Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور با تشریح جزئیات وام دانشجویی این دانشگاه گفت: شروع پرداخت اقساط این وام ۹ ماه بعد از فراغت از تحصیل دانشجو با کارمزد ۴ درصد است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین زارع اظهار کرد: اعتبار وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۹۸/۹۹ مبلغ ۱۶۴ میلیارد ریال بود که با توجه به افزایش اعتبار، وام شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی جاری با رشد ۷۵ درصدی به مبلغ ۲۸۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت تقاضای وام شهریه در پورتال صندوق رفاه دانشجویان(bp.swf.ir ) تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری فعال است، افزود: دانشجویان متقاضی و واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر، نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور اقدام نمایند.

وی سقف وام شهریه صندوق رفاه در مقطع کارشناسی را ۱۰ میلیون ریال در هر نیمسال(تا ۸ نیمسال مجاز)، در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ میلیون ریال در هر نیمسال (تا ۴ نیمسال مجاز) و در مقطع دکتری ۵۰ میلیون ریال در هر نیمسال (تا ۸ نیمسال مجاز) از شروع تحصیل، به شرط تامین بودجه از سوی صندوق رفاه دانشجویان عنوان کرد.

دکتر زارع مهم ترین مزایای وام شهریه دانشجویان را شروع اقساط ۹ ماه بعد از فراغت از تحصیل دانشجو با کارمزد ۴ درصد دانست.

وی راجع به شرایط پرداخت وام شهریه به دانشجویان گفت: اگر دانشجویی در ترم گذشته مشروط شده باشد ، می‌تواند نصف سقف وام شهریه را دریافت کند و اگر دانشجو در دو ترم گذشته مشروط شده باشد به دانشجو وام تعلق نمی‌گیرد.

دکتر زارع در رابطه با شرط معدل دریافت وام ادامه داد: شرط معدل برای دریافت وام در مقطع کارشناسی ۱۲،در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴ و در مقطع دکتری ۱۶ است. همچنین حداقل میزان انتخاب واحد برای مقطع کارشناسی ۱۴ ، در مقطع کارشناسی ارشد ۸ و برای مقطع دکتری ۶ واحد است.

وی تصریح کرد: وام مذکور از زمان دریافت تا شروع اولین سر رسید قسط ۴ درصد به صورت روز شمار محاسبه می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، مدیر کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور شرایط ضمانت را اینگونه عنوان کرد: برای وام تا سقف مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال یک نفر ضامن قراردادی، تا سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال یک نفر رسمی یا پیمانی و برای وام بیش از مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال دو نفر ضامن رسمی یا پیمانی لازم است. بعد از دریافت وام و اتمام سنوات مجاز(سنوات مجاز صندوق رفاه) نیز، دفترچه اقساط با پرداخت ۱۰ درصد کل بدهی دانشجو صادر می گردد.

وی حداقل مبلغ اقساط برای دانشجویان عادی را ۲ میلیون ریال و دانشجویان دارای شرایط خاص را یک میلیون ریال عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه پيام نور وام دانشجويي دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی میلیون ریال صندوق رفاه وام شهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم

دو سال پس از برگزاری آخرین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» حالا نوید دوباره جان گرفتن این جشنواره که مهمترین گردهمایی دانشجویان اهل قلم است به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: دو سال پس از برگزاری آخرین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» حالا با فراز و فرودهای بسیاری که در طول این مدت رخ داده، نوید دوباره جان گرفتن این جشنواره که مهمترین گردهمایی دانشجویان اهل قلم است به گوش می‌رسد.

با وجود وعده برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر در بهمن ماه ۱۴۰۲ اما، برگزاری اختتامیه جشمواره دوباره به تعویق افتاد تا انتظار دانشجویان همچنان پابرجا بماند این چشم انتظاری به تاریخ جدید موکول شود؛ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳.

 

سرانجام اما پس از وقفه‌های طولانی، در آخرین اطلاعیه از سوی معاونت فرهنگی واجتماعی، سیزدهمین جشنواره «تیتر» از تاریخ ۱۵ الی ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌گردد!

اطلاعیه را اینجا بخوانید

این مسئله باعث شد در برنامه شانزده آذر با حضور متین منتظمی، دییر جشنواره نشریات دانشجویی تیتر ۱۳ پیرامون سوالات و شبهات ایجاد شده گفت‌وگویی داشته باشیم.

 

چرا بین جشنواره تیتر ۱۲ و ۱۳ یک وقفه دو ساله افتاده است؟

منتظمی در ابتدا گفت: عاملی مثل بیماری کرونا نه تنها برای جشنواره نشریات دانشجویی بلکه برای اکثر برنامه‌ها وقفه جدی ایجاد کرد. چون برای تیتر لازم بود یک اجتماعی به‌وجود بیاید و داور‌ها و دانشجویان در کنار هم جمع شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



آیا جایگاه قلم و نشریات دانشحویی در دیدگاه مسئولین تنزل پیدا کردعه است؟

منتظمی گفت: اتفاقا برگزاری جشنواره دغدغه مسئولین بوده است. در کلیت ماجرا فعالیت دانشجویی ما کاهش پیدا کرد، چون دو ورودی ما دانشگاه را ندیدند و از سردر دانشگاه وارد نشدند که در آن فضا قرار بگیردند و آموزش مجازی بود. سعی شد پس از کرونا دانشجویان به عرصه بازگردند.

چرا اختتامیه جشنواره از بهمن سال ۱۴۰۲ به اردیبهشت سال ۱۴۰۳ منتقل شده؟

منتظمی پاسخ داد: اول باید جشنواره را تعریف کنیم، فراخوان و داوری مرحله اول و دوم انجام گرفته، اما اختتامیه به تعویق افتاده است. این ناهماهنگی نبوده و نباید از این اصطلاح استفاده کرد.

وی ادامه داد: در زمانی که دانشجویان در سال بعد از کرونا و حوادث ۱۴۰۱ قرار گرفته و با انتخابات و... درگیرند، رایزنی صورت گرفت و وزارت بهداشت گفت ما پیک برنامه داریم و از این جهت نگرانیم که امکان تهیه بلیط برای مشهد (محل برگزاری جشنواره) با مشکل مواجه شود. پس ما گفتیم روزه شک دار نگیریم و اختتامیه را بعد از ماه رمضان برگزار کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


علت تداخل میان نمایشگاه رسانه‌های ایران (مطبوعات) و جشنواره تیتر چه بود؟

منتظمی گفت: دلیل اصلی نحوه برگزاری نمایشگاه مطبوعات را باید از وزارت فرهنگ جویا شد.
وی با اشاره به ساختار شورای سیاستگذاری جشنواره نشریات تیتر افزود: ما اعتقاد داشتیم می‌شود استعداد‌های نشریات دانشجویی را کشف کرد و به رسانه‌ها متصل کرد.
تلاش ما این است که در سال آینده یک تلاقی شکل بگیرد تا نشریات دانشجویی در نمایشگاه مطبوعات هم در آن حضور داشته باشند.


منتظمی در پایان گفت: تیتر امسال یک فرقی با سال‌های قبل دارد، اولا اینکه بعد از دوسال وقفه و شرایط کرونایی برگزار می‌شود که قطعا بلند کردن این علم پس ز وقفه سختی‌هایی دارد تا دوباره مرتب شود و بازه ارسال آثار هم دوساله در نظر گرفته شده است.

چرا با وجود دو ساله شدن بازه ارسال آثار، مشارکت و آثار ارسالی کاهش پیدا کرده است؟
منتظمی بحث کرونا و دوری دانشجو از دانشگاه علت اصلی کاهش مشارکت دانشجویان پایین آمدن آثار ارسالی عنوان کرد و گفت: پس از همه‌گیری بیماری کرونا اثر فضای مجازی علت اصلی آن است که سعی کردیم امسال تابوی فضای مجازی بشکنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فیلم کامل

 

بیشتر بخوانید:

مرثیه‌ای ناسروده برای نشریات دانشجویی/ جشنواره‌ای که تیترش پرکشید! حذف نشریات دانشجویی جزئی از فرایند سیاست‌زدایی از دانشگاه است / نظارت قبل از چاپ خلاف قوانین مطبوعات و اصول آزادی بیان

دیگر خبرها

  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی پل فجر ساری