Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکری به پیروز حناچی شهردار تهران اظهارداشت:شنیده‌ها حاکی از آن است که شهرداری تهران قصد ندارد که در راستای برنامه تبدیل وضعیت نیروهای خود به رسمی برای حدود ۲۰۰۰ نیرو و تصویب یکی از تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر که هرگونه رابطه استخدامی اعم از روزمزد، کارگری، شرکتی یا کار معین دارند اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین شنیده‌هایی به گوش می‌رسد که با برخی ایثارگران خارج از حوزه شهری تماس‌هایی برقرار و پیشنهاد شده که در آزمون دستیاری شرکت کنند. این بر خلاف نص صریح قانون، مصالح شهرداری و تبعیض علیه کارکنان شهرداری است، لذا به شهردارتهران تذکر می‌دهم نسبت به رعایت مر فانون و صیانت از حقوق کارکنان شهرداری تهران توجه کافی داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران به موضوع ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: بنابر این قانون شهرداری تهران باید ۲۵ درصد از نیازهای استخدامی تامین نیروی مورد نیاز خود اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی را از بین ایثارگران جذب کند، اما به‌رغم وضوح این قانون، در فراخوان جذب دستیاری مدیران این بخش مغفول مانده و گزینه‌ای برای ابراز ایثارگری وجود نداشته است. بدیهی است آنچه که در عمل رخ داده تخطی از قانون و تخلف بوده و متخلفین به اجرای این قانون باید به هیات تخلفات اداری معرفی شوند.

نظری گفت: همچنین هشدار دهم به نهادهای نظارتی در مورد شهرداری تهران، که به نظر می‌رسد نفوذ جریان نفاق میان برخی از مدیران شهرداری در حال گسترش است و باید حواس‌ها به افرادی که پشت درهای بسته با گروهی می‌نشینند به دلخواه آنان حرف می‌زنند و پشت در بسته دیگر با گروهی دیگر نشسته و حرفی دیگر و کاملا متفاوت می‌زنند، باشد تا این نفوذ جریان نفاق به ضرر شهر و شهرداری تمام نشود.

وی گفت: تذکر دیگر من درباره خبرهایی است که درباره جذب و تبدیل وضعیت برخی از نیروهای شهرداری تهران به گوش می‌رسد. از این رو لازم است شهرداری تهران مواردی را که مطالبه خانواده بزرگ کارکنان شهرداری تهران است، مورد توجه خود قرار دهد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه به‌رغم تذکرهای مکرر و متعدد، همچنان دسترسی به سامانه جامع منابع انسانی در اختیار اینجانب و تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر قرار نگرفته و از این رو امکان آنکه از صحت و سقم ادعاهای مدیران شهرداری درمورد عدم جذب نیروی جدید اطمینان داشته باشیم، وجود ندارد. لازم است دسترسی به سامانه جامع منابع انسانی در حدی که امکان راستی‌آزمایی وجود داشته باشد هرچه سریع‌تر برای اعضای شورای شهر به عنوان نهاد ناظر بر شهرداری تهران ایجاد شود.

وی بیان داشت: مساله دوم، عدم رعایت قانون در روند مربوط به جذب دستیاران است. موضوعی که دارای ابهامات فراوانی نیز هست. فرآیند جذب این افراد از ابتدا دارای حاشیه‌های جدی بود که مورد تذکر اعضا نیز قرار گرفت و همچنان هم لیستی از این افراد منتشر نشده تا شورا به طورکامل در جریان آنچه که رخ داده قرار بگیرد و مطمئن شود که خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشده باشد.

همچنین یکی از نگرانی‌های کارکنان شهرداری میزان دریافتی دستیاران است که به رغم سابقه کم کاری نسبت به شمار زیادی از کارکنان، دریافتی بسیار بیشتری دارند که این تبعیض قابل توجه است.

تغییر درکمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران

در ادامه حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: وقتی پسماند در شهر تهران جمع آوری می‌شود به سمت شهرری می‌رود  روزانه نزدیک به ۹ هزار تن پسماند در آنجا دپو می‌شود. از این رو حوزه جغرافیایی و تقسیمات کشوری شهرستان ری ذی حق است که در کمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند" نقش داشته باشد.

وی با تاکید براینکه حضور یک نماینده از فرمانداری ری در کمیته مذکور به بهتر اجرایی کردن طرح کمک می‌کند، اظهار کرد: همچنین این امر سبب می‌شود در کمیته تعارضاتی که پسماند با شهرستان ری دارد کاهش یابد و زمانی که نماینده فرمانداری در کمیته راهبری حضور داشته باشد بسیاری از مسائل رفع می‌شود. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش پیشنهاد داد: پیشنهاد می‌کنم به جای نماینده استانداری تهران حتما در یکی از ردیف‌هایی که جزو کمیته هستند فرمانداری ری قید شود تا ایرادی که طرح در مطالعه و اجرا داشت رفع شود.

سرانجام این‌ پیشنهاد با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید و بند مذکور اصلاح شد.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1513688

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران عضو شورای شهر تهران کارکنان شهرداری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اطلاع رسانی وضعیت زمین‌هایی تفکیک شده ی غیرقانونی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، تجملیان افزود: اشخاصی که زمین‌های بزرگ را به شکل غیرقانونی تفکیک می‌کنند و همچنین افرادی که این زمین‌های تفکیک شده را خریداری می‌کنند، هر دو مرتکب عمل خلاف قانون می‌شوند، با این تفاوت که نفر اول سودش را می‌برد و گرفتاری‌هایش را برای خریداران دست دوم به بعد باقی می‌گذارد.   وی ادامه داد: ضرورت دارد شهروندان قبل از خرید هر قطعه زمین در هر منطقه از شهر، به شهرداری و اداره راه‌وشهرسازی مراجعه کرده و از وضعیت زمین مورد نظر (نوع کاربری آن، نداشتن معارض، دارا بودن سند صحیح و ...) اطمینان حاصل کنند، در موارد بسیاری مشاهده می‌شود که سوداگران از بی‌اطلاعی مردم سوءاستفاده کرده و زمین‌هایی که کاربری‌های غیرمسکونی (بخصوص باغ) دارند را تفکیک غیرمجاز کرده و با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسانند.     عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت:  از شهردار درخواست می‌شود طی جلساتی با مدیران دادگستری مقرر شود که دفاتر اسناد رسمی مکلف باشند از این به بعد در هنگام انواع معاملات، خریداران را به طور شفاف پیرامون عواقب و مسئولیت‌های ایشان در مورد حق و حقوق شهر و شهرداری مطلع ساخته و آنان را به طور دقیق توجیه نمایند.

دیگر خبرها

  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان
  • ضرورت اطلاع رسانی وضعیت زمین‌هایی تفکیک شده ی غیرقانونی
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در ایمن‌سازی معابر شهری و جاده‌ای