Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@21:46:51 GMT

استاندار اصفهان: نرخ بیکاری تک رقمی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۶۵۴

استاندار اصفهان: نرخ بیکاری تک رقمی شد

استاندار اصفهان گفت: سال ۹۷ نرخ بیکاری استان اصفهان ۱۴.۴ درصد بود که با تلاش شرکت علمی تحقیقاتی نرخ بیکاری در استان تک رقمی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز -سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه- در جلسه رفع موانع تولید شرکت دیار خودرو اظهار کرد: سال گذشته در استان اصفهان ۲۱۳ واحد تولیدی از حالت رکود خارج شد و همچنین هزار و ۲۹۶ طرح نیز افزایش ظرفیت پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته در استان هزار و ۱۸۸ طرح جدید تولیدی به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۱۲ طرح که معوق مانده بود نیز به وارد چرخه بهره برداری شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: از ۵ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان کشور، ۵۲۸ شرکت در شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان فعالیت دارد که در زمینه شرکت‌های دانش بنیان کشور، دومین استان پس از تهران است.

رضایی اضافه کرد: سال ۹۷ نرخ بیکاری استان اصفهان ۱۴.۴ درصد بود که با تلاش شرکت علمی تحقیقاتی نرخ بیکاری در استان تک رقمی شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در رابطه با افزایش تولید و جلوگیری از راکد ماندن واحدهای تولیدی تمام سعی و تلاشش را می‌کند. مشکلات شرکت دیار خودرو گلپایگان ا بانک مرکزی و گمرک هفته آینده در دفتر معاون دادستان مشکلات حل خواهد شد؛ مشکل چک‌های سود مرکب نیز در ستاد تسهیل استان حل و فصل شد.

کد خبر 492687

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استاندار اصفهان نرخ بيكاري رکود اقتصادی بيكاري شرکت دانش بنیان تعطیلی عباس رضایی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان

مـدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان در سفر رئیس جمهور به استان سمنان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد حسینی‌نژاد با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی 6.1 مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان با حضور برخط رئیس جمهور، وزیر نیرو و جمعی از معاونین و مسئولین کشور افتتاح شده، بیان کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت 20 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی و با سرمایه گذاری 160 میلیارد تومانی دایر شده است.

وی اضافه کرد: این نیروگاه قابلیت توسعه تا مقدار 18 مگاواتی را داراست.

مـدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این نیروگاه برای 34 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و برق تولیدی آن از سوی شرکت توزیع برق استان سمنان خریداری می‌شود.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: ظرفیت و تولید این نیروگاه یک میلیون و 200 کیلووات ساعت در ماه بوده و توان هر پنل خورشیدی 665 وات است و به طور سالیانه حدود 14 میلیون و 400 کیلووات ساعت برق تولیدی به شبکه توزیع تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه این نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا شده است و برق تولیدی آن به شبکه فشار متوسط استان به صورت مستقیم متصل شده است افزود: استان سمنان به دلیل بهره‌مندی از میانگین تابش آفتاب بالای 300 روز در سال و وجود بادهای فصلی زمینه خوبی را برای سرمایه‌گذاری در ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را دارد.

گفتنی است در  مجموع امروز با حضور ریاست جمهوری ، وزیر نیرو و هیئت دولت در استان سمنان مقدار 6 هزار و 240 کیلووات ساعت انرژی خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • گلر پیکان: ما هم رتبه تک رقمی میخواهیم
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات