Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@22:22:51 GMT

آمریکا: حمله اخیر کابل احتمالاً توسط داعش انجام شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۳۵۲

آمریکا: حمله اخیر کابل احتمالاً توسط داعش انجام شده است

درحالی که طالبان دست داشتن در حمله به دبیرستان «سیدالشهدا» در کابل را رد کرده است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این حمله ممکن است توسط داعش انجام شده باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که آمریکا در حال بررسی حمله به دبیرستان «سیدالشهدا» در کابل است و البته «داعش در گذشته مسئول حملات مشابهی علیه شیعیان در کابل بوده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده است، از اعلام آتش‌بس 3 روزه توسط این گروه در روزهای عید فطر استقبال کرد.

پرایس در پاسخ به این پرسش که آیا چنین حملاتی تاثیری بر برنامه آمریکا برای خروج از افغانستان خواهد داشت، گفت که «آمریکا به اهدافش در افغانستان یعنی مقابله با القاعده و اطمینان از اینکه خاک این کشور دیگر علیه آمریکا استفاده نمی‌شود، رسیده است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه بار دیگر تاکید کرد: «نشانه‌هایی وجود دارد که این حمله را می‌توان به داعش و نه طالبان نسبت داد، با این حال هنوز این مسئله کاملاً روشن نیست و ما نمی‌خواهیم پیش از آمدن اطلاعات درباره آن اظهارنظر کنیم».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در گذشته، «سرگئی بسدا» رئیس اداره روابط بین‌الملل سرویس امنیتی فدرال روسیه در یک نشست امنیتی در «کازان» گفته بود: سرویس‌های ویژه آمریکا در انتقال تروریست‌های داعش به مناطق شمالی افغانستان دخیل هستند.

تلاش برای احیای مجدد داعش در افغانستانارتش پاکستان: داعش در افغانستان با حمایت هند در حال گسترش استجزئیات اختصاصی تسنیم از عملیات ویژه آمریکایی‌ها برای نجات فرماندهان داعش در افغانستان + عکس و فیلمافغانستان| شهدای دبیرستان «سیدالشهداء» در کابل به 85 نفر افزایش یافت

«جاوید کوهستانی» کارشناس نظامی و ژنرال بازنشسته افغان نیز چندی پیش بزرگنمایی تهدید داعش در افغانستان توسط مقامات آمریکایی را به مسئله خروج نظامی از افغانستان مرتبط دانسته بود و گفته بود که واشنگتن به بهانه داعش به نوعی در پی ادامه حضور در افغانستان است.

با این حال، آمریکا درباره مبارزه با گروه‌های تروریستی همواره با رفتار دوگانه سعی کرده است تا از این گروه‌ها برای رسیدن به اهداف یکجانبه و ژئوپلتیک خود در افغانستان استفاده کند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیعیان داعش اخبار آمریکا اخبار افغانستان شیعیان داعش اخبار آمریکا اخبار افغانستان داعش در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد

دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم با نشر خبرنامه ای می‌گوید، که داوطلبی معدن نفرایت ولسوالی قره‌باغ ولایت ‎کابل به‌گونه شفاف برگزار شد.

این وزارت افزود یک شرکت خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۱۸ میلیون افغانی، برنده این داوطلبی اعلام شد.

به گفته این وزارت، قرار است این شرکت در کنار سرمایه‌گذاری روی این معدن، مبلغ ۱۵ میلیون و ۹۹۰ هزار افغانی را در بخش خدمات اجتماعی به‌مصرف برساند.

گفتنی است که با تامین امنیت در کشور معادن افغانستان از سوی دولت به شرکت های خصوصی به منظور استخراج قرارداد می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • آمریکا با تامین تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خواهان خویشتنداری است