Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-20@13:51:55 GMT

اخطار سپاه به ۷ شناور آمریکایی در تنگه هرمز

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۸۸۲

اخطار سپاه به ۷ شناور آمریکایی در تنگه هرمز

به گزارش اتاق خبر به نقل از فرارو، یک روز پس از آنکه وزارت دفاع امریکا از شلیک اخطار ناوهای آمریکایی به سوی چند قایق تندرو ایرانی در خلیج فارس خبر داد. سپاه پاسداران این اعلام آمریکا را فرار به جلو دانست. 

روز گذشته جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که تیرهای هشدار به سوی قایق‌های ایرانی شلیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنتاگون می‌گوید که این قایق‌ها به ۱۵۰ یاردی ۶ ناو آمریکایی که در حال اسکورت زیر دریایی جورجیا بودند، نزدیک شده بودند.

پنتاگون مدعی شده است که ۱۳ قایق سپاه پاسداران به ناوهای آمریکایی در تنگه هرمز نزدیک شده اند و این ناوها ۳۰ تیر برای هشدار شلیک کرده‌اند.

اما امروز روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای ادعای اخیر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیرامون نزدیکی شناورهای نیروی دریایی سپاه به شناورهای دریایی این کشور در تنگه هرمز را نادرست و فرار به جلو دانست و تاکید کرد: "بهتر است آمریکایی‌ها از رفتار غیرحرفه‌ای پرهیز و با تمکین قوانین و مقررات دریانوردی امنیت خلیج فارس را به مخاطره نیندازند."

 روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای نوشت: «در ادامه رفتارهای غیرحرفه‌ای ناوگان نیروی دریایی ارتش تروریستی امریکا در خلیج فارس بویژه در ماه جاری که امنیت منطقه را همواره با تهدید و مخاطره جدی مواجه ساخته است در روز 20 اردیبهشت ماه 1400 شناورهای گشتی نیروی دریایی سپاه در حین اجرای ماموریت‌های جاری و متعارف روزانه خود در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با 7 فروند شناور دریایی آمریکایی‌ها در تنگه هرمز که به ارتکاب رفتارهای غیرحرفه‌ای مانند پرواز بالگرد، شلیک فلیر و تیراندازی بی‌هدف، بی‌مورد و تحریک‌کننده مبادرت ورزیدند، روبه‌رو و ضمن رعایت فاصله قانونی در چارچوب دستورالعمل‌ها و مقررات دریانوردی به رفتار مخاطره‌آمیز و غیرحرفه‌ای آنها تذکر و اخطار داده شد که آنها نیز با اصلاح رفتار، مسیر خود را ادامه دادند.»

این اطلاعیه افزوده است: "در ادامه سخنگوی وزارت دفاع این کشور به مانند گذشته با فرار به جلو و طرح ادعایی نادرست و غیر واقعی پیرامون ماجرا، در صدد القای حس مسئولیت در قبال مراقبت برای جلوگیری از بروز خطر و خطای محاسباتی بر آمده است، در حالی که این امریکایی‌ها هستند که با حضور نامشروع خود کانون بی‌ثباتی، تولید تهدید و بروز مخاطرات ناامن‌کننده در منطقه از جمله در تنگه هرمز و خلیج فارس شده‌اند."

این اطلاعیه با تاکید بر اینکه " امریکایی‌ها با پرهیز از روایت‌های نادرست و رفتارهای غیرحرفه‌ای، بایستی مقررات بین المللی و قوانین دریانوردی و کنترل باند در منطقه راهبردی تنگه هرمز و خلیج فارس را با جدیت تمکین کنند" هشدار داده است: «مدافعان مقتدر و دریادل تنگه هرمز و خلیج فارس، رفتار غیرقانونی، غیرحرفه‌ای و پرخطر از سوی بیگانگان به ویژه ناوگان نیروی دریایی ارتش تروریستی امریکا که امنیت دریانوردی این منطقه حساس را با چالش و تهدید مواجه می‌سازد را خط قرمز خود دانسته و در کمال آرامش و اطمینان با دنبال کردن ماموریت‌های خود در تنگه هرمز و خلیج فارس، آماده هستند هرگونه خطای محاسباتی آنان را قاطعانه و شجاعانه پاسخ دهند.»

                 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پنتاگون نیروی دریایی سپاه تنگه هرمز و خلیج فارس نیروی دریایی سپاه تنگه هرمز غیرحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل بزرگترین بندر زغال‌سنگ جهان به نیروگاه باد دریایی شناور

بندر نیوکاسل در نیوساوت‌ولز استرالیا قرار است تا سال ۲۰۲۸ به یک تأسیسات شناور بندری مرکزی برای بادهای دریایی تبدیل شود و انرژی تجدیدپذیر مقرون‌به‌صرفه را فراهم بیاورد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یکی از بزرگ‌ترین بنادر زغال‌سنگ جهان، بندر نیوکاسل (PON) در نیوساوت‌ولز استرالیا، به‌عنوان گزینه اصلی برای استقرار توربین‌های بادی دریایی شناور تعیین شده است. تبدیل این بندر به قطب بادی فراساحلی تا پنج گیگاوات به پروژه‌های توربین شناور منطقه بادی فراساحلی این بخش (هانتر) سرویس‌دهی خواهد کرد که دومین منطقه توسعه اعلام‌شده استرالیا محسوب می‌شود.

منطقه باد فراساحلی هانتر یک منطقه تقریباً دوهزار کیلومتر مربعی در اقیانوس آرام و اولین منطقه در استرالیا خواهد بود که میزبان توربین‌های شناور است. وجود کانال ناوبری عمیق، منطقه توسعه در دسترس و نبود زیرساخت‌های پل، این منطقه را برای ایفای نقش به‌عنوان یک مرکز دریایی بسیار مناسب می‌کند. در این راستا مطالعه‌ای برای شناسایی کمیت و اندازه امکانات جدیدی در منطقه انجام شده است که به‌احتمال زیاد برای این پروژه مورد نیاز خواهد بود.

این مطالعه نشان داد که با سرمایه‌گذاری و مشاوره مناسب با ذی‌نفعان، منطقه منتخب دارای ویژگی‌های فیزیکی مناسبی برای حمایت از صنعت بادی فراساحلی در نیو ساوت‌ولز و مناطق وسیع‌تر استرالیا است. یک مرکز باد فراساحلی تجسم‌شده، عملکردهای مختلفی از جمله مونتاژ، مرحله‌بندی، عملیات تولید و نگهداری را برای این صنعت انجام می‌دهد.

توسعه استراتژیک جدید نه‌تنها بندر نیوکاسل را به‌عنوان یک بخش مرکزی برای پروژه‌های بادی شناور در منطقه استرالیا ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند تولیدکنندگان تجهیزات اصلی را نیز برای توسعه‌های بادی شناور و پایه ثابت جذب کند.

تلاش‌های انجام‌گرفته برای تبدیل شدن به بخشی کلیدی از صنعت نوپای بادی فراساحلی استرالیا در حالی صورت می‌گیرد که رقیب اصلی ویکتوریا، بندر هیستینگز، برنامه‌های توسعه‌اش را توسط وزیر محیط‌زیست فدرال به مرحله نقشه‌کشی رسانده است. با این حال وظیفه راه‌اندازی یک تأسیسات بندری مرکزی برای بادهای دریایی در ویکتوریا که قرار است مطابق با اهداف ایالت برای تولید دو گیگاوات بادی دریایی تا سال ۲۰۳۲، چهار گیگاوات تا سال ۲۰۳۵ و ۹ گیگاوات تا سال ۲۰۴۰، تا سال ۲۰۲۸ راه‌انداری شود، چندین درجه ضروری‌تر است.

کد خبر 746117

دیگر خبرها

  • خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد
  • ◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند
  • تبدیل بزرگترین بندر زغال‌سنگ جهان به نیروگاه باد دریایی شناور
  • تبدیل بزرگترین بندر زغال‌سنگ به نیروگاه باد دریایی شناور
  • اظهارات مهم فرمانده ارشد ارتش درباره استقرار ناوگروه‌های ایران در دریاها
  • از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟
  • ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند