Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:07:45 GMT

تعداد زائران خانه خدا در روزهای پایانی ماه رمضان افزایش یافت+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۴۵۳۷

تعداد زائران خانه خدا در روزهای پایانی ماه رمضان افزایش یافت+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در حالی که از اوایل ماه مبارک رمضان متولیان مسجدالحرام از اعمال محدودیت‌هایی برای پذیرش زائران خبر داده بودند، در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر بر تعداد زائران و نمازگزاران مسجدالحرام افزوده شده است.

 

حضور پرشور زائران در نماز جماعت مسجدالحرام

بر همین اساس، هر روز بیش از ۱۵ هزار نفر از افراد ساکن عربستان برای زیارت خانه خدا و اقامه نماز جماعت به مسجدالحرام مشرف می‌شوند؛ این امر در حالی است که سال گذشته در چنین ایامی خانه خدا خالی از زائر بود و فقط کارکنان مسجدالحرام اجازه حضور در این مکان مقدس را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در ایام حج تمتع سال گذشته که فقط افراد ساکن عربستان به خانه خدا مشرف شدند، حدود ۱۰ هزار نفر مجوز تشرف به مسجدالحرام را داشتند.

در روزهای اخیر با تدابیر متولیان خانه خدا، در کنار رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی، تعداد زائران پذیرش شده در ماه رمضان افزایش یافته است و در طبقات مسجدالحرام نیز نماز جماعت اقامه می‌شود.

البته بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی متولیان حرمین شریفین، همه زائران خانه خدا و حتی مسجدالنبی (ص) باید واکسن کرونا تزریق کرده باشند. با این وجود، استفاده از ماسک همچنان ضروری است.

 

دعا برای رهایی مردم مسلمان در مسجدالحرام

علاوه بر این، هر روز ختم قرآن در مسجدالحرام صورت می‌گیرد و زائران به قرائت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازند. شب گذشته همزمان با شب بیست و نهم ماه رمضان در عربستان، زائران کعبه در دعای ختم قرآن بعد از اقامه نماز جماعت توسط عبدالرحمن السدیس، امام جماعت مسجدالحرام برای نجات مردم فلسطین، عراق، سوریه و حتی یمن نیز دعا کردند. این امر در حالی است که مسبب اصلی مشکلات و جنگ یمن خود دولت عربستان است.

به گزارش فارس، با افزایش تعداد زائران خانه خدا در روزهای اخیر، سعودی‌ها در تلاش هستند تا برای میزبانی از زائران حج تمتع سال جاری از کشورهای مختلف آمادگی لازم را کسب کرده و حتی تدابیری به منظور حضور زوار خارجی به خانه خدا اتخاذ کنند. البته هنوز مقامات سعودی درباره پذیرش زائر خارجی اظهار نظر نکرده است و کشورهای اسلامی نیز درباره سهمیه و نحوه اعزام اطلاعی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه رمضان حج تمتع مسجدالحرام خانه خدا نمازگزاران مسجدالحرام تعداد زائران نماز جماعت خانه خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان