Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:03:20 GMT

ثبت نام طرح غربالگری اضطراب کودکان در تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۹۰۹

ثبت نام طرح غربالگری اضطراب کودکان در تهران آغاز شد

ایران شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح غربالگری اضطراب با تشخیص زودهنگام اختلالات دوران کودکی و کاهش بار بیماری ها ضمن اینکه خدمات ارزانتر را به جامعه هدف ارائه می دهد، از ایجاد معضلات و مشکلات بعدی نیز می کاهد.

وی افزود: یکی از رسالت های اصلی دفتر مشاوره بهزیستی استان تهران، ارتقاء سلامت روان و پیشگیری است که در این بین وضعیت کودکان بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح های معاونت پیشگیری در زمینه مهارتهای زندگی، آموزش پیش از ازدواج، زندگی خانواده و اضطراب برای عموم مردم به صورت رایگان، گفت: بهداشت روانی از جمله مهمترین نیاز های انسان امروزی است که برای تامین آن لازم است فرد دقیقا خود را بشناسد . بتواند دیگران را درک، و روابط موثری با آنها ایجاد کند.

وی ادامه داد: فرد هیجان های منفی و استرس های روزمره خود را شناسایی کرده و آنها را تحت کنترل در آورده ، به شیوه ای موثر مشکلات خود را حل کرده و تصمیم های مناسبی را اتخاذ کند و دیگر اینکه کلیشه ای فکر نکرده و اطلاعات را بدون پردازش نپذیرد. بر این اساس هدف طرح آموزش مهارتهای زندگی؛ ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی  است.

این مقام مسئول از اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج خبر داد و گفت : آموزش به همه جوانان بالای ۱۸ سال و مجرد، با هدف ارتقای توانمندی فردی آنها در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق است.

 وی درباره طرح آموزش زندگی خانواده نیز گفت: اهداف این طرح، آموزش به همه افراد متاهل با هدف ارتقای رضایتمندی و ارتقای سلامت روان وپیشگیری از آسیبهای روانی-اجتماعی در اعضای خانواده است که  اجرای این طرح منجر به افزایش مهارت های ارتباطی خانواده ها ،کاهش نرخ طلاق و بهبود ارتباط میان افراد در خانواده می گرددو هم اکنون محتوای آموزشی طرح در پنج حوزه که شامل اطلاعات ازدواج و خانواده، مهارت گفتگو ،مهارت حل تعارض ، نقش های جنسیتی و فرزند پروری است، تدریس می شود.

شفیعی تاکید کرد: کلیه طرح ها به صورت کارگاه های رایگان تحت نظارت دفتر مشاوره معاونت پیشگیری با همکاری مراکز و موسسات مشاوره غیر دولتی و مراکز سلامت روان محله صورت می پذیرد. همچنین شروع دوره ها  از اول خرداد ماه است و برای تعداد آموزش گیرندگان  محدودیتی وجود ندارد و تمامی آموزشها  چه به صورت آنلاین و چه بصورت حضوری رایگان است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت  زرد بودن وضعیت کرونا آموزش با رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری و در وضعیت قرمز غیر حضوری  آنلاین ( وبینار ) برگزار  می شود  از این رو متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن نزدیک ترین مرکز ثبت نام طرح های آموزشی بهزیستی به منطقه محل سکونت خود تماس بگیرند.

لیست مراکز ثبت نام طرح های آموزشی بهزیستی پایتخت

برچسب‌ها اختلالات اضطرابی شهر تهران مهارت اموزی ازدواج ساده اداره کل بهزیستی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختلالات اضطرابی شهر تهران مهارت اموزی اختلالات اضطرابی شهر تهران مهارت اموزی ازدواج ساده اداره کل بهزیستی استان تهران اخبار کنکور سلامت روان ثبت نام طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد اله‌یاری با بیان اینکه ناشران متقاضی حضور در این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام فرصت داشتند، اظهارداشت: ناشرانی که برای شرکت در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند، از امروز- چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- تا پایان روز شنبه- اول اردیبهشت ماه- فرصت دارند با مراجعه به صفحه «ثبت‌نام ناشران داخلی» در سامانه ketab.ir در بخش «پیگیری ثبت‌نام نمایشگاه» نسبت به ثبت شماره حساب بانکی و واریز وجه علی الحساب دریافت غرفه اقدام کنند.

وی درباره متراژ و هزینه غرفه‌ها گفت: مبلغ دریافتی بر اساس قیمت مندرج در آیین نامه نمایشگاه است که ناشران در زمان ثبت نام اولیه آن را مشاهده کرده‌اند. متراژ تخصیص یافته و مجموع مبلغ دریافتی در این مرحله، به صورت علی الحساب خواهد بود. بنابراین در مرحله بعدی با جانمایی نهایی و تعیین متراژ نهایی غرفه، صورت حساب نهایی وجه غرفه صادر خواهد شد و با تکمیل وجه نهایی، غرفه‌های ناشران تحویل می‌شود.

اله‌یاری افزود: با توجه به حجم بسیار زیاد درخواست ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه، در صورتی که ناشران نتوانند در مهلت مقرر نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند، ناشران متقاضی موجود در فهرست رزرو جایگزین خواهند شد.

سی‌ و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران
  • تبادلات علمی و آموزش در رفع مسائل تغییرات جمعیتی موثر است
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند