Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@18:25:18 GMT

اخطار سپاه به 7 شناور آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۲۵۳

اخطار سپاه به 7 شناور آمریکایی

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، در اطلاعیه‌ای ادعای اخیر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیرامون نزدیکی شناورهای نیروی دریایی سپاه به شناورهای دریایی این کشور در تنگه هرمز را نادرست و فرار به جلو دانست و تاکید کرد: بهتر است آمریکایی ها از رفتار غیرحرفه‌ای پرهیز و با تمکین قوانین و مقررات دریانوردی امنیت خلیج فارس را به مخاطره نیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: در پی ادعای اخیر جان کربی سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا پیرامون نزدیکی شناورهای نیروی دریایی سپاه به شناورهای دریایی ارتش تروریستی این کشور در تنگه هرمز در ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری ، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد :در ادامه رفتارهای غیرحرفه‌ای ناوگان نیروی دریایی ارتش  تروریستی امریکا در خلیج فارس بویژه در ماه جاری که امنیت منطقه را همواره با تهدید و مخاطره جدی مواجه ساخته است در روز ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شناورهای گشتی نیروی دریایی سپاه در حین اجرای ماموریت های جاری و متعارف روزانه خود در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با ۷ فروند شناور دریایی آمریکایی ها در تنگه هرمز که  به ارتکاب رفتارهای غیر حرفه ای مانند پرواز بالگرد، شلیک فلیر و تیراندازی بی هدف، بی مورد و تحریک کننده مبادرت ورزیدند، روبه‌رو و ضمن رعایت فاصله قانونی در چارچوب دستورالعمل ها و مقررات دریانوردی  به رفتار مخاطره آمیز و غیرحرفه ای آنها تذکر و اخطار داده شد که آنها نیز با اصلاح رفتار ، مسیر خود را ادامه دادند.




این اطلاعیه افزوده است: در ادامه  سخنگوی وزارت دفاع این کشور به مانند گذشته با فرار به جلو و طرح ادعایی نادرست و غیر واقعی پیرامون ماجرا، در صدد القای حس مسئولیت در قبال مراقبت برای جلوگیری از بروز خطر و خطای محاسباتی بر آمده است ، در حالی که  این امریکایی ها هستند که با حضور نامشروع خود کانون بی ثباتی ، تولید تهدید و بروز مخاطرات نا امن کننده در منطقه از جمله در تنگه هرمز و خلیج فارس شده اند .

این اطلاعیه با تاکید بر اینکه  " امریکایی ها با پرهیز از روایت های نادرست و رفتارهای غیر حرفه ای ، بایستی مقررات بین المللی و قوانین دریانوردی و کنترل باند در منطقه راهبردی تنگه هرمز و خلیج فارس را با جدیت تمکین کنند"  هشدار داده است :مدافعان مقتدر و دریادل تنگه هرمز و خلیج فارس ، رفتار غیر قانونی ، غیرحرفه‌ای و پرخطر از سوی بیگانگان به ویژه ناوگان  نیروی دریایی ارتش تروریستی امریکا که امنیت دریانوردی این منطقه حساس را با چالش و تهدید مواجه می سازد را خط قرمز خود دانسته و در کمال آرامش و اطمینان با دنبال کردن ماموریت های خود در تنگه هرمز و خلیج فارس ، آماده هستند هرگونه خطای محاسباتی آنان را قاطعانه و شجاعانه  پاسخ دهند.
منبع: صراط برچسب ها: شناور ، ناطقان ، آمریکایی ، سپاه ، ایران ، سپاه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شناور ناطقان آمریکایی سپاه ایران سپاه تنگه هرمز و خلیج فارس نیروی دریایی سپاه تنگه هرمز غیرحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز (دوشنبه) تا اواخر وقت فردا ناامن اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید، مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با اعلام اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اضافه کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق ساحل تا یک و سه دهم و در فراساحل نیز تا یک و هشت دهم متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صید کیلکا و اختلال در فعالیت‌های بندری تخلیه و بارگیری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر، اثر مخاطره این سامانه ناپایدار دریایی عنوان شده است.

در این اخطاریه علاوه بر توصیه به رعایت جوانب احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه های مختلف، تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی و همچنین صید پره و کیلکا نیز ممنوع اعلام شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • ناپایداری وضع جوی در هرمزگان، ۲ اردیبهشت