Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص برگزاری حضوری امتحان‌های پایانی پایه نهم و نهایی پایه دوازدهم گفت: براساس تصمیمی که در ستاد ملی کرونا اتخاذ شده، مقرر گردید امتحانات پایه های تحصیلی مذکور به صورت حضوری برگزار شود که ما قطعا در این موضوع حساسیت ویژه‌ای داریم و با تدابیری که اندیشیده ایم استرس خانواده‌ها را در خصوص برگزاری امتحانات کاهش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شیوه نامه‌های مراقبت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در حوزه‌های برگزاری امتحان‌های حضوری دانش آموزان، کار مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش با هدف ایجاد محیطی ایمن برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا بر پایه اصل فاصله گذاری اجتماعی تنظیم و تصویب شده و ما ان شاءالله برای همه واحد‌های آموزشی ارسال خواهیم کرد که مسئولیت اجرای این ابلاغیه‌ها به عهده مدیر مدرسه و مسئول برگزاری حوزه امتحانی است.

نیسی گمراوی در خصوص نظارت بر برگزاری این آزمون‌ها اظهار داشت: مسئولیت نظارت بر امتحانات بر عهده شورای نظارت مرکب از نمایندگان آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط دیگر مثل؛ معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و نماینده ستاد استانی مبارزه با کرونا است که ما حتما در حوزه‌های امتحانها از همکاران مراقب سلامت کمک می‌گیریم و این افراد بر روند برگزاری آزمون‌ها و رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌های امتحانی نظارت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: شیوه نامه‌های ارسالی به حوزه‌های امتحانی یک سری اقداماتی دارد که حتما باید در برگزاری آزمون‌ها رعایت شود که برنامه الزام‌ها بهداشتی مثل؛ برنامه مدون گندزدایی همه سطوح و تامین صابون مایع برای همه حوزه‌های امتحانی، تامین فاصله گذاری مناسب اجتماعی (حداقل ۲ متر فاصله صندلی)، غربالگری دانش آموزان، تهویه در محل برگزاری امتحانات، چند نمونه از این موارد به شمار می‌روند.

این مقام مسئول خطاب به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها بیان داشت: اولیا دقت کنند که حتما فرزندانشان در طول مسیر و حضور در حوزه‌های امتحانی از ماسک که از الزام‌های مصوبه مذکور است، استفاده کنند، همچنین مراقبان حوزه‌های امتحانی هم باید از ماسک سه لایه استفاده نمایند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امتحانات نهایی اخبار دانش آموزی حوزه های امتحانی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اولین کمیته استانی صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم در سال 1403 گفت: توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان باید نوید بخش سلامتی دانش آموزان باشد و تمام شرایط و استانداردهای بهداشتی در توزیع آن رعایت شود.

وی ادامه داد: شیر برای سلامتی و رشد کودکان بسیار مهم و ضروری است، دانش آموزان در دوران رشد جسمی و ذهنی هستند و شیر سالم کمک زیادی به تقویت و رشد آنان می کند.

دکتر غزنوی با بیان اینکه سلامت یک مقوله بین بخشی است گفت: 25 درصد سلامت جامعه به بهداشت و درمان مربوط می شود و 75 درصد آن مربوط به سایر ارگان هاست.

وی افزود: جهت تحقق فراگیر شدن سلامت در جامعه باید همه ی سازمان پای کار باشند و هر کدام سهم و نقش خود را به خوبی انجام دهند.

دکتر احمد زاده دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: یکی از وظایف دولت توزیع شیر سالم بین دانش آموزان است که در این بین نقش اساسی بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی، دامپزشکی، آموزش و پرورش و... است.

وی با بیان اینکه واحد های تولیدی شیر در استان فعال هستند گفت: باید از این واحدهای تولیدی حمایت کنیم البته حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان نکته بسیار حائز اهمیتی است و به هیچ وجه قصور در این زمینه قابل اغماض نیست.

وی افزود: بازرسی ها از نحوه تولید و توزیع شیر توسط نیروهای بهداشتی سطح استان با دقت و حساسیت به صورت ویژه انجام می شود و ارگان های مرتبط ملزم به همکاری با کارشناسان بازدید به عمل می آید.

آقای جهانتیغ نماینده آموزش و پرورش استان نیز گفت: 27 میلیون پاکت شیر در سال در بین مدارس توزیع می شود، که از دو شرکت تولیدی خریداری می شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • برگزاری آزمون‌های نهایی مازندران در ۲۲۶ حوزه امتحانی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی