Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مژگان امیر امجدی کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی در سطح استان تا پایان این هفته ادامه دارد گفت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، افزایش ابر و بارش رگبار بهاری و رعد و برق به ویژه نواحی غرب، شمال و شرق اصفهان را در این مدت در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به بارندگی‌های شبانه روز گذشته افزود: بیشترین میانگین بارشی ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی به ترتیب از مهاباد (اردستان) با ۴.۳ میلی‌متر، شهرضا ۱.۵ میلی‌متر، داران هشت دهم میلی‌متر، نطنز و دولت آباد شش دهم میلی‌متر و اردستان سه دهم میلی‌متر بوده است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد درباره ناپایداری‌ها و مخاطرات جوی سه روز آینده، خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال رگبار باران، بارش تگرگ، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در اغلب مناطق به ویژه در نیمه شمالی و مناطق شرقی استان در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، جاری شدن سیلاب‌های محلی و روان‌آب موقت در مسیل‌های فصلی، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع، شکستن و سقوط درختان فرسوده و اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی در این مناطق دور از انتظار نیست.

امیرامجدی با بیان اینکه شدت ناپایداری‌های جوی در روز جمعه در مناطق غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای در این مناطق وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: به شهروندان مناطق شمال، شرق و غرب استان توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات اجتناب کرده و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع و یا حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری کنند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده کمی کاهش می‌یابد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

امیرامجدی اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد شدید دمای هوا درجه سانتی گراد بالای صفر میلی متر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بادهای شدید آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ منتظر بارش‌های بهاری و رعدوبرق باشید

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های بهاری و احتمال رعدوبرق در اواخر هفته جاری از وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال گردوخاک و در برخی نواحی غربی در شب گاهی افزایش ابر خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار طی دو روز آینده و گذر موج در وقت پنجشنبه از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی امروز و فردا در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال گردوخاک و در برخی نواحی غربی در شب گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی روز پنجشنبه در سطح استان افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و از ساعات بعدازظهر بارش‌های بهاری و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میانگین بارش طی ۲۴ ساعت گذشته در فریدون‌شهر با ۲۶.۷ میلی‌متر، ثبت شده است، تصریح کرد: براساس آمارها بارش‌های شبانه روز گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه هفتم فروردین به ترتیب در شهرستان داران با ۲۱ میلی‌متر، خوانسار ۲۰.۴ میلی‌متر، گلپایگان ۱۶ میلی‌متر، میمه ۶.۹ میلی‌متر، چادگان ۶.۳ میلی‌متر، سمیرم ۶.۱ میلی‌متر، نطنز ۵.۷ میلی‌متر، شهر اصفهان ۲.۶ میلی‌متر، نجف‌آباد ۲.۴ میلی‌متر و مورچه خورت دو میلی‌متر ثبت و گزارش شد.

آقایی پیرامون اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت، بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سلسیوس می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۴- سلسیوس زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 739415

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • استمرار ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در کرمان
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • تداوم ناپایداری دریایی در هرمزگان
  • صدور هشدار زرد با ورود موج ناپایداری بارشی در اصفهان/ رگبارهای بهاری و برف در استان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • تداوم ناپایداری هوا در گلستان تا اواخر وقت چهارشنبه
  • بادهای شدید آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ منتظر بارش‌های بهاری و رعدوبرق باشید
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین
  • ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و هرمزگان