Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل توانیر گفت: نوسازی و بهسازی شبکه برق ١٠ هزار روستا را برای سال جاری در دستور کار داریم و در این راستا، از ابتدای سال تاکنون شبکه برق ٥٦٠ روستا نوسازی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر امروز در مراسم افتتاح دیسپچینگ ملی جدید برق کشور و طرح‌های جهادی نوسازی شبکه برق ١٠ هزار روستا در سال ١٤٠٠، گفت: به برکت انقلاب اسلامی تمامی روستا‌های کشور زیر پوشش کامل برق هستند این در حالی است که امروزه یک میلیارد نفر از جمعیت جهان به برق دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه گسترده برقی طی سال‌ها به مرور دچار فرسودگی شده اند و نیاز به توسعه و نوسازی دارند. بودجه مورد نیاز این طرح در خلال همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی از محل ظرفیت بودجه ١٤٠٠ تأمین می‌شود.

وی افزود: طی این طرح در سال ١٤٠٠ نوسازی و توسعه شبکه برق ١٠ هزار روستا را که جمعیت ٣.٥ میلیون نفری را در بر می‌گیرد، در برنامه داریم. در نتیجه این طرح ١٥٠ هزار متقاضی جدید نیز از نعمت برق بهره مند می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح روستا محور است و با کمک نیرو‌های اعزامی به صورت روستا به روستا در حال انجام است. در نتیجه این اقدامات از ابتدای سال جاری تاکنون شبکه برق ٥٦٠ روستا را بهسازی و نوسازی کرده ایم. به این ترتیب می‌توان گفت در تناسب با هر شهر در کشور، شبکه برق یک روستا نوسازی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوسازی شبکه برق شبکه برق روستاها بهسازی شبکه برق هزار روستا شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟

تین نیوز

تکمیل۶ مسیر ریلی و شروع عملیات اجرایی مسیر  راه آهن رشت آستارا در سال ۱۴۰۳ انجام می شود.

به گزارش تین نیوز، این وعده ها، جدیدترین وعده ای است که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل در آغاز سال 1403 و در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال نو عنوان کرده است.

خیرالله خادمی گفت: سالی که گذشت در بخش شبکه ریلی اتصال مرکز استان سنندج به شبکه ریلی و بهره برداری از خط آهن میانه تبریز به همراه تکمیل راه آهن رشت کاسپین که در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد، به طول ۲۳۲ کیلومتر، یکی از سال های خوب در توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استان ها به این خطوط محسوب می شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سالی که پیش رو است افتتاح مسیرهای ریلی میانه اردبیل، رشت کاسپین و تمرکز بر تکمیل اولویت های شبکه ریلی از جمله راه آهن چابهار زاهدان، راه آهن اصفهان شهرکرد، درود خرم آباد و شروع عملیات اجرایی مسیر مهم و راهبردی رشت آستارا در برنامه کاری قرار گرفته است. 

قابل ذکر است سخنگوی دولت دوم اسفند ماه سال 1402 از تصویب روش تامین مالی به منظور تکمیل پروژه راه آهن رشت آستارا در جلسه هیئت وزیران خبر داد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت وزیران که صبح روز چهارشنبه دوم اسفند ماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: افتتاح راه آهن رشت آستارا یکی از اولویت های دولت است چرا که با تکمیل این پروژه توان ترانزتیی کشور افزایش می یابد.

سخنگوی دولت افزود: به همین منظور و برای تسریع در اجرای این پروژه، روش تامین مالی راه آهن رشت آستارا در جلسه امروز هیات دولت به تصویب رسید.یادآور می شود، راه آهن رشت آستارا به عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال جنوب و یکی از مهم ترین طرح های ترانزیتی و تحول زا در توسعه راه آهن، در اولویت های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز  پیش از این از امضای قرارداد تجاری و اجرایی میان دو طرف ایران و روسیه در خصوص راه آهن رشت آستارا خبر داده و گفته بود که عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهسازی و شاداب سازی یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس
  • اجرای پروژه بهسازی شبکه برق ایستگاه راه آهن بالارود و اتصال آن به شبکه برق سراسری
  • ابلاغ آئین نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها / افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • پر شدن ۹۸ درصد آب‌بندان‌های مازندران