد قابل قبولی را نشان می‌دهد.

سلماسی با بیان اینکه حقوق افرادی که در بافت تاریخی شهر زندگی می‌کنند را می‌توان به عنوان حق انتقال توسعه به آن‌ها داد، تصریح کرد: انتقال توسعه حقی است که به یک نفر بر اساس ضوابط قابل اجرا داده می‌شود و به جای اینکه در منطقه‌ای که لازم است بدهیم در مکانی دیگر این حق را به افراد خواهیم داد.

وی گفت: تلاش شورا بر این است که حقوق تمام افراد ساکن بافت تاریخی بررسی و تعریف شود و این موضوع درخواست شده تا در طرح جامع همدان نیز اجرا شود لذا باید برای تحقق این امر برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود تا مرمت بافت تاریخی، تعریف کاربری‌های اقتصادی و فراهم کردن شرایط مناسب سرمایه گزاری در این زمینه به درستی اجرا شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه ورودی‌های شهر پیشانی همدان در هنگام ورود مسافران به حساب می‌آید، افزود: تا داشتن ورودی‌هایی مناسب و بی نقص فاصله زیادی داریم اما شورا و مدیریت شهری در تلاش هستند این فاصله را با شرایط ایده آل به حداقل برسانند.

وی خاطرنشان کرد: شهر باید برنامه‌ریزی یکپارچه‌ای داشته باشد و هنگامی که بین نقاط مختلف آن نزدیکی امکانات و توسعه متوازن دیده شود این برنامه‌ریزی به بار نشسته است.

سلماسی تصریح کرد: همدان از جمله شهرهایی است که با رونق گردشگری می‌تواند توسعه پیدا کند و باید از نقاط قوتی مانند طبیعت و تاریخ آن به گونه‌ای استفاده شود تا این توسعه بهتر و بیشتر انجام شود.

وی تاکید کرد: در شورا طرح ارزیابی اجتماعی پروژه‌های شهری بررسی شد تا اگر قرار است پروژه‌ای انجام شود ابتدا مشخص شود که چه تأثیراتی بر زندگی شهروندان دارد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در پاسخ به سوالی درباره خشکیدن درختان و نهال‌های نزدیکی مجموعه سفیر، خاطر نشان کرد: این موضوع به زمان قبل از شورای پنجم باز می‌گردد که با پیگیری‌های مداوم شهرداری و شورای پنجم اقدام به احیای درختان شد و در حال حاضر در روبه‌روی مجموعه سفیر شاهد کاشت دوباره درختان چند ساله چنار هستیم.

کد خبر 492655

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر همدان طبیعت آثار تاریخی ميراث فرهنگي توسعه شهری گردشگری جاذبه های گردشگری درختان شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا به شهرداری پایتخت درباره انتخاب خودرو‌ها به عنوان تاکسی برقی تذکر داد.

مهدی اقراریان از کارشناسان خواست اقدامات شهرداری تهران در این حوزه، استاندارد خودرو‌ها و شیوه بهره برداری و خدمات پس از فروش این خودرو‌ها را بررسی کنند.

رئیس کمیته حقوقی شورا همچنین برپاسخگویی شهردار تهران به شورا تاکید کرد و گفت: شهردار باید مطابق قانون پاسخگوی سوالات باشد.

رئیس کمیته عمران شورا هم در نشست امروز بر ضرورت بررسی مجدد ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح درخیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس تاکید کرد.

سید محمد آقامیری افزود: ساکنان این منطقه معتقدند ساخت این تقاطع ضرورتی ندارد و با توجه به این درخواست، تقاضا داریم در این باره امکان سنجی و بررسی مجدد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم درباره احداث این تقاطع به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تذکر داد و گفت: در دوره پنجم پلی در خیابان فرجام ایجاد شد که نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد بنابراین درخواست می‌کنیم، معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در نشست امروز شورا به شهرداری تهران درباره تأمین زمین معوض برای ساخت مجموعه‌های ورزشی تذکر داد.

زهرا شمس احسان گفت: شهرداری تهران برای اجرای طرح آزادراه شهید شوشتری و خط هفت متروی تهران ملزم شد هفت مجموعه ورزشی را در ازای ورزشگاه تختی به وزارت ورزش تحویل داد.

عضو شورای شهر تهران افزود:به دستور شهردار تهران، سازمان املاک و مستغلات مکلف شد زمین‌هایی در مناطق ۱۳، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ را به وسعت ۳۰ هزار متر مربع به عنوان دهکده‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش قرار دهد، اما با گذشت چهار ماه هنوز املاک معوض شناسایی و واگذار نشده است.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا هم در نشست امروز از هیئت رئیسه خواست زمانی را در نظر بگیرند تا گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری در بخش‌های مختلف در شورا ارائه شود.

دیگر خبرها

  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • پیام شبانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • تسریع در ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع) اولویت شورا است
  • اعضای شورای شهر با اراده مردم بر کرسی نشسته‌اند
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • واکنش ها به حمله موشکی به رژیم صهیونیستی