Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@16:49:41 GMT

۶۹۴ متقاضی فرزندخواندگی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۹۸۰

۶۹۴ متقاضی فرزندخواندگی در مازندران

به گزارش همشهری آنلاین، فرزندخواندگی در مازندران طی سال‌های اخیر نفوذ بیشتری بین خانواده‌های بدون فرزند داشت و حتی بنا به اظهارات مسئولان بهزیستی مازندران، درخواست سرپرستی فرزند از سوی برخی متقاضیان مجرد نیز ثبت شده است. با راه‌اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی از سال گذشته، ثبت تقاضاها در این زمینه به صورت متمرکز انجام می‌شود و آمارهای استانی مانند گذشته در درجه نخست در اختیار ادارات کل بهزیستی استان‌ها قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین گفت: طبق آمارهای موجود در سامانه ملی فرزندخواندگی، در حال حاضر ۶۹۴ پرونده تقاضای فرزندخواندگی در مازندران ثبت شده که ۶۱۳ مورد از این تقاضاها در سال ۱۳۹۹ وارد سامانه ملی فرزندخواندگی شد.

فرزاد گوهردهی اظهار کرد: با توجه به آغاز به کار سامانه ملی فرزندخواندگی از سال گذشته و ثبت شدن پرونده‌های به جا مانده از سال‌های پیشین در این سامانه، همه ۶۱۳ تقاضای وارد شده در سامانه فرزندخواندگی از مازندران مربوط به سال ۱۳۹۹ نیستند و بسیاری از پرونده‌ها مربوط به سال‌های پیش از ۱۳۹۹ هستند.

وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته ۲۵ پرونده تقاضای فرزندخواندگی در مازندران با تحویل سرپرستی ۲۵ کودک به سرانجام رسید.

به گفته این مسئول تعداد کودکان حاضر در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مازندران متغیر است و با توجه به شرایط متقاضیان معمولا همه پرونده‌ها به واگذاری سرپرستی فرزند منتهی نمی‌شوند.

کد خبر 600389 برچسب‌ها استان مازندران ازدواج - فرزند خواندگی سازمان بهزیستی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران سازمان بهزیستی فرزندخواندگی در مازندران سامانه ملی فرزندخواندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی شهرستان قائم‌شهر به اتهام اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی با مامورین دولتی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، اخذ رشوه و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خبر داد.

به گزارش میزان؛ عباس پوریانی اظهار کرد: یک متهم با ادعای نفوذ در دادسرا و اداره دامپزشکی شهرستان قائم‌شهر، وعده کارسازی و رفع پلمب یک واحد صنفی با سو استفاده از جایگاه اداری، در یک پرونده مرتبط با جرایم بهداشتی را داده بود.

وی ادامه داد: این متهم در مرحله اول، مبلغی رشوه از فرد مذکور اخذ کرده و در ادامه نیز تعدادی سکه تمام بهار آزادی مطالبه کرد که با رصد دقیق اطلاعاتی و صدور دستور قضایی، متهم درحین ارتکاب جرم و پس از اخذ سکه‌های تمام بهار آزادی توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر و سکه‌های مذکور از متهم کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا پس از تشکیل پرونده قضایی، متهم پس از تفهیم اتهام و اقرار به جرایم ارتکابی، با صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.

پوریانی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای بررسی زوایای دیگر پرونده در حال انجام است، تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه فساد، سریع، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده در اصفهان + فیلم
  • بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده دراصفهان + فیلم
  • تأیید نهایی حدود ۱۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت