Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز جاری با ۵ هزار و ۲۰۰ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۲ هزار واحد ایستاد، خروج پول توسط حقیقی‌ها متوقف شد و ارزش معاملات خرد سهام به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاملات بازار سهام امروز هم مثبت ماند و با بهبود تقاضا و روند مثبت در نمادهای بزرگ و شاخص ساز آغاز بکار کرد و شاخص کل بورس به عنوان نماگر بازار با رشد رشد نزدیک به ۲۲ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در بازار امروز نکته  حائز اهمیت این بود که شاخص هم‌وزن که کلیت دقیق‌تری از بازار سرمایه را نشان می‌دهد هم مثبت ماند، شایان ذکر است در روزهای اخیر و با تغییر دامنه، حجم و تعداد معاملات هم روند سعودی داشته است.

  معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۶۰۷ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۷ میلیارد و ۱۵۴ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست کردند.   ارزش معاملات بازار سرمایه به بیش از ۸ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان رسید. امروز پس از مدت‌ها خروج پول از بازار سرمایه توسط حقیقی‌ها متوقف شد و بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان ورودی پول جدید توسط حقیقی‌ها انجام گرفت.     شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۲۱ هزار و ۹۳۴ واحد رشد به یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۱۷ واحد رسید و شاخص هم وزن هم با ۱۸۶ واحد افزایش عدد ۴۱۹ هزار و ۲۵۱ واحد را ثبت کرد.   معامله گران در بورس بیش از ۵ میلیارد و ۹۸۶ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۴۷۰ هزار معامله و به ارزش ۴۷۳۹ میلیارد تومان دادوستد کردند.   نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت اصفهان و توسعه معادن و فلزات‌ با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.     شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز مثبت بود و با ۱۵۳ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحد رسید.   معامله گران در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۱۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی را در بیش از ۱۳۷ هزار نوبت و به ارزش ۳ میلیارد ۳۷۵ میلیون تومان را معامله کردند.   نمادهای پلیمر آریا ساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری صبا تامین و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه کاهشی شد

رشد دو روز گذشته بورس، امروز ادامه نیافت و شاخص کل با افت ۴۱۸۵ واحد به رقم دو میلیون و ۲۴۹ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه که در دو روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتیب با دو رشد ۴۱ هزار و ۱۷ هزار واحد مواجه شده بود امروز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین روز از فروردین ۴۱۸۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما ۵۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۵۳ هزار فقره معامله در بورس به ارزش ۴۵۹۶ میلیارد تومان انجام شد.

فولاد، فملیف شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرو، چکاپا، پارسیان و فولاد از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز چکاپا سایر نمادها منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار فقره به ارزش ۴۲۰۲ میلیارد تومان بود.

خاور، وسپر، انتخاب و آریان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که بجز آریان سایر نمادها قرمز شدند. نماهای پرتراکنش نیز فن افزار، خاور، کرمان و بیوتیک بودند.

با وجود کاهش شاخص کل از اواخر وقت معاملات امروز برخی نمادها روند صعودی به خود گرفتند و به همین دلیل بازار مقداری متعادل شد. سهام انبوه‌سازی، فعالیتهای وابسته به یارانه و محصولات شیمیایی، امروز مورد توجه سهامداران قرار داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • بورس مثبت بسته شد
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • بورس قرمز شد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳