Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در پی فاجعه اخیر حمله تروریستی به مدرسه دخترانه سید الشهدا در کابل و به شهادت رسیدن جمعی از دختران دانش آموز نهادهای مختلف فعال در حوزه بین الملل اسلامی بیانیه‌هایی صادر کردند.

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با ۸ می ۲۰۲۱، در پی یک حادثه مهیب, دلخراش و وحشیانه تروریستی در مدرسه دخترانه سید الشهدا در شهر کابل افغانستان، ده‌ها تن از دانش آموزان، بالغ بر ۴۴ نفر، جان شریف خود را از دست دادند و به مقام شهادت نائل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا این حمله را شدیداً محکوم کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، دستگیری و مجازات عاملین این جنایت هولناک را مسئلت دارد.

نه تنها این عملِ شوم، منفور و غیر انسانی هیچ جایگاهی در تعالیم دینی و الهی ندارد، بلکه از پلیدترین جنایات علیه بشریت توسط بی وجدان ترین افرادِ در تاریخ است. بدون هیچ تردیدی این حملات تروریستی که سالیان سال است در کشور افغانستان علیه مردم شریف، غیور و آزاده این کشور رخ می‌دهد، موجب خشم، ناراحتی، تأسف و تأثر بی پایان و بی حد مرز مردمان ایران زمین است، فلذا از شنیدن خبر این حمله تروریستی سخت به درد آمده و اندوهگین گشته‌ایم.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا بار دیگر ضمن محکومیت این جنایت اسفناک و غیر انسانی که مقصودی جز قتل عام دختران و دانش آموزان بی گناه، پاک و مظلوم را نداشته، از درگاه خداوند متعال برای خانواده و نزدیکان قربانیان این حادثه ناگوار، طلب رحمت، مغفرت و همچنین درخواست صبر و شکیبایی عاجل می‌نماید.

با آرزوی مصون و محفوظ بودن تمام بشریت از شرّ و امان این آفت بزرگ، یعنی تروریسم.

و السلام علیکم و رحمت الله،

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار بیانیه ای حمله تروریستی به مرکز آموزشی «سید الشهدا (ع)» در کابل را محکوم کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

إِنَّا الله وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

خبر حمله انتحاری به مرکز آموزشی «سید الشهدا (ع)» در کابل و کشتار اطفال و کودکان معصوم در ماه مبارک رمضان، قلوب انسان‌های آزاده با هر آئین و مسلکی را جریحه دار نمود.
در حالی که انتظار می‫رفت مذاکرات طولانی و فرسایشی صلح، سرانجام به پایان جنگ و برقراری آرامش و امنیت برای ملت شریف و بزرگوار جمهوری اسلامی افغانستان بیانجامد، این تحرکات وقیحانه‫ کور و باطل که با هدف نا امنی و برافروختن آتش اختلاف‫ های قومی، نژادی و مذهبی و بیراهه کشاندن مذاکرات سرنوشت ساز صلح صورت گرفت، با هیچیک از اصول انسانی و اخلاقی و موازین حقوق بشری سازگاری ندارد. این جنایت ‫ها فقط از دست ‫های ناپاک تروریست‫ ها و دست نشانده‫ های شیطان بزرگ و صهیونیزم در منطقه بر می‫ آید. ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

آیا مشاهده صحنه‫ های دلخراش پیکرهای غرق به خون دانش آموزان بی گناه در کنار کیف و دفتر و کتاب‌های خون آلودشان، نهادهای مدنی و مدعیان حقوق بشری را از خواب غفلت بیدار نمی‫ کند؟ این حادثه و نیز انفجار تأسف بار چند روز قبل شهر «پل علم» ولایت لوگر در جنوب کابل چه توجیهی دارد؟ بی تردید افغانستانِ نا امن و پر آشوب، تروریست‌ها را به اهداف شوم خود نزدیک تر خواهد ساخت.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

از دولت محترم و مسئولین پر تلاش نهادهای امنیتی کشور دوست و برادر افغانستان، انتظار می‫رود، در اسرع وقت، عاملان این حادثه‌ی ددمنشانه را که زخمی بر جان بشریت نهاده‌اند، به مجازات عمل وقیحانه خود برسانند.‬‬‬‬‬

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن محکوم کردن این کشتار بی‌رحمانه و عرض تسلیت و ابراز همدردی عمیق با ملت شریف افغانستان به ویژه خانواده‌های داغدار و معزز این شهیدان، از خداوند منان سلامتی و شفای عاجل مصدومان را مسئلت می‫ نماید.‬‬‬‬‬‬

کد خبر 5209585 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ماه مبارك رمضان اروپا شهادت ماه مبارك رمضان فعالیت های قرآنی قرآن کریم دعای روزهای ماه رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ قرآن روز قدس عید سعید فطر نمایشگاه مجازی قرآن کریم محمد علی انصاری دعا و نیایش اوقات شرعی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا تقریب مذاهب سید الشهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب