Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@02:16:14 GMT

کشف ۱۲۰۰ قلم داروی غیر مجاز

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۴۳۳۵

کشف ۱۲۰۰ قلم داروی غیر مجاز

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ "داود معظمی گودرزی"رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ  اظهار داشت: در راستای مبارزه با فروشندگان دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک کانال تلگرامی با تعداد ۲۰ هزار دنبال کننده شناسایی که مدیر کانال دارو‌های غیر مجاز توزیع می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هویت متهم جوانی ۲۷ ساله شناسایی شد، ادامه داد: با شناسایی مخفگاه متهم در شرق تهران، متهم در مخفیگاهش دستگیر و به همراه ۱۲۰۰ قلم انواع داروی غیرمجاز دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

سرهنگ گودرزی تاکید کرد: خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی ممنوع است؛ و شهروندان دارو‌های مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

وی افزود: پلیس فتا با رصد‌های مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با کسانی در این فضا اقدام به فروش این گونه اقلام می‌کنند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشف و ضبط دستگیری متهم فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر خبر داد که در زمینه فروش سوالات کنکور یا ابزار پیشرفته تقلب در این آزمون فعالیت می‌کردند.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد فرصت‌طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبین خود را به آنها نزدیک می‌کنند و به بهانه فروش سؤالات و ابزار پیشرفته تقلب از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات همه‌جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی حضور همه‌جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

بیش از یک میلیون دنبال‌کننده مجازی متقلبان

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده ادعای فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می رسانند.

دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری

معظمی گودرزی بیان کرد: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد ۱۸ نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهد.

ارسال سوالات بی‌ربط و قدیمی به جای سوالات جدید

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده سنوات قبلی هیچگونه سؤالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد صرفا با اعلام فروش سؤالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود می‌کردند و برخی دیگر نیز سؤالات بی‌ربط و قدیمی را بعنوان سؤالات جدید برای داوطلبین ارسال می‌کردند.

خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند

وی با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه‌تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند، بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیندازد.

دیگر خبرها

  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟