Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-20@02:01:36 GMT

همکاری های منطقه ای بهترین راه مقابله با تروریسم

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۰۷۴

سخنگوی دولت همکاری های منطقه ای را بهترین راه برای مسدود کردن خشونت و ترور صهیونیست ها و داعشی ها دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در غرب کابل، با تاکید بر اینکه دولت و ملت ایران در این سوگ جانگداز در کنار دولت و ملت افغانستان قرار دارند گفت: پیکرهای پاره پاره دانش آموزان و دفترها و کتاب های آغشته به خون بیگناهان نشان از دشمنی داعش و داعشیان با دانش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد : در ادامه این آتش افروزی ها فاجعه دیگری از طرف صهیونیست ها قلب بیت المقدس را به درد آورد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نمی تواند در برابر این جنایت ها سکوت اختیار کند و امروز بهترین راه برای مسدود کردن خشونت و ترور به شمایل صهیونیستی و یا به شکل داعش تقویت همکاری های منطقه ای با کشورهای مسئولیت پذیر است.

آقای ربیعی افزود: این تقویت همکاری ها می تواند صلح و آرامش پایدار را به ملت های منطقه بازگرداند و باعث مایوس شدن تروریست ها از دستیابی به اهدافشان و خشکاندن ریشه های افراطی گری از افغانستان تا یمن و فلسطین اشغالی شود.

 روند - مذاکرات تهران - ریاض مثبت است

سخنگوی دولت با بیان اینکه مذاکرات میان ایران و عربستان در سطح نمایندگان ویژه دولت بوده و تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد گفت: روند این مذاکرات مثبت ارزیابی می شود.

آقای ربیعی در ادامه نشست خبری درباره اخبار اعلام شده مبنی بر وجود گفتگوهایی میان ایران و عربستان سعودی افزود: ما در طول سالهای گذشته از گفتگو میان همسایگان از جمله عربستان سعودی حمایت و استقبال کرده ایم و امروز روزنه های امیدواری به رفع اختلافات گشوده شده است.

سخنگوی دولت گفت: طی سالهای اخیر و مداخله های غیرسازنده که ناامنی های گسترده ای را از یمن تا سوریه موجب شده، به کدورت و سوء تفاهم میان کشورهای منطقه منجر شده است.

وی تصریح کرد: به منظور رفع این سوتفاهم‌ها و اختلافات، تاکنون دو دور مذاکره بین دو کشور صورت گرفته است. علاوه بر مسائل دو جانبه، مسائل منطقه‌ای هم مورد گفتگو قرار گرفته است ولی فعلا تا زمانی که مذاکرات به نتیجه نرسیده، امکان ورود به جزییاتش را نداریم.

آقای ربیعی تاکید کرد: مصمم هستیم که به همه این مسائل که ملت های منطقه را آزار می دهد، رسیدگی کنیم. باور داریم که اکنون زمان مناسبی برای خاتمه دادن به این اختلافات و احیای سنت همسایگی حسنه و برادرانه است.

سخنگوی دولت افزود: درهای دیپلماسی در حال حاضر بین ما و کشورهای همسایه باز است و در برخی موارد نشانه های مثبتی دیده می شود اما همه طرف ها همچنان به تلاش بیشتری نیاز دارند تا اطمینان پیدا کنیم که بازگرداندن ثبات به منطقه و ایجاد صلحی پایدار برای همه ملت های منطقه در مسیری که شایسته است، پیش می رود .

بخش عمده ای از اختلافات در خصوص رفع تحریم ها حل و فصل شده است

وی در ادامه این نشست خبری در خصوص اینکه آیا مذاکرات وین منجر به لغو تحریم‌ها یا تعلیق می‌شوند و اینکه چه جزئیاتی باقی مانده است؟ گفت: همانطور که پیش از این اعلام کرده ایم، تنها معیار اجرای کامل و دقیق برجام نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر است؛ بنابراین ما انتظار داریم که تحریم ها به همان شکلی برداشته شوند که در متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ عنوان شده است.

آقای ربیعی افزود: می توانم تایید کنم که بخش عمده ای از اختلافات در خصوص رفع تحریم ها حل و فصل شده و همه طرف ها درباره آن توافق دارند اما پیچیدگی های شرارت آمیزی که دولت ترامپ در وضع تحریم های جدید و بعضاً با برچسب های متفاوت که هدف از آن دشوار کردن روند بازگشت آتی آمریکا به برجام بود، مذاکرات را در مراحلی دشوارتر کرده اما هیچکدام از اختلافات جزئی باقیمانده اگر دولت آمریکا جدیت و صداقت داشته باشد، غلبه ناپذیر نیستند.

عضو کابینه دولت خاطر نشان کرد: امیدواریم که در روزها و هفته های آینده سرانجام به این اختلاف نظرها پایان بدهیم و توافق نهایی برای اجرای برجام همانند دوره پیش از آغاز نقض عهد آمریکا به اجرا گذاشته شود.

سخنگوی دولت همچنین درباره اینکه آیا مذاکرات وین تا سوم خرداد و ضرب الاجل مجلس برای امحای دوربین های آژانس انرژی اتمی ایران و اعضای برجام به نتیجه می رسد؟ گفت: اولا هر گونه تصمیم و سیاستگذاری در این زمینه بر عهده نهادهای بالادستی است. تاریخی را که قانون و متعاقب آن توافق میان ایران و آژانس تعیین کرده همان سوم خرداد است. امیدواریم که همه طرف های برجام پیش از فرارسیدن آن موعد، مذاکرات جاری را برای احیای کامل برجام و عمل همه طرف ها به تعهدات به سرانجام برسانند.

از فرسایشی شدن مذاکرات جلوگیری می کنیم

وی اظهار داشت: ترجیح می دهیم احتمال تحقق این مسئله را به آینده بسپاریم و به همه اعضای برجام توصیه می کنیم که همچنان برای رسیدن به توافق پیش از مهلت قانونی تمرکز کنند.

آقای ربیعی ادامه داد: قانون مجلس الزام آور است و تاریخ ۲۱ مه در خصوص توافق بین ایران و آژانس، تاریخی مهم است. عجله ای برای به سرانجام رساندن گفتگوها نداریم، اما از فرسایشی شدن آن نیز جلوگیری می کنیم و با دقت و در عین حال با سرعت لازم گفتگوها را پیش می بریم. لذا ما نمی خواهیم هیچ تاریخی مانع از این شود که پیگیری دقیق سیاست ها با تعجیل روبرو شود.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: همانطور که پیشتر گفته شده الان برای اظهار نظر زود است، در صورتی که گفتگوها در مسیر درست به پیش برود و چشم انداز روشنی هم داشته باشیم توافق محدود در مورد تاریخ منوط به تصمیمات در تهران است.

    برچسب ها: سخنگوی دولت ، علی ربیعی ، حمله تروریستی ، افغانستان ، رژیم صهیونیستی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگوی دولت علی ربیعی حمله تروریستی افغانستان رژیم صهیونیستی سخنگوی دولت آقای ربیعی همه طرف ها همکاری ها منطقه ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه هفت مقابل گردن‌کشی‌های رژیم صهیونیستی بایستد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه اخیر گروه هفت تأکید کرد: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو گروه هفت واقعاً به دنبال ثبات و آرامش پایدار در غرب آسیا و دریای سرخ هستند، به جای اتهام‌زنی به دیگران، باید در مقابل تجاوزات و گردن‌کشی‌های رژیم صهیونیستی بایستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعا‌های مطرح‌شده در بیانیه‌های اخیر سران اروپا و وزرای دارایی کشور‌های گروه هفت و برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در مورد جمهوری اسلامی ایران و تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا، طرح اینگونه مواضع و ادعا‌ها را منطبق با رویکرد شناخته شده این محافل براساس معیار‌ها و رفتار‌های دوگانه و متناقض توصیف کرد و آن را مردود و محکوم دانست.

کنعانی تصریح کرد: جای تأسف است که مدعیان و منادیان حقوق و موازین بین‌المللی در قبال حمله اخیر به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی که نقض فاحش مفاد منشور ملل متحد و کنوانسیون‌های بین‌المللی محسوب می‌شود، موضع منفعلانه و تشویق‌کننده برای رژیم متجاوز اختیار کردند و در ادامه نیز اقدام مشروع و پاسخ متناسب و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران علیه مبدأ تجاوز مسلحانه را محکوم کردند!

کنعانی تأکید کرد: ابراز نگرانی برای صلح و ثبات امنیت در منطقه و جهان از سوی دولت‌هایی مثل آمریکا و چند کشور اروپایی که در طول بیش از نیم قرن گذشته بانی و حامی‌بزرگترین جنگ‌ها و اشغالگری‌ها و ناامنی‌ها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند و رژیم اشغالگر، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل را مافوق همه قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی تحت حمایت و مصونیت قرار داده‌اند، مضحک است.

کنعانی تصریح کرد: شایسته بود سران اتحادیه اروپا و اعضای گروه هفت به جای حمایت کور از رژیم صهیونیستی، ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل اقدام متناسب و مشروع در تنبیه متجاوز، دست از حمایت از رژیمی که تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است، بردارند و با مردم مظلوم فلسطین و خانواده‌های بیش از یکصد هزار شهید، مجروح و مفقود فلسطینی به‌عنوان قربانی ۶ ماه نسل‌کُشی و جنایات رژیم اسرائیل در نوار غزه و کرانه غربی فلسطین ابراز همدردی و همبستگی می‌کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات اروپا و کشور‌های عضو گروه هفت به خوبی می‌دانند که ریشه اصلی بحران و بی‌ثباتی در غرب آسیا و البته در مقیاسی وسیع‌تر در جهان، اشغال فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی طی چندین دهه و محروم کردن مردم مظلوم فلسطین از حقوق اولیه و مسلّم خویش است و تردیدی نیست که چشم بستن بر حقایق آشکار و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه به دیگران توسط آمریکا و اروپا، مشکلی را از امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی حل نخواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو گروه هفت واقعاً به دنبال ثبات و آرامش پایدار در غرب آسیا و دریای سرخ هستند، به جای اتهام‌زنی به دیگران، باید در مقابل تجاوزات و گردن‌کشی‌های رژیم صهیونیستی بایستند. بدیهی است تا زمانیکه اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار در منطقه و جهان متصور نیست و مسئول تداوم بی‌ثباتی‌ها و ناامنی‌ها نیز کسی غیر از رژیم صهیونیستی و حامیان و مشوقان این رژیم نبوده و نخواهند بود.

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: دولت و قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عین تداوم مسئولیت‌پذیری نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی و پایبندی به قوانین و مقررات بین‌المللی، در دفاع از امنیت و منافع ملی و پاسخ قاطع، پشیمان‌کننده و بازدارنده به متجاوزان ذره‌ای تردید نخواهند کرد و تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیرند.

دیگر خبرها

  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • گروه هفت مقابل گردن‌کشی‌های رژیم صهیونیستی بایستد
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران