Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@14:43:21 GMT

آرامش نسبی در مسجدالاقصی بعد از یک روز درگیری شدید

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۷۷۷

آرامش نسبی در مسجدالاقصی بعد از یک روز درگیری شدید

منابع از آرامش نسبی در مسجد الاقصی بعد از یک روز درگیری‌های شدید میان نمازگزاران فلسطینی و نیرو‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، هزاران فلسطینی بعد از اینکه پلیس رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته از مسجد الاقصی عقب‌نشینی کرد، امروز (سه‌شنبه) نماز صبح را در این مسجد به جا آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها بعد از پایان نماز شعار "جان و خونمان را فدای تو می‌کنیم‌ای اقصی" و "امتی که رهبرش محمد است به زانو درنمی‌آید" سر دادند.

نمازگزاران از گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس قدردانی کردند.

هیچ گونه درگیری میان نمازگزاران با پلیس رژیم صهیونیستی رخ نداد.

صد‌ها تن از فلسطینی‌ها شب را در مسجد الاقصی گذراندند.

پلیس رژیم صهیونیستی دوشنبه بار‌ها به مسجد الاقصی یورش برد که به گفته جمعیت هلال احمر فلسطین در این درگیری‌ها ۵۲۰ تن در قدس زخمی شدند.

همچنین رسانه‌ها تصاویری از خون‌هایی که زمین مسجد را به دنبال درگیری‌های شدید دربرگرفته بود، منتشر کردند.

همچنین نیرو‌های رژیم تعداد زیادی را بازداشت کردند. به دنبال این درگیری‌ها گردان‌های القسام اراضی اشغالی را هدف قرار دادند. در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه نیز ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. لینک کوتاه: asriran.com/003Hrm

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش نسبی به بازار ارز رسید؛ سکه کاهشی شد و شاخص بورس قد کشید!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ نگاهی به عملکرد بازار‌های ارز، طلا، سکه و سرمایه، نشان می‌دهد در شرایطی که در نخستین ماه از سال جدید، حال و هوای سوددهی در سمت طلا و سکه بود و شاخص بورس تنها با بازدهی اندک همراه شده بود، حال در شروع هفته و اردیبهشت ماه، بازدهی بازار‌های ارز و سکه و طلا نزولی شده است.  

فعالان این بازار‌ها تاکید دارند که تحولات سیاسی و بین المللی در روزهای اخیر به گونه ای بود که شاهد کاهش نسبی تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای نسبت به هفته های قبل هستیم و در نتیجه با کاهش ریسک خرید و فروش در بازارها، شاهد خروج تقاضا‌های هیجانی از بازار ارز و طلا هستیم. به گونه‌ای که نرخ دلار بازار آزاد که در روز‌های اخیر تا مرز ۷۰ هزار تومان نیز رشد کرده بود، امروز کمتر از ۶۵ هزار تومان و در میانه کانال ۶۴ هزار تومان معامله شده است. هرچند بهای دلار در مرکز مبادله در سطح ۴۳۵۶۵ تومان قرار دارد.

از سوی دیگر، با توجه به افت معنادار نرخ دلار در بازار آزاد و کاهش رفتار‌های هیجانی در بازارهای مالی، بهای طلا و سکه نیز در بازار تهران روند نزولی را تجربه کرده است. به گونه‌ای که در پایان دادوستد‌های امروز بازار، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نسبت به پایان هفته قبل به رقم ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که در هفته‌های اخیر قیمت سکه امامی تا ۴۶ میلیون تومان نیز جهش کرده بود.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم امروز ۴۰ میلیون تومان ارزش گذاری شد که نشان از افت نرخ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دارد. از سوی دیگر، بهای نیم سکه و ربع سکه نیز در اولین روز هفته با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی به ترتیب ۲۵٫۵۰۰٫۰۰۰ و ۱۵٫۵۰۰٫۰۰۰ بوده است و هر سکه یک گرمی نیز امروز ۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

این در حالی است که بهای انواع طلا نیز در بازار تهران روند کاهشی داشت؛ به گونه‌ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳٫۶۷۵٫۴۰۰ تومان بود که نسبت آخرین نرخ هفته قبل، حدود ۱۳۵ هزار تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر مثقال طلای آبشده در بازار که در هفته‌های اخیر به بالای ۱۶ میلیون تومان رسیده بود، امروز ۱۵٫۹۲۱٫۰۰۰ ارزش گذاری و دادوستد شد.

روند نزولی بهای طلا و سکه در شرایطی است که قرار است فردا نوزدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد برگزار می‌شود. به گونه‌ای که وجه الضمان برای متقاضیان خرید شمش‌های حراجی در مرکز مبادله، مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است.

شاخص بورس قد کشید!

شاخص کل بورس تهران که در فروردین ماه بازدهی ۰.۶ درصدی را به ثبت رسانده بود و در قعر جدول نسبت به سایر بازار‌های نظیر ارز و سکه قرار داشت، امروز در پایان معاملات با ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۵۷ واحدی قرار گرفت. امروز نزدیک به ۱۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۷۶ هزار میلیارد ریال با انجام ۳۹۳ هزار معامله دادوستد شد و نماد‌های فملی، فولاد، شپنا، فارس، شستا، شبندر و وبملت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند. همچنین شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۵۹۱ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۲۰۷ واحد رسید.

دیگر خبرها

  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیل از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیلی از ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه
  • طوفان الاقصی| مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • آرامش نسبی به بازار ارز رسید؛ سکه کاهشی شد و شاخص بورس قد کشید!