Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: از چندی پیش می‌دانستیم که با توجه به اختلالی که در جوجه‌ریزی مرغ‌داری‌ها به علت اختلاف قیمت جوجه و محدودیت‌های تردد جوجه و نهاده‌ها در اواخر اسفند پارسال و اوایل فروردین امسال رخ داد، در اردیبهشت دچار کمبود مرغ می‌شویم و بر همین اساس مرغ منجمد ذخیره کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد جهانگیرلو افزود: از دو روز پیش توزیع ۲۰۰ تن مرغ منجمد را در استان  آغاز کردیم و ۵۰ تن از این میزان دیروز و امروز توزیع شده است.

او قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد را در سردخانه ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام و بیان کرد: عید فطر را هم در پیش داریم و برنامه ریزی کردیم که کمبود مرغ گرم را با مرغ منجمد جبران کنیم و به اندازه کافی مرغ منجمد برای توزیع داریم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه کمبود مرغ گرم از یکشنبه در استان رخ داده است، گفت: تعداد مرغ‌داری‌هایی که مرغ‌هایشان به مرحله کشتار رسیده کم است، در این هفته ۳ تا ۴ مرغداری مرغ‌هایشان رسید که بر این اساس شبی ۵۰ تا ۶۰ تن کشتار داریم در حالی که پیش از این هر شب ۱۵۰ تن کشتار داشتیم و مازاد بر مصرف استان بود.

جهانگیرلو ادامه داد: اکنون شبی ۵۰ تا ۶۰ تن کشتار مرغ در استان بوشهر صورت می‌گیرد و ۴۰ تا ۵۰ تن هم مرغ منجمد توزیع می‌شود به این ترتیب مشکلی در تامین نیاز استان نداریم، زیرا نیاز استان روزانه ۹۰ تن است.

او تاکید کرد: از جمعه شب هم هیچ مشکلی در تامین مرغ گرم نخواهیم داشت و شنبه بازار مرغ عادی خواهد بود. حتی مازاد تولید خواهیم داشت که می‌توانیم به استان‌های همسایه بفرستیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: قیمت مرغ در استان‌های همسایه بالاست، اما مرغ‌داران استان ما قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان را رعایت می‌کنند.

جهانگیرلو با اشاره به فعالیت ۲۱۳ مرغ‌داری در استان بوشهر، عنوان کرد: البته در هر دوره تعدادی از آن‌ها جوجه‌ریزی می‌کنند که در اواخر اسفند ابتدا اختلاف قیمت جوجه باعث شد مرغ‌دار مردد شود که جوجه ریزی کند یا نه، و بعد هم بحث حمل جوجه و نهاده  مطرح شد که با توجه به برخی محدودیت‌های تردد در نوروز و تعطیلات این ایام، مرغ‌داری‌ها نتوانستند به موقع جوجه ریزی کنند و وقفه ۵ تا ۶ روزه به وجود آمد. این وقفه در جوجه‌ریزی اکنون خود را در بازار مرغ نشان داده است.

او افزود: استان بوشهر از بهترین استان‌ها در مدیریت جوجه ریزی و کشتار مرغ است. هم مرغ‌داران همکاری کردند و هم سازمان‎های دولتی در تامین نهاده‌ها کمک کردند که مشکلی پیش نیاید. اکنون برخی استان‎‌ها مانند خوزستان، فارس و هرمزگان با وجود تعداد زیاد مرغ‌داری با مشکلات زیادی رو به رو هستند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: قیمت مرغ تغییری نخواهد کرد و هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان  و برای مصرف کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است. قیمتی که مصوب شده در این استان به خوبی رعایت می‌شود.

جهانگیرلو درباره فرستادن مرغ به خارج از استان هم توضیح داد: هر زمان که مازاد تولید داشته باشیم مرغ‌دار با مجوز دامپزشکی می‌تواند مرغ را به خارج از استان بفرستد اما وقتی نیاز استان تامین نشود اجازه خروج نمی‌دهیم.

او تایید کرد که قیمت بالای مرغ در دیگر استان‌ها باعث می‌شود که مرغ‌دار تمایل داشته باشد مرغ را به آن استان‌ها بفرستد، اما در همین حال گفت: مرغ‌دار برای این کار مجوز می‌خواهد و زمانی که ما مجوز به او ندهیم پس نمی‌تواند مرغ را از استان خارج کند.

پیش از کمبود رخ داده، ما با توجه به اینکه استان معین کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و هرمزگان بودیم و مازاد تولید را به این استان‎‌ها با قیمت مصوب دادیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در این چند روز که با کمبود مواجه شدیم دیگر امکان فرستادن به دیگر استان‎ها وجود نداشت و بنابراین مجوزی صادر نشد.

جهانگیرلو عنوان کرد: طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی ما استان معین دو- سه استان دیگر هستیم زمانی که مازاد تولید داریم به آن استان‌ها مرغ می‌فرستیم و زمانی هم که ما کمبود داشته باشیم آن‌ها باید نیاز ما را تامین کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود مرغ مرغ گرم بازار مرغ قیمت مرغ جوجه ریزی مرغ داری مازاد تولید مرغ منجمد جوجه ریزی مرغ داری استان ها مرغ دار مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت درهم امارات در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که درهم امارات که در بازار آزاد دیروز به ۱۷,۶۹۰ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۶۰ تومانی (۰.۳۴ درصد) به ۱۷,۷۵۰ رسید.

بالاترین قیمت درهم امارات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷,۷۵۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۷,۷۵۰ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی درهم امارات نسبت به هفته گذشته ۰.۹۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد درهم امارات در شش ماه گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۳۶۷ درهم امارات.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۵۶ درهم امارات.

منبع: رکنا

tags # درهم امارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.