Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:11:23 GMT

ایجاد ظرفیت تولید ۱۹۷ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۳۷۱

ایجاد ظرفیت تولید ۱۹۷ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شانه‌ساز پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم رونمایی از نخستین محصول تولید شده واکسن کووایران برکت در فاز یک کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که در محل شهرک دارویی برکت صورت گرفت، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بسیج و سایر مسئولان از ابتدای شیوع کرونا در تمام مقاطع به کمک وزارت بهداشت آمدند و این امر باعث شد، این بحران عالم گیر را به سهولت بیشتری پشت سر بگزاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در سخت‌ترین شرایط تحریم‌ها وارد فاز چهارم بیماری کرونا شدیم و همه نقشه‌ها بر این اساس بود که در حوزه سلامت در بحث دارو و تجهیزات پزشکی ملت ما را به زانو در بیاورند اما این امر محقق نشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از سال ۹۷ الی ۹۹ در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی اتفاقات خوبی در کشور رخ داد، تصریح کرد: در سال ۹۷ نسبت به ۹۲ رشد بازار داروی تولید داخل ۹۲ درصد بوده و در این فاصله ۲۱ درصد کاهش واردات دارو را داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد ارزبری برای تهیه مواد اولیه تولید افزایش پیدا کرده است و معادل آن ۲۹ درصد ارزبری در زمینه واردات کاهش داشته است و این واردات شامل دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل، داروهای طبیعی و شیر خشک است.

شانه ساز با بیان اینکه از سال ۹۷ رشد بازار دارویی، ۷۵ درصد در اختیار تولید، ۲۵ درصد در اختیار واردات بود، گفت: در حال حاضر ۸۸ درصد رشد بازار دارویی در اختیار تولید و تنها ۱۲ درصد واردات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها بر این اساس بود که صنعت ما را زمین بزنند، اظهار کرد: صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی و مکمل‌ها به برکت تلاش‌ها و پیگیری‌ها جایگاه بهتری پیدا کرده و ارزش سهام و بورسی آنها در حال ارتقا است.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کنار بسیج و دولت به کمک وزارت بهداشت آمدند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندارد البرز نیز در این امر تعامل و همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که بیش از ۱۰۰ سال واکسن سازی داشتیم اما عملاً توفیقی در این زمینه حاصل نشده بود، تصریح کرد: کرونا به عنوان یک فرصت بود اگر چه خیلی از عزیزانمان را از دست دادیم و مشکلات فراوانی ایجاد شد، اما واقعیت این بود که صنعت واکسن سازی در کشور رونق پیدا کرد.

شانه ساز خاطر نشان کرد: در آمریکا، انگلیس، روسیه و سوئد سالهاست واکسن تولید می‌شود اما ما توانستیم با وجود شرایط تحریم‌ها خودمان را به ۴ و ۵ کشور تولید واکسن کووید _۱۹ برسانیم.

وی گفت: ظرف یک سال آینده با کف تولیدی که تنها توسط ۵ تا از شرکت‌های ما من جمله شفافارمت انجام می‌شود، ظرفیت تولید ۱۹۷ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور ایجاد می‌شود و این امر یک معجزه است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واکسن شاهراه و تقاطع مجموعه‌ای از علوم است که تبدیل به واکسن می‌شود و حساسیت آن نسبت به سایر محصولات بالا ست، بیان کرد: اکنون در کنار واکسن، صادر کننده تمام اقلام مرتبط با ویروس کرونا هستیم که این موفقیت با تکیه بر توان خودمان به دست آمده است.

وی متذکر شد: در حال حاضر ۱۶ برنامه توسط ۱۲ شرکت در کشور در زمینه واکسن در حال اجراست به زودی در زمینه تولید واکسن در دنیا جزو کشورهای برتر خواهیم شد.

کد خبر 5209779

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا اردبیل انتخابات 1400 فلسطین عکس استانها عید سعید فطر تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی رضا رحمان نژاد، معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در نشست خبری با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ١٥ درصد صنایع استان جزو صنایع بالادستی هستند افزود: طبق مصوبه شورای تامین استان، صنایع بزرگ استان باید ٥٠ درصد از نیاز‌های خود را از داخل استان خرید و تهیه نمایند و باید زنجیره تامین کالا بین شرکت‌های کوچک و بزرگ ایجاد شود.

او با بیان اینکه پارسال در خصوص این مصوبه به صورت تشویقی برخورد شد اظهار کرد: اما امسال با شرکت‌هایی که این اقدام را انجام ندهند، از سوی مراجع ذیصلاح به صورت ترک فعل برخورد خواهد شد؛ باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.


رحمان نژاد به عملکرد سال ١٤٠٢ این نهاد اشاره کرد و گفت: پارسال در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته ایم و فقط حدود ٦٥ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سه بانک ملت، توسعه تعاون و صنعت و معدن در قالب تبصره ١٨ طبق سهمیه تخصیص یافته، به صنایع پرداخت شده است.

 

*ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های عملکردی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در ادامه از ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های برنامه‌های این نهاد خبر داد و اعلام کرد: راه اندازی ١٥٤ واحد جدید التاسیس، ایجاد ارتباط بین ٩٠ واحد صنعتی کوچک با صنایع بزرگ، ایجاد ١١ هزار و ٩٠٠ شغل جدید در بخش صنعت، فعال نمودن ٤٤ واحد راکد و غیر فعال، پیگیری تامین ٩٠ مورد مواد اولیه صنایع، ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی با ٣٢ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.

وی تفویض اختیار تخصیص سوخت صنایع و روند صدور کارشناسی تا صدور پروانه بهره برداری به شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: پیگیری ایجاد کلینیک صنعت به منظور عارضه یابی واحد‌های صنعتی به منظور حل مشکلات صنایع نیز امسال در دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید امسال بطور کامل اجرایی می‌شود.

رحمان نژاد به برگزاری ٢٧ جلسه کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: تا کنون ٥١ درصد از مجموع ٣٦٨ مصوبات آن، اجرایی شده، ١٥ درصد اجرا نشده و ٣٤ درصد در حال پیگیری است.

 

*ضرورت توسعه صنایع قطعه سازی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس ٢٠٢٤ کرمان طی اردیبهشت ماه سالجاری اعلام کرد: صنایع قطعه سازی و پلیمر از جمله صنایعی هستند که می‌توان به سرمایه گذاری روی آن‌ها در استان توجه کرد.

او در مورد برنامه‌های سال جدید نیز گفت: پیگیری اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی کالا‌های تولیدی ٣٠٠ واحد تولیدی استان، انعقاد تفاهم نامه با چند بانک به منظور تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی کوچک از طریق انتقال حساب‌ها و گردش مالی حساب‌های صنایع بزرگ به استان، ارائه تسهیلات به صنایع راکد، نیمه فعال و تثبیت آمار تولید ١٣٠ واحد تولیدی از جمله این موارد است.

وی اظهار کرد: صنایع استان تا ٢٥ اردیبهشت فرصت دارند تا برنامه تولید و نیاز ارزی خود را از طریق سامانه جامع تجارت اعلام نمایند تا پس از بررسی و پایش مداوم، ارز مورد نیاز بصورت چند مرحله‌ای تخصیص یابد و از خروج ارز از مسیر اصلی تولید جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲