Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد از رهایی یک محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف استان یزد خبر داد. خبرگزاری میزان - محمدرضا حداد، رئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد از رهایی یک محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف استان یزد خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری و تلاش‌های مضاعف کارکنان شورای حل اختلاف ۳۱ مستقر در زندان و حضور نماینده مردم شریف شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ماه مبارک رمضان، در اقدامی خداپسندانه، اولیای دم از اجرای حکم زندانی محکوم به قصاص نفس گذشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام قضایی افزود: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و از سنت‌های حسنه است که در شرع مقدس و مقررات ما بر آن تاکید داشته و دارد.
وی با اشاره به ارزش و مرتبه بسیار والای صلح و سازش و تاکید بر این موضوع در آیات و روایات متعدد ابراز کرد: مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان تمام توان و ظرفیت خود را برای تبیین و ترویج فرهنگ صلح و سازش به کار گرفته است و بر بهبود و پیشبرد مستمر آن تاکید داشته ودارد.
حداد ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان یزد در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش تصریح کرد: تلاش این مجموعه، در راستای ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه، اقدامی ستودنی و بسیار ارزشمند و اثرگذار است و تاکنون منتهی به اخذ رضایت بسیاری از شکات شده که موجبات آزادی بسیاری از افراد در زندان فراهم شده است.
لازم به ذکر است این پرونده، اولین پرونده قتل عمد محکوم به قصاص محسوب می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون در استان یزد با رضایت اولیاء دم به مصالحه ختم شده است.   بیشتر بخوانید: آزادی ۷ زندانی با تلاش شورای حل اختلاف اصفهان   انتهای پیام/ برچسب ها: رهایی از قصاص شورای حل اختلاف یزد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رهایی از قصاص شورای حل اختلاف یزد تلاش شورای حل اختلاف حل اختلاف استان یزد شورا های حل اختلاف محکوم به قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیای دم در تویسرکان یک محکوم‌ اعدامی را بخشیدند

آفتاب‌‌نیوز :

روز پنحشنبه با پیگیری های رئیس و مجموعه زندان تویسرکان پرونده قتل مربوط به سال ۱۳۹۶ که به مرحله اجرا رسیده بود منجر به رضایت شد.

همزمان با ماه مبارک رمضان و ایام میلاد امام حسن مجتبی با پیگیری های چندین ماهه و جلسات متعددی که با اولیا دم و شکات پرونده قتل انجام گرفت در روز میلاد کریم اهل بیت تلاش‌های انجام شده به ثمر نشست و با مشارکت ریش سفیدان و حضور خیرین، پرونده فرد زندانی که در مرحله اجرای حکم بود با گذشت خانواده مقتول به صلح و سازش منجر شد.

این گزارش می افزاید: این دومین پرونده قتل به شمار می رود که در سال ۱۴۰۳ با تلاش کارکنان زندان‌های استان همدان منجر به صلح و عدم اجرای حکم شده است.

ثبت اولین اخذ رضایت اولیای دم در استان همدان مربوط به شهرستان اسدآباد بود که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان از روند پیگیری قضایی خارج شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می‌شود
  • اولیای دم در تویسرکان یک محکوم‌ اعدامی را بخشیدند
  • رایس: برای رهایی از برچسب بازنده محکوم به پیروزی مقابل منچسترسیتی هستیم
  • قم امروز با چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است
  • اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود
  • توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت
  • اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می شود
  • رهایی محکوم به قصاص از دار مجازات در شهرستان تویسرکان
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز