Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@10:10:13 GMT

بلاهایی که کاشت ناخن سرتان می‌آورد!

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۹۸۳

بلاهایی که کاشت ناخن سرتان می‌آورد!

ایسنا/کرمانشاه چندسالی است کاشت ناخن به رویه‌ای مرسوم میان بانوان تبدیل شده و بسیاری ناخن های طبیعی خود را زیر ناخن های بلند و مصنوعی برای همیشه دفن می کنند تا برای مدت کوتاهی هم که شده داشتن ناخن هایی زیبا را تجربه کنند، این درحالی است که این زیبایی موقت می تواند برای آنها خطرساز بوده و با عوارض طولانی مدت بسیاری همراه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی ابراهیمی متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کاشت ناخن به هیچ عنوان توصیه نمی شود، گفت: این امر با عوارضی همراه است که به زیبایی موقت آن نمی ارزد.

وی افزود: برای کاشت ناخن قسمتی از کوتیکول ناخن و قسمت انتهایی ناخن دست کاری می شود تا ناخن مصنوعی زیر پوست قرار گیرد و همین امر موجب رشد عفونت های قارچی و ایجاد التهاب در اطراف ناخن می شود.

ابراهیمی گفت: از طرفی بارها شاهد هستیم که در افرادی که کاشت ناخن داشته اند، ناخن اصلی تغییر رنگ داده و زیر ناخن به تدریج خالی شده و از بین رفته و همین امر موجب رشد عفونت های قارچی زیر ناخن شده است.

وی افزود: همچنین در موارد بسیاری شاهد ایجاد ضایعات در قالب پوسته ریزی و ایجاد ضایعات اگزمایی در اطراف ناخن بوده ایم که همین امر زیبایی اطراف ناخن را دچار مشکل می کند.

ابراهیمی گفت: یکی از بدترین اتفاقات در افرادی که کاشت ناخن کرده اند این است که هنگام کار ناخن برخی از این افراد به دلیل بلندی به جایی گیر می کند و با توجه به اینکه ناخن مصنوعی به ناخن اصلی چسبیده، این گیرکردن ناخن موجب شده ناخن اصلی هم از بستر خود بطور کامل جدا شود که بسیار دردآور است.

وی تاکید کرد: با توجه به عوارض شرح داده شده توصیه این است افراد از کاشت ناخن خودداری کرده و با تغذیه صحیح و رعایت اصول بهداشتی و مراقبت از ناخن، ناخن های طبیعی خود را محافظت و تقویت کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه ناخن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کاشت ناخن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت:این ۶۰ هزار اصله نهال از ارقام میوه‌های هسته‌دار، بدون هسته و غیر مثمر و از نهالستان‌های معتبر(کشت و صنعت جوین و کمایستان) در باغات شهرستان و هم به عنوان ایجاد بادشکن و توسعه فضای سبز کاشته شد.

قاسمعلی نیک‌پسند کاشت درخت را در کمک به بهبود محیط‌زیست شهرستان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه قطع غیرمجاز درختان از مشکلات جدی در بسیاری از شهرستان‌ها است لذا از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده سودجویان مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اقلیم شهرستان، برای توسعه فضای سبز و کنترل فرسایش خاک، توسعه درختکاری را لازم دانست و خطاب به کشاورزان افزود: اگر هر هموطن در طول سال به این امر بپردازد، بدون تردید بسیاری از مسائل زیست‌محیطی و کشاورزی نیز رفع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای نجات طبیعت همه باید مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: بدون شک عملیات کاشت نهال به تنهایی کار یک اداره و سازمان نیست و همه ما باید برای نجات طبیعت اقدام به کاشت درخت و نهال کنیم.

نیک‌پسند با بیان اینکه بالغ‌بر ۶۰ هزار اصله نهال از ابتدای آذر سال ۱۴۰۲ تاکنون در شهرستان جوین غرس شده است، گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی های سال‌های اخیر، کاشت نهال و توسعه فضاهای سبز و جنگلی می‌تواند کنترل و کاهش گرد و غبارهای محلی و از بین رفتن پدیده ریزگردها را در پی داشته باشد.

وی همچنین از نقش مؤثر کاشت درخت در ذخیره‌سازی آب و جلوگیری از فرسایش خاک خبر داد و افزود: اگر قرار باشد امنیت غذایی محقق شود باید به دو رکن اساسی تولید یعنی آب و خاک توجه ویژه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از شهرستان جوین به عنوان قطب تولید انواع محصولات کشاورزی و در واقع مهد کشاورزی نوین یاد کرد افزود: بدون شک در این شهرستان با وسعت ۱۶۵۳ کیلومترمربع می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و ترویج به موقع برای تولیدات سازگار با محیط و اقلیم، این شهرستان را به جایگاه واقعی خود رساند.

دیگر خبرها

  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • آیا مانیکور می‌تواند به سلامت ناخن آسیب برساند؟
  • بهار است و بنفشه‌اش
  • آغاز تولید نهال در جنوب کرمان
  • زراعت چوب در استان سمنان ۳۹۰ درصد رشد داشته است
  • کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • جراحی‌های لاکچری چشم؛ از تغییر رنگ تا کاشت نگین!
  • نحوه کاشت هسته خرما در گلدان (فیلم)
  • جراحی‌های لاکچری چشم؛ از تغییر رنگ تا کاشت نگین
  • کاشت نهال به یاد هنرمندان فقید خوی