Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفت‌ها با رویکرد‌های جنجالی شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان ادامه دارد. خبرگزاری میزان – ۴۴ دادستان آمریکایی از «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیس‌بوک، خواستند از طرح ایجاد نسخه اینستاگرام کودکان صرف نظر کند.   به گزارش «سی ان بی سی»، پس از واکنش‌های جدی چند ماه اخیر به رویکرد عدم محافظت از کودکان و نوجوانان توسط شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام در ماه مارس اعلام کرد قصد دارد تنظیمات ویژگی محافظت از کودکان و نوجوانان را در سیستم عامل خود بروزرسانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پس از آن فیس‌بوک نیز اعلام کرد نسخه‌ای از اینستاگرام را برای کودکان راه اندازی می‌کند.
۴۴ دادستان کل آمریکا با ارسال نامه‌ای به «زاکربرگ»، خواستار کنار گذاشته شدن برنامه راه اندازی نسخه اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال شدند.   این نامه می‎گوید «دادستان‌های کل از فیس‌بوک می‌خواهند این برنامه‌ها را کنار بگذارد؛ زیرا استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای سلامتی و رفاه کودکان که توانایی پشت سر گذاشتن چالش‌های داشتن حساب کاربری در شبکه اجتماع را ندارند، مضر باشد.» بیشتر بخوانید: ورود دعوای اپل و فیس‌بوک به مرحله‌ای جدید حساب کاربران واتس اپ مسدود می‌شود؟ آن‌ها همچنین با استناد به تحقیق در مورد تاثیرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان تاکید کردند «فیس‌بوک  از نظر تاریخی نتوانسته است از سلامت روانی کودکان در سیستم عامل خود محافظت کند.»   این نامه همچنین به بی توجهی فیس‌بوک به نیاز‌های واقعی اشاره کرده و نوشت «کودکان یا حساب اینستاگرام ندارند یا آن را نمی‌خواهند.»   دادستان‌های آمریکایی همچنین فیس‌بوک  را به خاطر عدم قبول مسئولیت حفاظت از کودکان در سیستم عامل خود و در عوض استفاده از اطلاعات شخصی جمع آوری شده کاربرانش مورد انتقاد قرار داد.   رویکرد فعلی اینستاگرام ممنوعیت استفاده از این سیستم عامل برای کودکان زیر ۱۳ سال است که اجرایی نمی‌شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل فیس‌بوک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیس بوک حوادث بین الملل فیس بوک شبکه های اجتماعی سیستم عامل فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سن مجاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی در انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیرمنگام لایو، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در کنار دولت این کشور مشغول بررسی هستند تا قوانین جدیدی درباره دسترسی کودکان به شبکه های اجتماعی به موبایل فراهم کنند.

دولت این کشور هم اکنون روی قوانین مربوط به شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، تیک تاک، اینستاگرام و اسنپ چت، واتس اپ و غیره تمرکز کرده است. بیشتر پلتفرم ها در حال حاضر به افراد ۱۳ سال و بالاتر اجازه می دهند حساب کاربری باز کنند.

اما برخی از والدین در کمپینی خواستار افزایش سن مجاز استفاده از پلتفرم ها به ۱۶ سال شده اند.

سخنگوی وزارت علوم، نوآوری و فناوری در این باره اعلام کرد: ما درباره گمانه زنی ها اظهار نظر نمی کنیم. تعهد ما تبدیل انگلیس به ایمن ترین مکان برای کودکان در فضای آنلاین است.

کد خبر 6078514

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد
  • تعطیلی موقت تردز در ترکیه
  • تعطیلی شبکه اجتماعی تردز در ترکیه
  • افزایش سن مجاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی در انگلیس
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • آزمایش ویژگی پیام‌رسانی در تردز
  • ابزار جدید «تایچی» معرفی شد/ ارتقای تصویربرداری پزشکی با هوش مصنوعی
  • قابلیت‌های پیام‌رسانی در تردز آزمایش می‌شود
  • بازتاب‌ حمله ایران در رسانه های آمریکایی | بایدن درخواست کرده حمله ایران بی پاسخ بماند | ببینید
  • اختلال پردازش شنوایی کودکان قابل درمان است؟