Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از‬ وزارت راه و شهرسازی، در سومین نشست شورای‬ عالی شهرسازی و معماری ایران مورخ ۲۰ اردیبهشت‌‬ ماه، اعضا و مسئولان مربوطه به دلیل محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا به طور مجازی (ویدئو کنفرانس) حضور یافتند و موضوعات گزارش میزان پیشرفت مصوبات مربوط به انتقال پادگان‌ها، بررسی طرح موضعی ساماندهی حریم شهر چهارباغ در چارچوب ضوابط حریم، اصلاح حریم شهر کوهسار و الحاق اراضی ۴۴۵ هکتاری طرح اقدام ملی مسکن به محدوده شهر جدید پرند بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست گزارش میزان پیشرفت مصوبات شورای‬ عالی شهرسازی و معماری مربوط به انتقال پادگان‌ها شامل پادگان‌های ۰۶ (مصوب ٩٩ / ٢ / ٨)، لشگر ۷۷ مشهد (مصوب ٩٧/١٢/۶) و لشگر ۶۴ ارومیه (مصوب ٩٨ / ١٠ / ٢١) ارائه شد و با توجه به عدم پیشرفت قابل قبول انتقال آن‌ها پس از مصوبات مقرر شد ظرف مدت دو ماه تعامل لازم در خصوص عملیاتی شدن مصوبات مربوطه توسط وزارت دفاع، استانداران تهران، ‬ خراسان رضوی و آذربایجان غربی و شهرداران تهران، مشهد و ارومیه انجام و نتیجه جهت تصمیم گیری بعدی به شورای‌عالی منعکس شود.

در این خصوص بر هدف اصلی مصوبات مذکور که همانا ارتقا کیفیت فضاهای شهری و اختصاص بخشی از این اراضی به فضاهای عمومی در اختیار مردم، تاکید شد. بدیهی است در صورت عدم تعامل در اجرای مصوبات، تصمیم گیری مبنی تثبیت کاربری نظامی بر روی اراضی موصوف در جلسه آتی شورای‌‬ عالی انجام خواهد شد.

طرح موضعی ساماندهی حریم شهر چهارباغ در چارچوب ضوابط حریم و اصلاح حریم شهر کوهسار واقع در استان البرز نیز بررسی شدند و مقرر شد به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم شهرها، حریم هیچ یک بدون ضابطه باقی نماند.

در خصوص الحاق اراضی طرح اقدام ملی مسکن به محدوده شهر جدید پرند تصویب شد ۴۴۵ هکتار اراضی واقع در ضلع غربی شهر با ایجاد خدمات مکمل در اراضی متناسب مانند پارک کوهستان بر ارتفاعات به شهر الحاق شود.

کد خبر 5209681

منبع: مهر

کلیدواژه: پادگان 06 شورای عالی شهرسازی و معماری پادگان ارتش قیمت دلار ویروس کرونا شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت اقتصاد آمریکا اقتصاد چین قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران قیمت طلا قیمت یورو بازار سرمایه ارز دیجیتال تولید نفت پادگان ها حریم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد دکتر ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

دکتر عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی دادهها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

دکتر محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

کد خبر 6087783

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • حزب الله: مقر تیپ گولانی را در پادگان «شراگا» هدف قرار دادیم
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد