Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:50:26 GMT

۱۵ پروژه مهار سیلاب در منطقه پارس جنوبی در دست اجرا است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۴۳۷

۱۵ پروژه مهار سیلاب در منطقه پارس جنوبی در دست اجرا است

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس روز سه شنبه به نقل از ایرج خرم دل اعلام کرد: این پروژه ها  در ۲ منطقه پارس یک و پارس ۲ کنگان اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های مهار سیلاب در منطقه پارس جنوبی به منظور مهار و دفع سیلاب و آب‌های سرگردانی که از سمت حوضه‌های آبریز بالا دست به سمت تاسیسات پارس جنوبی سرازیر می‌شوند، عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرم دل  افززود:  با اجرای این پروژه تمام آب‌ها به وسیله سدها و کانال‌های هدایت سیلاب کنترل و مهار می‌شوند و مانع از خسارت به تاسیسات احداثی پایین دست خواهد شد.

وی یادآورشد: تاسیسات صنعتی و پالایشگاه‌ها موجد در پارس جنوبی به  دلیل نبود این سدها با مشکلات فراوانی در فصل بارندگی روبرو می‌شوند که این امر ضرورت احداث پروژه‌های مهار سیلاب را در این منطقه دوچندان کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: اکنون این پروژه ها از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار هستند و عملیات اجرایی آنها نیز مطابق برنامه زمان بندی شده در حال انجام است.

وی  بیان کرد: با اجرای این پروژه ها و وجود ۲۷ سد تاخیری که در منطقه فعال خواهد شد، همچنین ۸۰ کیلومتر کانال مهار سیلاب و ۲۰۰ زیرآبگذر،  دیگر نگرانی در زمینه آسیب و یا خسارت‌های احتمالی به پالایشگاه‌ها و مناطق پایین دست در منطقه پارس یک و ۲ توسط سیلاب وجود نخواهد داشت.

خرم دل تاکید کرد: با بررسی هایی که از سوی متخصصان انجام شده، این پروژه با این سطح و با این حجم از کار یک رکورد در مهار سیلاب به شمار می‌رود که از سوی سازمان منطقه ویژه اجرا می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر میدان گازی پارس جنوبی سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر میدان گازی پارس جنوبی سیل بوشهر میدان گازی پارس جنوبی سیل اخبار کنکور مهار سیلاب پارس جنوبی منطقه پارس پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی. چتر باران و سیلاب در خراسان جنوبی از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال استان گسترده شد.

باران‌هایی که از روز گذشته جَو استان را تحت تاثیر قرار داده از عصر امروز به اوج رسید به طوری که جانی تازه به رودخانه‌های فصلی بخشید و البته در برخی مناطق سیل هم به راه انداخت.

تهیه کننده: زهرا فلاحی نسب
تدوینگر: حمید خراشادیزاده
نریتور: فرزانه مولایی

 

                                                                          کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!