Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@22:04:17 GMT

اجازه نمی‌دهیم کلاه دیگری مثل «برجام» سر ملت برود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۹۴۲

اجازه نمی‌دهیم کلاه دیگری مثل «برجام» سر ملت برود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما تا آخر پای منافع ملت خواهیم ماند و اجازه نمی‌دهیم کلاه دیگری مانند برجام سر ملت برود.

قدس آنلاین: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی و در واکنش به اظهارات محمود احمدی بیغش مبنی بر اینکه ظریف هرگز مجلس را در حد خود نمی بیند و نمایندگان حاضر در کمیسیون امنیت ملی مجلس را در برابر خود می دید، گفت: از آنجایی که نماینده مردم شازند در اظهارات خود به کمیسیون امنیت ملی مجلس کم لطفی کرد، بر خود واجب می دانم از حیثیت کمیسیون دفاع کنم و بگویم فریاد و تخریب کار ساده ای است و اظهارات ما باید مستند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: روز یکشنبه و در حضور ظریف تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد اما در مورد استیضاح وزیر امور خارجه تشخیص با هیئت رئیسه مجلس است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بر این اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کاملا به وظایف خود عمل کرده و در آن جلسه هم علاوه بر اعضای کمیسیون امنیت ملی، تعداد دیگری از نمایندگان و همچنین برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس هم حضور داشتند.

ذوالنور متذکر شد: موضع نمایندگان در آن جلسه قاطعانه و با صلابت بود به گونه ای که برخی از نمایندگان می گفتند ما نگران هستیم ظریف سکته کند و در عین حال همه با کمال ادب و احترام مواضع خود را مطرح کردند و ما تا آخر پای منافع ملت خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم کلاه دیگری مانند برجام سر ملت برود بر این اساس کمیسیون امنیت ملی مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل کرده است و باز هم این مسیر را ادامه می دهد.

همچنین علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اظهارات احمدی بیغش، گفت: تقاضای بنده این است که حرمت مجلس را نگه دارید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ گاه ظریف نمی تواند کمیسیون و یا نماینده ای را «کاه» بشمارد و هیچ نماینده ای در برابر وزرا کاه نیست و وزرا هم نمی توانند به نمایندگان اهانت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مذاکرات وین برجام کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل علیه ایران توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر پیشین امور خارجه نوشت: نسل‌کشی در غزه بدون وقفه ادامه دارد. هیچ چیز نمی‌تواند توجه افکار عمومی جهانی را از جنایات اسرائیل منحرف کند.

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه پیشین در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: نسل‌کشی در غزه بدون وقفه ادامه دارد. هیچ چیز نمی‌تواند توجه افکار عمومی جهانی را از جنایات اسرائیل منحرف کند.

اقدامات مستمر تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، به ویژه حمله تحریک‌آمیز آن علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، از سوی شورای امنیت ملل متحد مجازات نشد و لذا ایران را ناگزیر به اقدام حساب‌شده در دفاع مشروع نمود که تنها تأسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد.

اکنون، با توجه به آتش‌بازی امروز در اصفهان، تمامی کشور‌ها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند. 

وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در شورای امنیت ملل متحد توسط ایالات متحده حرکتی کاملا در جهت اشتباه بود.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل علیه ایران توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد
  • واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان
  • محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • ظریف : زمان پایان دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان
  • واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند