Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری ۱۶۱ وکیل و ۲۰۰ پرسنل بخش‌های متخلف قوه قضاییه و تعدادی از شهود دروغین و سردفتران رسمی در پی راه‌اندازی سامانه نظارت های برخط مردمی برای مراجعان به قوه قضاییه خبر داد.

قدس آنلاین: غلامحسین اسماعیلی با اشاره به ابلاغیه رئیس قوه قضائیه در خصوص لزوم جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در رسیدگی به پرونده های قضایی، گفت: 

این طرح سه هدف مهم شناساسی واحدهای تولیدی تعطیل شده، شناسایی واحدهای نیمه فعال و نیازمند حمایت قضایی و شناسایی عوامل و مسببان و تعقیب کیفری متخلفان را پیگیری می کند و در اجرای گام اول این طرح که باید ظرف حداکثر یک ماه به انجام رسد، سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل کشور و دادسراها به طور ویژه به این موضوع می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی واحدهی تولیدی خیانت است

وی ادامه داد: نمونه احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی را در سفر اخیر به استان همدان مشاهده کردیم که واحدی تعطیل شده بود و ۵۰۰ کارگر بیکار شدند، اما رئیس قوه قضاییه از این کارخانه بازدید کرد و دستورات لازم برای راه اندازی این واحد ظرف مدت یک ماه صادر شد.

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: مجموعه صنایع پوشش ایران، کارخانه تولید ماهی در هرمزگان، قند ورامین و ارج، نمونه‌هایی هستند که احیا شدند.

اسماعیلی گفت: ما تعطیلی واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی دشوار کنونی خیانت به مردم و کشور می دانیم و عزم و اراده جدی داریم که هر جا واحدهای تولیدی نیازمند حمایت قوه قضاییه باشند، حمایت‌های قضایی را انجام دهیم و مدیرانی که با سو استفاده باعث تعطیلی شوند نیز مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه نظارت‌های برخط مردمی برای مراجعان به قوه قضاییه گفت: ۴۰۰ هزار نفر در این سامانه نظرات خود را ثبت کرده‌اند و ۲ و نیم  میلیون اظهار نظر در این سامانه ثبت شده که براساس آن ۷۴ درصد مردم از عملکرد قوه قضاییه راضی بوده‌اند و بیش از ۶۶ درصد مردم دادرسی‌ها را عادلانه دانسته‌اند و بیش از ۶۵ درصد مردم نیز مدت زمان دادرسی را منطقی عنونا کرده‌اند

سخنگوی دستگاه قضا همچنین با اشاره به وظیفه نظارتی قوه قضاییه از دستگیری ۱۶۱ وکیل و ۲۰۰ پرسنل بخش‌های متخلف قوه قضاییه و تعدادی از شهود دروغین و سردفتران رسمی خبر داد و افزود: سازمان بازرسی کل کشور هم  ۱۶۰۰۰ پیشنهاد اصلاح امور و رویه ها به دستگاه های اجرایی صادر کرده است و بیش از ۱۲۰۰ گزارش هوشیاری به دستگاه های اجرایی صادر شده و درخواست ما این است که این دستگاه‌ها توجه لازم به این هشدارها و پیشنهادها را داشته باشند.

اسماعیلی اظهار داشت با ورود سازمان بازرسی و تحقیقات این سازمان بیش از ۳۸۰۰ گزارش کشف تخلف از دستگاه های اجرایی صورت گرفته و به مراجه ارجاع شده که  در نتیجه این گزارشات بیش از ۵۰۰ نفر از مدیران  در مراجع قضایی محکوم شدند. البته بخش عمده این موارد تخلفات اداری بوده و به معنای وقوع جرم و اختلاس و ... نیست.

تشکیل تیم امنیتی مشترک وزارت اطلاعات و سپاه در پرونده فایل صوتی ظریف

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت پیگیری میئله انتشار فایل صوتی محرمانه مصاحبه وزیر امور خارجه با مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در این باره تشکیل شده و تیم‌های تخصصی متشکل از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه در قالب یک تیم مشترک امنیتی پیگیری این پرونده ر. ا انجام می‌دهند

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه تقسیم کار خوبی در این مورد بین وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه نجام شده، گفت: جمعی از افرادی که در این برنامه ایفای نقش داشتند دستور ممنوع الخروجی شان صادر شده و تاکنون نیز ۲۰ نفر احضار شدند و از آنها در وخصوص خارج شدن این فایل صوتی از مجموعه ریاست جمهوری تحقیقات انجام گرفته است.

اسماعیلی افزود:  نتایجی در این باره نیز بدست آمده  اما به لحاظ لزوم دقت و حساسیت مسئله کار تحقیقات ادامه دارد و ما تا نتایج نهایی پرونده در این کارگروه امنیتی و قضایی موضوع را دنبال خواهیم کرد.

پیگیری مجازات عاملان ترور شهید سلیمانی از سه مسیر

سخنگوی قوه قضائیه درباره انتشار جزئیاتی جدید از ترور سردار سلیمنی از سوی مقامات آمریکایی  این سول که مقامات دولت عراق مستنداتی در این باره برای ارائه به ماجمع بین الملی در اختیار قوه قضائیه ایران قرار اده اند، تصریح کرد: این پرونده سه بخش دارد، یک بخش در کشور عراق دنبال می‌شود که در سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به این کشور مورد پیگیری قرار گرفت و پرونده دست اندارکاران این نایت تروریستی با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه تبادل اطلاعات و مستندات بین ایران و عراق و سوریه در خصوص این پرونده انجام گرفته و در جریان است، اضافه کرد: پرونده دوم در دادسرای ایران تشکیل شده در ابعاد امنیتی نیازمند اعلام نظر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است و پس از آن با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

وی  گفت: همکاریهای بین بخشی بین ایران و عراق و سوریه برای طرح در مجامع بین‌المللی نیز در حال انجام است اما فرآیندهای بین‌المللی زمانبرند و با همکاری وزارتخارجه پیگیر موضوع در مجامع م محاکم بین‌المللی هستیم.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه بازداشت کارمندان متخلف بازداشت وکلای متخلف مدیران متخلف متهمان پرونده ترور سردار سلیمانی فایل صوتی ظریف واحدهای تولیدی سازمان بازرسی قوه قضاییه قوه قضائیه دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد

دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد و گفت: هنگام بازداشت و انتقال به من توهین و مورد ضرب و جرح قرار گرفتم و هیچگاه بحث تجاوز مطرح نبوده و هیچ گونه تجاوزی انجام نشده است.

به گزارش مشرق، از روز گذشته یک ادعای مشکوک به صورت گسترده در فضای مجازی مطرح و دست به دست شده است. یک زندانی مشکوک امنیتی که سابقه او در طرح ادعای دروغ و کذب در مورد خودش و دیگران عیان و آشکار است در پیامی از اینکه به فردی به نام دینا قالیباف تجاوز شده است خبر داد.

پس از انتشار این ادعا از سوی فرد مورد اشاره دادستانی تهران بلافاصله بررسی دقیق موضوع را در دستور کار خود قرار داد و تحقیقات دقیق و گسترده‌ای در این خصوص صورت گرفت. در همین رابطه دینا قالیباف نزد مقام قضایی ادعای مطرح شده مبنی بر تجاوز به وی را تکذیب کرد.

فرد مورد اشاره ضمن رد ادعای مطرح شده از سوی دیگر زندانی طرح کننده ادعا گفت: هنگام بازداشت و انتقال به من توهین و مورد ضرب و جرح قرار گرفتم و هیچگاه بحث تجاوز مطرح نبوده و هیچ گونه تجاوزی انجام نشده است.

پس از تکذیب تجاوز از سوی دینا قالیباف، مقام قضایی شخصا در خصوص ادعای ضرب و جرح و توهین تحقیقات میدانی انجام می دهد که در این مورد نیز هیچ مستندات و دلیل و مدرکی ارائه نشد و کذب بودن ادعای دوم نیز به مقام قضایی ثابت شد.

در همین رابطه؛ پس از انجام تحقیقات و احراز ادعای کذب دینا قالیباف پرونده قضایی جدیدی علیه وی تشکیل شده است.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند