Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:00:50 GMT

سطح استانداردهای فرودگاهی در مازندران ارتقاء یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۸۳۵

سطح استانداردهای فرودگاهی در مازندران ارتقاء یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رازجویان ظهر سه شنبه در جلسه پیگیری مشکلات فرودگاه ساری با تاکید بر اینکه فرودگاه‌های استان باید به ایده‌آل‌ترین سطح استانداردها برسند، تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه و تأمین مصالح مورد نیاز در فرودگاه ساری، دو پروژه مهم استانداردسازی این فرودگاه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر آغاز نصب سامانه کمک‌ناوبری ILS در فرودگاه ساری، اظهار داشت: با نصب و عملیاتی شدن این سامانه ، حداقل دید فرود در فرودگاه ساری به ۸۰۰ متر کاهش می‌یابد.

رازجویان افزود: اکنون فرودگاه بین‌المللی ساری از سامانه‌های کمک‌ناوبری DVOR/DME و NDB برخوردار است و با استفاده از این سامانه‌ها، خلبانان امکان نشست و برخاست در حداقل دید افقی هزار و ۷۰۰ تا دو هزار متر را دارند ولی با نصب و راه‌اندازی سامانه ILS Cat I حداقل دید افقی لازم برای نشست و برخاست هواپیماها به ۸۰۰ متر کاهش می‌یابد.

رازجویان تصریح کرد: در دو سال گذشته با پیگیری‌های مداوم، زمین‌های لازم اطراف فرودگاه ساری برای نصب سامانه ILS خریداری و سکوی نصب این سامانه نیز احداث شد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت فرودگاه‌های استان، تصریح کرد: هر چه استانداردهای فرودگاه‌های استان بالاتر برود، امنیت و آرامش مسافرین نیز بیشتر خواهد شد.

کد خبر 5209731

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران مهدی رازجویان فرودگاه ساری ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا اردبیل فلسطین انتخابات 1400 عکس استانها عید سعید فطر فرودگاه ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد