Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@00:21:06 GMT

شیوه های جذب وجوهات شرعی و فطریه توسط بهزیستی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۴۳۴

شیوه های جذب وجوهات شرعی و فطریه توسط بهزیستی

معاون امور مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور جزئیات جمع آوری زکات فطره و شیوه های جذب وجوهات شرعی در عیدسعید فطر سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ذوالفقار یزدان مهر در توضیح جزئیات جمع آوری زکات فطره گفت: سازمان بهزیستی هرساله به منظور بهره مندی از ظرفیت ماه مبارک رمضان اقدامات گوناگونی جهت جذب مشارکت های مردمی انجام می دهد و ما بر اساس نظر آیات عظام می توانیم با جمع آوری زکات فطریه به صورت عام و خاص و همچنین کفاره، بخش کوچکی از مشکلات مددجویان را برطرف کنیم و گامی در جهت ارتقای خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به جامعه هدف مان برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه هدفی که هم دارای معلولیت بوده و هم بی بضاعت هستند؛ از این رو در این شرایط خاص اقتصادی مستحق تر هستند. پیچیده ترین شرایط اقتصادی را در کشور داریم و قطعا این طیف از استحقاق بیشتری برخوردارند. از این رو دفتر مشارکت های مردمی سازمان با پیگیری مستمر به صورت یکپارچه و هماهنگ با استان ها و در هماهنگی کامل با دبیرخانه شورای عالی زکات در سراسر کشور اقدامات متعددی انجام می دهد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ارسال بخشنامه، پیگیری حل مشکلات نصب صندوق توسط سازمان در مرکز شهری، هماهنگی و پیگیری بحث تبلیغات و اطلاع رسانی مانند طراحی پوستر، لیبل، صندوق های جمع آوری زکات فطریه، طراحی استند، موشن گرافی و انجام تبلیغات در شبکه های مجازی از جمله اقدامات مهم دفتر مشارکت های مردمی سازمان بوده است. هماهنگی و پیگیری افزایش مجوزهای استقرار صندوق های جمع آوری فطریه در نماز عیدفطر و مساجد طبق هماهنگی با ستاد امور مساجد و تفاهم میان هیئت امنای مساجد کشور با ادارات بهزیستی، مراکز پرتعدد شهر، مراکز بهزیستی، بانک ها و موسسات از دیگر اقدامات این دفتر بوده است.

یزدان مهر شیوه های جذب وجوهات شرعی در عیدسعید فطر سال ۱۴۰۰ را نیز برشمرد و گفت: افراد می توانند از طریق سایت مشارکتهای مردمی سازمان به آدرس mosharekat.behzisti.ir و اپلیکشن های فعال مانند آپ، سکه، تاپ، همراه کارت، ستاره یک، کیپاد، ۷۲۴، پاس و سامانه کدهای دستوری #۹*۷*۷۳۳* و #۵*۵*۷۴۱* از شیوه جذب وجوهات فطریه است.

وی افزود: باتوجه به اینکه مددجویان افراد دارای معلولیت و آسیب دیده هستند نیاز به حمایت خیر جمعی دارند که خوشبختانه خیرین به این نکته اذعان دارند و  می توانند وجوهات فطریه عام  را از طریق شماره کارت مجازی ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ متصل به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی واریز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زکات فطریه سازمان بهزیستی ماه رمضان مشارکت های مردمی جمع آوری زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۸ سری جهیزیه به زوج‌های جوان در شهرستان خواف

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  سرهنگ سمعیان با اشاره به اینکه ارزش ریالی هر سری جهیزیه ۲۵۰ میلیون ریال است، بیان کرد: هر سری جهیزیه شامل ۱۷ قلم کالا است که با مشارکت انجام شده با بهزیستی به صورت رایگان بین نوعروسان در سطح شهرستان توزیع شد.   وی افزود: بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلفی برای رفع محرومیت اقدامات شایسته انجام داده که در زمینه‌های مختلف از جمله احیای قنوات کشاورزی، آبرسانی، سبد معیشتی، ساخت مسکن و مسجد، برای روستاها و محرومان بوده است.   سرهنگ سمعیان اظهار داشت: علاوه بر این‌ها این نهاد مردمی اکنون پای کار ازدواج جوانان آمده تا بتواند ضمن ترویج ازدواج آسان، گره‌ای بزرگ از مشکلات آن‌ها را در ابتدای زندگی باز کند.    رئیس اداره بهزیستی خواف   نیز گفت: اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت یکی از برنامه‌های اساسی بهزیستی است.   متولی ضمن قدردانی از سپاه خواف به خاطر مشارکت در برنامه‌های بهزیستی در زمینه محرومیت زدایی و یاری نیازمندان، اظهارکرد: در این مراسم نیز با مشارکت سپاه ۱۸ سری جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت این اداره اهدا شد.   وی خاطرنشان کرد: کمک به تحکیم و حفظ نهاد خانواده یکی از اهداف و رسالت‌های بهزیستی است که از طریق کمک به ازدواج جوانان نیازمند انجام می شود  

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۸ سری جهیزیه به زوج‌های جوان در شهرستان خواف
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزو‌های مددجویان
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان
  • سند و پیوست مردمی‌سازی امور کشور تدوین شود
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است
  • تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • رئیس‌جمهور: رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر ضروری است
  • تاکید رئیسی بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر