Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:27:23 GMT

کلیساهای فلسطین ناقوس حمایت از غزه و قدس را نواختند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۶۰۰

کلیساهای فلسطین ناقوس حمایت از غزه و قدس را نواختند

کلیساهای فلسطین به دلیل حملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و قدس ناقوس های خود را به صدا درآوردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم، در پی حملات مستمر رژیم صهیونیستی، کلیساهای فلسطین برای حمایت از ساکنان نوار غزه و یاری از قدس ناقوس ها را به صدا درآوردند.

 

این کلیساها ناقوس های خود را به صدا درآوردند تا بر وحدت ملت فلسطین و ایستادن در یک صف واحد دربرابر اشغالگری تاکید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اشغالگر چند روز پیش به حمله آشکاری را به مسیحیان در روز جشن عید پاک که در کلیسای القیامه در قدس اشغالی برگزار شد، انجام دادند.

 

نواختن ناقوس های کلیساها همچنین بر این مسئله تاکید دارد که همه قدس توسط اشغالگران هدف قرار گرفته و یک برنامه سیستماتیک برای خالی کردن شهر قدس از مردم خواه مسیحی خواه مسلمان است.

 

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از شلیک این راکت ها از غزه چندین حمله هوایی در این منطقه انجام داد. در این حملات 24 نفر از جمله 9 کودک شهید شدند و 103 نفر زخمی شدند.

 

نیروهای رژیم صهیونیستی از مسجد القبلی (بخشی از مسجد الاقصی) خارج شده اند و معتکفان وارد میدان بیرونی شده اند. نمازگزاران با فریاد الله اکبر وارد گذرگاه حطه یکی از درهای ورودی مسجد الاقصی شده اند.

 

عقب نشینی نیروهای صهیونیستی پس از هشدار «ابوعبیده» سخنگوی کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) انجام شد. ابوعبیده هشدار داد که اگر دشمن محاصره را از نگهبانان معتکف در مسجد الاقصی برندارد، طی دو ساعت منتظر پاسخ ما باشد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: کلیساها رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوباره تظاهرات در مراکش برای حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مردم مراکش باردیگر در حمایت از فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند.

در همین ارتباط گزارش شده است که ساکنان شهر شفشاون در مراکش در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در این باریکه دست به برگزاری تظاهرات زده‌اند.

کمتر از دو هفته پیش نیز، شهروندان مراکشی در حمایت از ساکنان نوار غزه برابر جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه طی شش ماه گذشته راهپیمایی برگزار کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی که در شهر المضیق واقع در شمال مراکش برگزار شد با سردادن شعارهایی حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

کمیته حمایت از آرمان‌های امت اسلامی در مراکش چندی قبل اعلام کرده بود که در اولین جمعه ماه مبارک رمضان ۱۲۵ راهپیمایی در ۶۰ شهر این کشور در حمایت از فلسطینی‌های مظلوم ساکن نوار غزه مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار شده است. شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها شعارهایی علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان و گرسنه نگه داشتن آن‌ها در سایه سکوت کشورهای عربی و غیر عربی سر دادند.

چند روز قبل نیز شمار زیادی از شهروندان مراکشی با حضور در خیابان‌های دار البیضاء بزرگترین شهر این کشور علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و اقدام کشورشان در عادی سازی روابط با این رژیم شعار سردادند.

از طرف دیگر، روزنامه عبری زبان معاریو و پایگاه خبری عبری والا نیز اذعان کردند که مقامات اسرائیلی قادر به نابودی حماس نیستند.

پایگاه خبری والا بیان کرد که تصویر پیروزی کامل که نتانیاهو وعده آن را داده بود، بین ساحل غزه و شهرک تخلیه شده المطله درهم شکست و پس از گذشت بیش از نیم سال از جنگ، دولت رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته سیاست یا استراتژی مرحله بعد از جنگ را ارائه دهد.

منبع مذکور اشاره کرد که در چنین شرایطی، حماس ثابت و پابرجا مانده و دوباره به قدرت بازگشته است و نتانیاهو بخاطر عدم فروپاشی ائتلاف دولتی خود، از اتخاذ تصمیمات سیاسی سخت خودداری می‌کند و همه را بلاتکلیف نگه داشته است.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان معاریو نیز گفت که نتانیاهو، گانتز، گالانت و هرتزی هلیوی توانستند اوضاع را پیچیده کنند و هیچ نگرش راهبردی برای نابودی حماس و حزب الله که شهرک‌های صهیونیستی در شمال را هدف قرار می‌دهد، ندارند، اما خط پایان این اوضاع پیچیده و درهم همچنان دور است زیرا ایران وارد معادله شده است.

همچنین آویگدور لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» تاکید کرد که اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی باید برکنار شوند.

وی در ادامه اعتراف کرد: ما نه در مسیر پیروزی بلکه در مسیر ننگ حرکت می‌کنیم.

لیبرمن اضافه کرد: تحولات روز گذشته در جبهه شمالی بسیار مهم‌تر از چیزی است که به آن پرداخته ایم. این تحولات بیانگر عدم مسؤولیت اسراییلی‌ها است.

وی بیان کرد: نظامیان و اسرائیلی‌ها مانند پرنده‌ها در تیررس نیروهای حزب الله قرار گرفته اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت نوار غزه با ارائه گزارشی از جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه طی حدود ۲۰۰ روز گذشته خبر داد.

در این گزارش آمده است: تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد زخمی‌ها در این باریکه به ۷۶ هزار و ۸۳۳ تن رسیده است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم چهار کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی انجام داده‌اند که در جریان آنها ۴۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

هنوز صدها تن از شهدا و زخمی‌های فلسطینی در زیر آوار خانه‌های ویران شده در اثر حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند و تعداد زیادی نیز مفقود شده‌اند.

کد خبر 6082864

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره تظاهرات در مراکش برای حمایت از فلسطین
  • شمار شهدای غزه از ۳۴ هزار نفر فراتر رفت
  • (تصاویر) مسجد الاقصی در گرد و خاک شدید
  • حماس فراخوان داد+ ببانیه
  • فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • ایتالیا: زمان برقراری آتش‌بس در غزه است
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی