Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله سایبری به تاسیسات نفتی آمریکا باعث اختلال گسترده در توزیع سوخت در این کشورذ شده است.

خبرگزاری میزان - کارشناسان بزرگترین خط لوله سوخت رسانی در آمریکا در تلاش هستند تا عملکرد این تاسیسات را پس از حمله سایبری ویرانگر که باعث قطع جریان سوخت رسانی شد، بازیابی کنند.

حمله سایبری به «کلونیال پایپ لاین» به عنوان یکی از مهمترین حملات به زیرساخت‌های ملی آمریکا در طول تاریخ، خوانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خط لوله تقریبا نیمی از منابع سوخت ساحل شرقی آمریکا را حمل می‌کند و انتظار می‌رود در صورت طولانی شدن قطع بودن سوخت رسانی، قیمت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت این کشور افزایش یابد.

برای بسیاری از مردم، تصویر از صنعت نفت متشکل از لوله‎ها، پمپ‌ها و مایع سیاه چرب است.

با این وجود نوع عملیات مدرن «کلونیال پایپ لاین» کاملا دیجیتالی است.

سنسور‌های فشار، ترموستات‎ها، شیر‌ها و پمپ‌ها برای نظارت و کنترل جریان گازوئیل، بنزین و سوخت جت از طریق صد‌ها مایل لوله گذاری استفاده می‌شوند.

«کلونیال» حتی یک ربات هوشمند سنجش بازرسی خط لوله با فناوری بالا دارد که از طریق آن به راحتی در حال بررسی ناهنجاری لوله‌های خود است.

تمام این فناوری عملیاتی به یک سیستم مرکزی متصل است؛ و همانطور که کارشناسان سایبری توضیح می‌دهند، در جایی که اتصال وجود دارد، خطر حمله سایبری نیز وجود دارد.

یک کارشناس می‎گوید «تمام دستگاه‌هایی که برای عملیات خط لوله مدرن استفاده می‌شوند، توسط رایانه‌ها کنترل می‌شوند، نه توسط افراد به طور فیزیکی.»

به گفته وی، «اگر آن‌ها به شبکه داخلی سازمانی متصل شده باشند و با حمله سایبری روبرو شوند، خط لوله در معرض حملات مخرب خوهد بود.»

بیشتر بخوانید: وضعیت اضطراری در آمریکا در پی حمله سایبری به بزرگترین شرکت توزیع سوخت نگرانی آمریکایی‎ها از افزایش بهای بنزین در پی حمله سایبری به شرکت «کولونیال پایپ لاین»

کارشناسان می‌گویند «حملات مستقیم به سیستم‌های عملیاتی بسیار نادر است، زیرا این سیستم‌ها معمولا از حفاظت بهتری برخوردار هستند؛ بنابراین به احتمال زیاد هکر‌ها از طریق مدیریت امور تجاری به سیستم رایانه‌ای کلونیال دسترسی پیدا کرده‎اند.»

یکی از کارشناسان می‎گوید «برخی از بزرگترین حملاتی که دیده‎ایم همه با یک ایمیل آغاز شده است.»

وی افزود «ممکن است یک کارمند برای بارگیری کردن بدافزار‌ها فریب خورده باشد و این کار را انجام دهد.»

گزارش‎ها نشان می‎دهد هکر‌ها از هر فرصتی برای دستیابی به جایگاه در یک شبکه استفاده خواهند کرد.

هکر‌ها احتمالا پیش از حمله انجام شده هفته‌ها یا حتی ماه‌ها در شبکه فناوری اطلاعات «کلونیال» حضور داشته‎اند.

«اف بی آی» مدعی است «گروه «دارک ساید، که یک گروه هکری نسبتا جدید، اما پرکار است و گمان می‌رود در روسیه مستقر باشد، مسئولیت این حمله را بر عهده داشته است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل حمله سایبری آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمله سایبری حوادث بین الملل حمله سایبری آمریکا حمله سایبری خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این حادثه که به دلیل برخورد بیل مکانیکی (در حال ترمیم قنات) با لوله ۹۰۰ میلیمتری انتقال آب (شنبه اول اردیبهشت) رخ داد، بخشی از آب شرب منطقه یزد آباد به سین کاشان راهی خیابان شد.
منصور شیشه فروش، تامین آب آشامیدنی اهالی این منطقه با وجود شکستگی این لوله برقرار است، افزود: پس از اعلام این حادثه اصلاح و بازسازی این خط لوله بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون مشکل این خط برطرف شده است.
وی گفت: هر دستگاهی که قصد حفاری و انجام عملیات عمرانی را داشته باشد باید حریم و حدود تخصصی شبکه‌ها را رعایت کنند تا از این دست حوادث جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان