Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-16@07:52:53 GMT

تولید یک محصول ارزشمند در پالایشگاه پارسیان سپهر

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۰۵۲

تولید یک محصول ارزشمند در پالایشگاه پارسیان سپهر

نخستین محصول گرانقیمت و ارزشمند کاندنسیت واحد استحصال اتان پالایشگاه پارسیان سپهر به تولید انبوه رسید.

در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، نخستین محصول واحد استحصال اتان در شهرستانهای مهر و عسلویه با نام تجاریC5+ رونمایی شد.

براساس این گزارش، این محصول یکی از میعانات غنی و گرانقیمتی است که با استفاده از تکنولوژی مدرن و روز دنیا جداسازی شده و برای تولید بنزین و سوخت های‌تک کاربرد و استفاده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاز طبیعی که از مخازن گازی استحصال می‌شود عمدتاً حاوی حجم قابل ملاحظه‌ای میعانات گازی یا هیدروکربن های مایع است که عمدتاً از پنتان و هیدروکربن های سنگین تر مانند C5+  تشکیل شده و به شیوه‌های مختلف قادر به تبدیل به نفت سفید، بنزین، سوخت جت و… هستند.

میعانات گازی تولیدی پالایش پارسیان سپهر بدلیل نداشتنH2S  و مرکاپتان، و همچنین پایین بودن مقدار آب  و جداسازی گوگرد از آن نه تنها جزو شفاف‌ترین محصولات در این حوزه است، بلکه با جلوگیری از تولید آلاینده‌ها دارای ارزش های زیست محیطی نیز است.

گفتنی است، طرح ملی و عظیم اتان‌گیری از گاز طبیعی در شهرستان مُهر استان فارس و عسلویه بوشهر توسط ستاد اجرایی فرمان امام در هفته‌های اخیر توسط رئیس‌جمهور بصورت رسمی افتتاح شد و روزانه ظرفیت دریافت خوراک ۷۵ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی را داراست.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش پارسیان سپهر، در این مجتمع  ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز دی اکسید کربن از گاز طبیعی گرفته می شود و تولیدات آن سالانه ۳.۳ میلیون تن انواع ال‌پی‌جی و کاندنسیت است که ۲ میلیون تن از این محصولات (اتان، بوتان، میعانات شیرین و پروپان) صادر خواهد شد که مبلغ قابل توجه یک میلیارد دلار ارزآوری در سال برای کشور به همراه دارد.

برچسب هاپالایشگاه گاز پارسیان سپهر کاندنسیت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پالایشگاه گاز پارسیان سپهر کاندنسیت آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو پارسیان سپهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتسال کیان سپهر بوانات قهرمان جام رمضان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، تیم فوتسال کیان سپهر بوانات به عنوان تنها نماینده این شهرستان در مسابقات فوتسال جام فجر شهرستان مروست استان یزد شرکت کرد و با غلبه بر حریفان به بازی نهایی این مسابقات رسید.

تیم کیان سپهر در دیدار نهایی توانست با نتیجه ۸ بر ۳ بر تیم شهرداری مروست غلبه کند و قهرمان مسابقات شود.

در این رقابت ها تیم شهرداری مروست به مقام دوم و تیم فرمانداری مروست به مقام سوم دست یافت.

دیگر خبرها

  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • بازگشت واحد۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید 
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • 5 کولر گازی و برقی برای مغازه
  • تیم فوتسال کیان سپهر بوانات قهرمان جام رمضان یزد
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • پیش‌بینی ۴ میلیارد دلار برای واردات بنزین در ۱۴۰۳
  • اختلال بازار جهانی سوخت از حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های روسی