Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@07:14:30 GMT

ضرر و زیان ۷۷۰ میلیارد تومانی اصناف کاشان از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۶۳۸

ضرر و زیان ۷۷۰ میلیارد تومانی اصناف کاشان از شیوع کرونا

حسین عابدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: شهرستان کاشان نیز از همان ابتدای شیوع ویروس در کشور، درگیر این بیماری بود که این موضوع باعث شد فعالیت بسیاری از مردم از حالت عادی خارج شود.

وی با بیان اینکه اصناف و صاحبان صنفی یکی از گروه‌هایی بودند که در پس شیوع ویروس کرونا دچار ضرر و زیان فراوانی شدند، ابراز داشت: کاشان نیز از این قاعده مستثنی نبود و در طول ۱۵ ماه گذشته با توجه به شیوع این ویروس به طرق مختلف اصناف متضرر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان با اشاره به اینکه کاشان حدود ۱۵ هزار واحد صنفی دارد، تصریح کرد: حدود نیمی از این واحدهای صنفی در گروه مشاغل دو و سه وجود دارد که با توجه به وضعیت کرونایی کاشان در بازه‌های زمانی مختلف این واحدهای صنفی تعطیل می‌شد.

وی با بیان اینکه اصناف شهرستان کاشان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان ضرر و زیان دیدند، خاطرنشان کرد: البته توسط دولت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده از کرونا تعلق گرفت ولی این تسهیلات فقط توانست بخش کوچکی از ضرر و زیان وارده بر اصناف را جبران کند.

عابدی با اشاره به اینکه فقط در پیک چهارم شیوع ویروس کرونا در کاشان حدود هفت هزار واحد صنفی تعطیل شد، بیان داشت: ضرر و زیان حاصل از این پیک هنوز محاسبه نشده است.

کد خبر 5209513

منبع: مهر

کلیدواژه: اصناف بازرسی اصناف اصناف و بازاریان حسین عابدینی ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا اردبیل فلسطین انتخابات 1400 عکس استانها عید سعید فطر شیوع ویروس ضرر و زیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام حدود 78 هزار مورد بازرسی پارسال از اصناف آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته ۷۷ هزارو ۹۰۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان برای کنترل و نظارت بر بازار، سطح عرضه و تولید انجام شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن ۳۷ درصد  رشد داشته است.

عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه بازرسی های انجام شده منتج به تشکیل ۱۰ هزار و ۲۰۵ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۳۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال شده است، افزود:   این تعداد پرونده‌ تشکیل شده و ارزش ریالی آن در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۶۸ و ۴۷۰ درصد رشد دارد.

سرتیپی اظهار کرد: در یکسال گذشته بازرسی های انجام شده به تفکیک ۱۹ هزار و ۹۲۱ مورد بازرسی با رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال گذشته از واحدهای صنعتی و تولیدی و ۱۰ هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی با رشد ۱۱۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ از واحدهای صنفی خدماتی صورت گرفته است.

وی گفت: دریکسال گذشته تعداد ۳۵۱ فقره پرونده تخلفات ارزی به ارزش ۳۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

سرتیپی افزود: همچنین در سال گذشته ۳۰ هزار و ۵۹۵ مورد بازرسی طی گشتهای مشترک بازرسی با اداره ها و ارگانهای ذیربط انجام گرفته که منجر به تشکیل شش هزار و ۹۸۷ فقره پرونده تخلف به ارزش ۵۱ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال شد که برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان با اشاره به عملکرد مبازه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز پنج هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام و منجر به تشکیل ۷۴۱ فقره پرونده تخلف با ثبت ۱۴۵ درصد رشد نسبت به سال 1401 به ارزش ۳۱ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال شده است.

دیگر خبرها

  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در حوزه اصناف خراسان جنوبی
  • استرداد حدود ۱۰ میلیارد ریال به شاکیانِ واحدهای صنفی مشهد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • انجام حدود 78 هزار مورد بازرسی پارسال از اصناف آذربایجان‌غربی
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟