Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:59:30 GMT

کرونا جان هشت نفر دیگر را در استان همدان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۸۴۷

کرونا جان هشت نفر دیگر را در استان همدان گرفت

دکتر «محمد طاهری» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۴۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند که در مجموع بیماران سرپایی مثبت از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به ۴۰ هزار و ۲۲۱ نفر و بیماران بستری مثبت به ۱۶ هزار و ۲۹۹ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: به دنبال ترخیص ۲۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شمار بهبود یافتگان در استان به ۱۳ هزار و ۲۷۹ نفر رسید و هم اینک حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد تخت های بیمارستانی خالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۰ مورد بود که ۱۴۵ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: در عین حال هم اینک ۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۵۰ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۷۱۷، بهار ۹۰۱، تویسرکان ۹۵۷، رزن ۷۰۶، درگزین ۲۶۵، فامنین ۲۹۸ و کبودراهنگ ۹۵۹ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۹۲۰  نفر در ملایر، ۲ هزار و ۱۳۰ نفر در نهاوند و ۶ هزار و ۶۰ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، شهرستان اسدآباد در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان اخبار کنکور استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه، بیمارانی را که به دلیل کووید یا آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

محققان دانشگاه میشیگان از سوابق پزشکی برای مقایسه بیش از ۷۷۰۰۰ نفری که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند با همان تعداد افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، استفاده کردند.

سپس، تعداد افرادی که در طول سال بعد از آن برای هر یک از شایع‌ترین اختلالات عصبی نظیر میگرن، صرع، سکته مغزی، نوروپاتی، اختلالات حرکتی و زوال عقل، تحت درمان قرار گرفته بودند را بررسی کردند.

در اینجا یک نگاه اعدادی به یافته‌ها آمده است:

• در مجموع، ۳.۲٪ از مبتلایان به آنفلوانزا و ۲٪ مبتلایان به کووید به خاطر میگرن تحت درمان قرار گرفتند و ۲.۱٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۶٪ از بیماران کووید، مراقبت‌های صرع را دریافت کردند.

• علاوه بر این، ۲.۴٪ مبتلایان به آنفلوانزا به خاطر سکته مغزی تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با ۲٪ از بیماران مبتلا به کووید. ۳.۶٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۹٪ از بیماران کووید به دلیل نوروپاتی تحت درمان قرار گرفتند. و ۲.۵ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۱.۵ درصد از بیماران کووید به دلیل اختلال حرکتی درمان دریافت کردند.

• نرخ زوال عقل برای دو عفونت ویروسی مشابه بود- ۲.۳٪ از بیماران آنفلوانزا و ۲٪ از بیماران کووید مراقبت برای این وضعیت دریافت کردند.

• در مجموع، ۴.۹ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۲.۸ درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از بیماری خود دچار یک وضعیت عصبی جدید شدند.

کد خبر 6062491

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند