Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@10:23:09 GMT

درمان ۴ میلیون و ۵۱۰ هزار بیمار کرونایی در روسیه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۹۳۹

درمان ۴ میلیون و ۵۱۰ هزار بیمار کرونایی در روسیه

در شرایطی که تعداد کل مبتلایان به عفونت کووید-۱۹ در روسیه از ۴ میلیون و ۸۹۶ هزار نفر گذشته، تنها حدود ۲۷۳ هزار نفر همچنان بیمار بوده و ۱۱۳ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که تعداد موارد تایید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 8 هزار و 115  مورد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 4 میلیون و 896 هزار و 842 نفر رسیده است.

طبق این اطلاعات، بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19، دو هزار و 628 مورد در شهر مسکو، 718 مورد در شهر سن‌پترزبورگ و 657 مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است. ضمن اینکه، در حال حاضر 272 هزار و 951 بیمار کرونایی در سراسر روسیه همچنان در حال درمان هستند.

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 329 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب در مجموع، 113 هزار و 976  بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند. میزان تقریبی موارد فوت بیماران به 2.33 درصد افزایش یافته است.

طی روز گذشته، 35 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در شهر سن‌پترزبورگ، 15 مورد در منطقه سامارسکی، 14 مورد در منطقه نیژنی نوگوراد و 12 مورد در منطقه کراسنودارسک ثبت گردید.

علاوه بر این، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 7 هزار و 9 نفر افزایش یافت تا در مجموع به 4 میلیون و 509 هزار و 915 نفر برسد. بطور خاص، 809 بیمار در شهر سن‌پترزبورگ، 502 بیمار در منطقه مسکو و 189 بیمار در منطقه راستوف پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

این ستاد بطور جداگانه در خصوص وضعیت شیوع کرونا در پایتخت روسیه نیز اعلام کرد، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو با شناسایی دو هزار و 628 مورد جدید، به یک میلیون و 121هزار و 912 نفر افزایش یافته است.

طی 24 ساعت اخیر در مسکو، 61 مورد مرگ ناشی از عوارض ویروس کرونا ثبت شد تا شمار تلفات این عفونت در پایتخت روسیه به 18 هزار و 954 نفر افزایش یابد. در این مدت، دو هزار و 51 بیمار هم در شهر مسکو درمان شده و از بیمارستان مرخص شدند. بدین ترتیب در کل دوره شیوع آلودگی، یک میلیون و 12 هزار و 703 نفر بهبود یافته‌اند. در حال حاضر 90 هزار و 255 نفر از ساکنین مسکو همچنان تحت درمان قرار دارند.

4 میلیون و 503 هزار مبتلا به کرونا در روسیه درمان شده‌اندتعداد مبتلایان به کرونا در روسیه به 4 میلیون و 880 هزار نفر رسیدشمار قربانیان کرونا در روسیه به 112 هزار نفر رسید

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه کرونا در روسیه مورد در منطقه ویروس کرونا روز گذشته هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو

به نقل از شبکه تلویزیونی بریکس، جشنواره فیلم مسکو که ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ آغاز به کار کرده است، تا هفتم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. این جشنواره امسال فیلم‌هایی از بیش از ۵۰ کشور را به نمایش می‌گذارد. در مجموع، بیش از ۲۶۰ فیلم از جمله در جشنواره بریکس حضور دارند که حدود ۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ است.

بنا بر این گزارش، رقابت اصلی شامل ۱۰ فیلم بلند از روسیه، صربستان، ایران و سایر کشور‌ها است. بر این اساس، فیلم‌های داستانی از روسیه، جمهوری اسلامی ایران، چین، مصر، هند، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی و برزیل به عنوان اعضای بریکس در این جشنواره شرکت کرده‌اند. بنا بر این گزارش، آثار شرکت داده شده در این جشنواره توسط هیأت داوران متشکل از کشور‌های عضو گروه بریکس در حال بررسی است. فیلمسازانی از روسیه، امارات، اتیوپی، چین، آفریقای جنوبی و چین فیلم‌های مسابقه را ارزیابی خواهند کرد.

مولادلو باسمن فیلمساز اهل آفریقای جنوبی در این باره گفت: در سال ۲۰۱۹، اولین نمایش فیلم خود را در برزیل داشتم و اکنون برای دومین بار اینجا هستم. من مفتخرم که نماینده کشورم باشم. معتقدم که شرکت در رویداد‌های BRICS یک تجربه ارزشمند است.

یرگاشوا تشومه عمار از اعضای هیأت داوران این جشنواره از اتیوپی نیز گفت: این اولین بار است که اتیوپی در جشنواره فیلم BRICS شرکت می‌کند. من خوشحالم که در اینجا هستم. من معتقدم این جشنواره به کشور‌های ما کمک می‌کند تا برای دستیابی به نتایج عالی همکاری بیشتری داشته باشند.

جایزه اصلی این جشنواره جایزه سنت جورج طلایی است. این جایزه به بهترین فیلم در برنامه مسابقه و به هنرمندی اهدا می‌شود که به ارتقای سینمای جهان کمک کرده باشد. به برندگان این جشنواره در هفت بخش نشان نقره‌ای سنت جورج اعطا می‌شود. این جشنواره همچنین جایزه افتخاری کنستانتین استانیسلاوسکی "من باور دارم" را اهدا می‌کند.

بنا بر گزارش دیگری، جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو همچنین در بخش مرور آثار چهل و ششمین دوره خود بخش ویژه‌ای را با عنوان «داریوش مهرجویی: شاعرانگی زندگی معمولی» به مرور آثار داریوش مهرجویی سینماگر فقید ایرانی اختصاص داده است.

فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی است که به همت بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره مسکو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته خواهد شد.

داریوش مهرجویی نویسنده، یکی از کارگردانان برجسته سینمای ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران متولد سال ۱۳۱۸ بود، وی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت. در سال ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد. مهرجویی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) آمریکا بود.

داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر همسر وی ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۲ در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند.

روسیه که در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برعهده دارد، جشنواره فیلم مسکو را در فهرست ۲۵۰ رویداد بریکس گنجانده است.

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه‌گرایی آمریکا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت. «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی (۲۶ خرداد ۱۳۸۸ شمسی) به‌طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۰ شهریور ۱۳۸۹) نام آن پس از پیوستن این کشور از «بریک» به «بریکس» تغییر یافت.

در اجلاس سران بریکس در آفریقای جنوبی در تابستان ۱۴۰۲، سیریل رامافوزا رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که اعضای این سازمان تصمیم گرفته اند از آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات برای عضویت کامل بریکس دعوت کنند. رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین در ماه‌های اخیر اعلام کرد که کشورش به این گروه نمی‌پیوندد، با این حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما دعوت از آرژانتین را لغو نمی‌کنیم، این دعوت باقی می‌ماند. خواهیم دید که توسعه بیشتر بریکس چگونه پیش می‌رود و همکاران آرژانتینی ما درباره این موضوع چه نتیجه گیری خواهند کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین