Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@07:16:25 GMT

چمن تاریخی سلطانیه با کود پاشی احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۲۴۸

چمن تاریخی سلطانیه با کود پاشی احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل آقاجانلو گفت: با شروع بارش‌های بهاری ۷۰ هکتار از چمن سلطانیه کود پاشی می‌شود و این طرح به منظور تقویت و افزایش پوشش گیاهی و همچنین اصلاح و احیاء چمن تاریخی سلطانیه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه چمن سلطانیه یک هزار و ۲۰۰ هکتار است، اظهار کرد: علاوه بر این کودپاشی در منطقه قوشچی نیز ۲۵ هکتار کود پاشی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: چمن سلطانیه عمر بیش از هزارساله دارد و زمانی محل پرورش اسب‌های نژاد ایرانی بوده است.

آقاجانلو تاکید کرد: احیای دوباره چمن سلطانیه در کنار گنبد سلطانیه از نظر مسئولان استان زنجان جزء اولویت‌های اول پروژه‌های این استان است.

کد خبر 5209621

منبع: مهر

کلیدواژه: گنبد سلطانیه اداره منابع طبیعی زنجان ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیوع کرونا گرگان اردبیل فلسطین انتخابات 1400 عکس استانها عید سعید فطر چمن سلطانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، شریفی اعلام کرد: دامداران با توجه به آغاز فصل گرما نسبت به سم پاشی اماکن دامی خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما دامداران برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نسبت به سم پاشی دام‌ها و اماکن دامی خود اقدام کنند.

شریفی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق گزش کنه هیالوما بیماری را به انسان و دام منتقل می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف اقدامات این شبکه در سال ۱۴۰۲ در پیشگیری و مبارزه با این بیماری را سم پاشی بیش از ۲۷۶ هزار و ۷۵۰ متر مربع از اماکن دامی، بیش از ۳۲ هزار و ۱۳۰ رأس گوسفند و بز، بیش از هزار و ۴۰۰ رأس گاو و گوساله و دو هزار و ۹۰۰ نفر شتر در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام عنوان و بر لزوم مبارزه با انگل‌های خارجی توسط دامداران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو
  • مبارزه علیه آفت سن گندم به ۵۰۰ هزار هکتار رسید
  • نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری
  • مهمترین توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • مرمت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • برخورد ۲ خودرو در زنجان ۵ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • محلول پاشی ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در شهرستان سلطانیه