Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمود زمانی قمی استاندار استان هایی همچون مرکزی، چهار محال و بختیاری، ایلام و ... در دولت های سید محمد خاتمی و حسن روحانی صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 

 

سوابق محمود زمانی قمی

 وی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد است پیش از این سمت استانداری استان مرکزی را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی قمی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری مسئولیت امور استان‌های ستادهای محمدرضا عارف را به‌عهده ‌داشت.‌

وی از اعضای هیئت رئیسه بنیاد باران و نائب رئیس هیئت مدیره بنیاد باران است که پیش از این نیز در ‌3 ‌مهر 1379 به‌مدت 3 سال و 8 ماه و 2 روز در دولت اصلاحات استاندار استان ایلام بود.‌

زمانی قمی از ‌5 تیر 1382 ‌به‌مدت ‌2 سال و 3 ماه نیز به‌عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری منصوب شد.‌

در دولت یازدهم و پیش از انتصاب عبدالمحمد زاهدی به‌عنوان استاندار کردستان از زمانی قمی به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی ‌این پست یاد می‌شد.‌

وی همچنین، معاونت سیاسی استانداری همدان و سمنان را در کارنامه دارد و نیز در اواسط دهه 60 مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی سیستان و بلوچستان و از موسسین جهاد دانشگاهی این استان بود.

زمانی‌ قمی در اردیبهشت ماه 94 از سوی دولت یازدهم به عنوان استاندار استان مرکزی منصوب شد و در پایان نیز در مهرماه امسال جای خود را در استان مرکزی به سیدعلی آقازاده داد و امروز هم در جلسه دولت به عنوان استاندار جدید یزد منصوب شد.

وی در دوران مسئولیت در استان مرکزی، با احیای صنایع مادر و خروج اقتصاد استان از حالت سکون موفق به ثبت کمترین نرخ بیکاری ۶.۷درصد در بین استانهای کشور شد. محمدرضا منصوری رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مصاحبه با سایت جمهوریت نمره خوبی را به استاندار مرکزی در دولت یازدهم داد و سلامت، پاکدستی، درایت، رسیدگی و پیگیری به همه شهرهای استان را از مزیت‌های خوب زمانی قمی دانست. همچنین علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد وی با بیان اینکه احیای صنایع بزرگ استان مرکزی در دستور کار زمانی قمی قرار داشته افزود: آونگان، هپکو، ایرالکو وسایر صنایع با همت، درایت و حمایت استاندار از رکود خارج شدند و با قدرت در حال پیشرفت هستند.

در دوران مسئولیت زمانی قمی، استان مرکزی با 919 فقره پروانه به ارزش چهار هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری، رتبه چهارم کشور را از این لحاظ به خود اختصاص داد. براساس پایش‌های صورت گرفته توسط مجلس شورای اسلامی رتبه کسب و کار در استان از 13 به 3 ارتقا یافت، همچنین تحقق 99 درصدی اشتغال روستایی محقق شد. همچنین تراز مثبت در صادرات و واردات استان در سال 1394 نسبت به سال 1393 بیش از 200درصد و معادل 480 میلیون دلار اعلام شده است. حجم سرمایه‌گذاری خارجی از 82 میلیون دلار در سال 1392 به 550 میلیون دلار مصوب در سال 1395 رسید.

با رفع تحریمها و فراهم شدن امکان حضور سرمایه گذاران خارجی، تعداد 11 طرح سرمایه گذاری خارجی توسط هیات سرمایه گذاری خارجی ایران با ارزشی بالغ بر 550 میلیون دلار توسط سازمان کمک های فنی و اقتصادی ایران طی سال 95 در استان مرکزی تصویب گردید و بالع بر 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی دیگر نیز در قالب پروژه های بزرگ اقتصادی و ملی از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاههای بادی و خورشیدی، پالایشگاه پلاسمای خون و دیگر ظرح های تولیدی فراهم و در روند تحقق است. نهایی شدن قرارداد رنوی فرانسه در ساوه که بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت خودرو ایران به شمار میرود با سرمایه گذاری خارجی 660 میلیون دلاری و اشتغالزایی برای بیش از 6 هزار نفر نیز از دیگر دستاوردهای دولت در استان مرکزی در دوره استانداری زمانی قمی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 محمود زمانی قمی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سرمایه گذاری خارجی عنوان استاندار استان مرکزی میلیون دلار زمانی قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • استاندار جدید لرستان را بیشتر بشناسید + سوابق