Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@18:26:39 GMT

فراهم بودن پرداخت الکترونیکی فطریه در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۱۱۸

فراهم بودن پرداخت الکترونیکی فطریه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمهیدات جمع‌آوری فطریه در گیلان با توجه به شرایط کرونایی اندیشیده شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، کمیته امداد استان با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی، آماده جمع‌آوری فطریه هم استانی‌های عزیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مسؤول دبیرخانه شورای زکات را کمیته امداد معرفی کرد و افزود: صندوق‌های جمع‌آوری فطریه باید مجوز شورای زکات را داشته باشند و شهروندان توجه کنند به پایگاه‌های دارای مجوز شورای زکات استان، فطریه خود را واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اعلام پایگاه‌های دارای مجوز شورای زکات استان گفت: این پایگاه‌ها شامل پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، بهزیستی، مؤسسات خیریه، مساجد، مصلی‌ها و شوراهای زکات روستا است که در ایام عید سعید فطر، نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه مردم گیلان اقدام می‌کنند.

اهرابی با هشدار به مردم در خصوص سوءاستفاده عده‌ای در ایام عید فطر بیان کرد: نیروی انتظامی با افراد و یا مراکزی که بدون مجوز از سوی شورای زکات به‌منظور دریافت فطریه به درب منازل شهروندان مراجعه و یا در فضای مجازی شماره کارت اعلام می‌کنند، برخورد می‌کند.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۱۱ میلیارد تومان فطریه در سال گذشته در گیلان بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۱ میلیارد تومان زکات فطریه توسط شورای زکات استان گیلان جمع‌آوری که در بین نیازمندان همان محل جمع‌آوری‌شده، توزیع شد.

دبیر شورای زکات استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه مردم به پرداخت فطریه به شکل الکترونیکی تصریح کرد: کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷*، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۵۶۹ جهت زکات فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۸۳۶ جهت زکات فطریه سادات، همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۱۰۰ جهت کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۳۷۷ جهت کفاره عمد در اختیار گیلانیان است.

اهرابی پرداخت فطریه به‌شکل حضوری را میسر دانست و افزود: در محل‌هایی که ستاد کرونا اجازه برپایی نماز عید سعید فطر را داده باشد، صندوق‌های زکات فطریه و دستگاه کارت‌خوان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فطریه شورای زکات استان کمیته امداد زکات فطریه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است

مرتضی موصلی در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری با بیان اینکه یکی از جهت‌گیری‌های کمیته امداد، توسعه انفاق و نیکوکاری و گسترش سنت‌های حسنه اسلامی است، گفت: یکی از بزرگترین برجستگی‌های استان فارس، نیکوکار بودن مردم استان و بی‌تفاوت نبودن نسبت به حال یکدیگر است و ما باید زمینه هم‌افزایی مردم و خیرین در این راه را فراهم کنیم.

او یکی از اهداف کمیته امداد در سال جاری را حرکت جمعی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در راستای شعار سال عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های ما در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

موصلی با بیان اینکه شناسایی و معرفی الگو‌های موفق در میان خیرین، یکی از کار‌هایی است که می‌تواند در زمینه ترویج کمک به نیازمندان موثر باشد، گفت: به‌عنوان مثال مجموعه‌ای را می‌شناسیم که بیش از ۴۰۰ مسکن را برای خانواده‌های نیازمند در دست احداث دارند، برخی موسسات از ظرفیت‌های خیرین استان فارسی خارج از کشور استفاده می‌کنند و بعضی دیگر هم در عرصه بین‌المللی فعالیت دارند که ما در تلاش هستیم تا از این الگو‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با تاکید بر اینکه نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی، انقلابی و حاکمیتی است، گفت: کمیته امداد امام راحل بیش از چهار دهه است که در عرصه خدمتگزاری و فراهم کردن زمینه خدمت شایسته به خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند تلاش می‌کند و هدف اصلی کمیته بر توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه‌های مختلفِ اقتصادی، فکری، فرهنگی و اجتماعی است.

موصلی در پایان به محور‌های پیشنهادی خود در جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها پرداخت و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، توسعه کارکرد‌های کارآفرینی، احداث و یا خرید مسکن نیازمندان به خصوص با بهره‌گیری از ظرفیت نهضت ملی مسکن، کمک به تامین جهیزیه و تسهیل ازدواج، کمک به درمان بیماران صعب العلاج و زمین گیر، فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و هم‌افزایی در تامین منابع قرض الحسنه، از جمله مهمترین مسائلی هستند که آنها را در کمیته امداد دنبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد