Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علیرضا محمدی کرجی ران، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت:طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر نفتی خلیج فارس با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات هرچه بهتر به بخش خصوصی و تسهیل در زمینه واردات و صادرات فرآورده‌های نفتى در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی، اعتبار در نظر گرفته شده برای قرارداد مطالعه این طرح را ۱۲ میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده بری اجرای عملیات عمرانی آن را نیز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ابتدا ۱۵ شرکت به این خطوط متصل می‌شوند و سپس تمامی شرکت‌های سرمایه گذار نفتی واقع در بندر شهید رجایی از این خطوط بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید

پهلوگیری بیش از ۱۱۰۰ فروند شناور در بندر نفتی خلیج فارس/ رشد ۹ درصدی صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی

او گفت: با احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی، بهره وری از اسکله‌ها نیز با پذیرش شناور‌های بزرگ افزایش می‌یابد و زمان ماندگاری شناور‌ها در لنگرگاه‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با اجرای این طرح امکان اتصال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بدون واسطه و به صورت مستقیم به مخازن نفتی موجود در بندر شهید رجایی فراهم خواهد شد.

محمدی کرجی ران گفت:با اتصال شرکت‌های سرمایه گذار به محوطه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی، انتقال فرآورده‌های متنوع سبک و سنگین نیز از طریق ریل به مخازن مستقر در بندر خلیج فارس امکان پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر شهید رجایی بنادر و دریانوردی پالایشگاه بندرعباس بندر شهید رجایی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸هزارتن، بالاترین رکورد صادرات فرآوردهای نفتی در این بندر به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار 2 میلیون و 788 هزار و 888 تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید. 

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال 1402 نسبت به سال قبل، رشد 27 درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 90 درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری افزود: 29 درصد رشد در بخش صادرات، 13 درصد رشد در بخش واردات، 29 درصد رشد در فله خشک، 17 درصد رشد در بخش کانتینری، 26 درصد رشد در بخش تردد کامیون و 13 درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر دستاوردهای بندر خرمشهر در سال 1402 نسبت به سال قبل بود.

وی تاکید کرد: سال 1402 با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات 38 هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال 1402، انهدام 190 ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی