Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ فتح الله حقیقی  در جلسه شورای اداری استان افزود: فرایند ایجاد منطقه اقتصادی ویژه در زنجان از سال ۸۱ طی نامه ای به شورای عالی تجاری آغاز شد و از آن زمان تا سال ۹۷، جز پیگیری زمین، عملا کاری برای به سرانجام رسیدن موضوع انجام نشده بود.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ دولت ایجاد ۱۷ منطقه اقتصادی را از جمله زنجان به مجلس وقت پیشنهاد داد و در مجلس شمار مناطق ویژه اقتصادی برای تاسیس، به ۸۰ مورد افزایش یافت، به دلیل این مغایرت، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و ما نیز طرح های توجیهی و دفاعیه های خود را در راستای پیگیری موضوع، ارائه دادیم تا اینکه در ۱۵ اردیبهشت امسال ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید از جمله منطقه ویژه زنجان مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقیقی اظهار داشت: وجود ظرفیت هایی همچون راه های ارتباطی در حوزه حمل و نقل و دوخطه کردن راه آهن زنجان – قزوین و ایجاد امکان فرود هواپیماهای باری در فرودگاه زنجان، ایجاد منطقه اقتصادی ویژه در استان، مزیت مهم دیگری برای توسعه است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یک چیز و دوام یافتن و رونق آن چیز دیگر؛ بنابراین لازم است با بررسی سوابق مناطق موفق و همچنین شرایط صنایع و واحدهایی که قرار است در این منطقه مستقر شوند، باید کاری کنیم تا وجود منطقه ویژه اقتصادی برای استان ارزش افزوده داشته باشد.
وی با بیان اینکه با تکمیل پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان – قزوین، میزان حمل بار در این مسیر از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن افزایش می یابد، گفت: زمان مسافرت از زنجان به تهران نیز یک ساعت کاهش خواهد یافت.
استاندار زنجان با بیان اینکه متوسط ارزش یک تن صادرات از این استان بیش از پنج برابر میانگین کشوری است، افزود: وجود واحدهای ملی تولیدی نیز از دیگر مزیت های موجود در استان است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۸ استان زنجان از نظر میزان سرمایه گذاری خارجی، رتبه نخست کشور را به دست آورد، افزود: با مجموعه شرایط و زیرساخت های استان، زنجان قابلیت تبدیل به مرکز آماد و پشتیبانی منطقه شمال غرب کشور را دارد.
امیدواریم تولید سریال شهید شهریاری بخشی از ارزش های این شهید را تبیین کند
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان بود به تولید سریال شهید شهریاری و آماده پخش شدن این اثر اشاره کرد و گفت: شهدای هسته ای سند مظلومیت ایران اسلامی هستند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تولید سریال شهید شهریاری بخشی از ارزش های این شهید را تبیین کند.
حقیقی با بیان اینکه تولید این سریال بخشی از برنامه های اجرایی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است، گفت: باید از اینگونه کارها برای معرفی شهدا و دستاوردهای آنان بیشتر انجام شود.
۷۵ هزار مشترک در زنجان مشمول طرح برق امید هستند
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم همکاری دستگاههای اجرای در مدیریت مصرف برق تاکید کرد و گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه در استان انجام شد.
حقیقی افزود: در زمان حاضر از ۱۱۰ هزار مشترک در استان حدود ۷۵ هزار  مشترک مشمول اجرای طرح برق امید هستند.
وی همچنین به کاهش میزان بارندگی ها اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته ای در استان به منظور پی گیری مدیریت منابع آب شرب تشکیل شده است.
حقیقی تاکید کرد: در خصوص مدیریت آب باید طوری عمل شود تا هیچ روستایی در استان در خصوص تامین آب شرب مشکل نداشته باشد.
موج چهارم کرونا، موج انفجاری بود
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موج چهارم کرونا، موج انفجاری بود، گفت: با اینکه استان زنجان در شاخص رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت مناسبی داشت ولی به دلیل ابتلای افرادی جوان و زیر ۳۰ سال و وجود تجمع ها و دورهمی ها، شیب شیوع کرونا در استان شیب بلندی شد.
حقیقی با بیان اینکه در زمان حاضر در شرایط نزولی شیوع کرونا هستیم، گفت: با این وجود نباید فکر کنیم که همه چیز تمام شده است.
وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون با قوت تمام در استان انجام می شود، افزود: در روز ها و هفته های آینده این روند افزایش پیدا می کند.
انتخابات مقوم وحدت و اتحاد در کشور است
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با هماهنگی بین هیات های اجرایی و نظارت و با تکیه بر تجربه دوره های گذشته انتخابات دقیق و پرشوری را برگزار خواهیم کرد، گفت: انتخابات شوراها فقط در شهر زنجان به صورت الکترونیکی است.
وی با بیان اینکه هیچ کس نباید در انتخابات تماشاچی باشد، اظهار داشت: از مجموعه دستگاههای ادارای هیچ کس حق ندارد اقدامی را که شائبه دخالت در انتخابات دارد، انجام دهد.
حقیقی با بیان اینکه انتخابات مقوم وحدت و اتحاد در کشور است، گفت: اتحاد و وحدت همواره باعث عقیم شدن شیطنت شیاطین و دشمنان ملت ایران شده است.
در جلسه شورای اداری از پوستر سریال  «صبح آخرین روز» که روایتی از زندگی شهید دکتر مجید شهریاری است، رونمایی شد.  
این سریال قرار است از هفته آینده در ۳۰ قسمت از شبکه ۲ سیما پخش شود.  

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شورای اداری استان زنجان منطقه ویژه اقتصادی صدا سیمای زنجان منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی منطقه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از تسنیم؛ آیت الله محسن اراکی در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، گفت: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، اظهار داشت: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، عنوان کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلاست چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار داشت: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی گفت: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاددانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت