Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بهترین خبر کرونایی امروز کاهش فوتی‌ها و رسیدن آن به کمترین آمار ۴ هفته اخیر بود؛ به طوری که در این ۲۴ ساعت فقط ۲ بیمار کرونایی با علائم حاد تنفسی را به دلیل ضعف و کهولت جسمانی و شدت بیماری از دس - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 355 مبتلای کرونایی بستری و سرپایی در استان شناسایی شد، اظهار داشت: میزان ابتلای کرونایی برای دومین روز پیاپی 27 درصد افزایش یافت و بعد از حدود یک هفته از 350 نفر در روز هم عبور کرد که همین افزایش ابتلا منجر به افزایش 3 نفری بستری‌های روزانه شده و قطعاً میزان بستری‌ها در روزهای آتی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به افزایش بیماران بدحال زیر دستگاه ونتیلاتور اشاره کرد و افزود: در ضمن تعداد بیماران بهبودیافته کرونایی ما در 24 ساعت اخیر نسبت به روز قبل 13 درصد کمتر بود و با این حال موج کاهش بستری‌های کرونایی فعلی ما در حال استمرار است و امروز هم نسبت به روز قبل بیش از 4 درصد کمتر شده و در حال حاضر 431 نفر در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند.

نامدار ادامه داد: با وجود این آمار تقریباً سهمیه تخت‌های «پلن بی» هم تخلیه شده و تقریباً 40 درصد ظرفیت تخت‌های بیماران کرونایی در اوج پیک چهارم آزاد شده است و با توجه به تسریع واکسیناسیون ضد کرونا و ورود قریب‌الوقوع واکسن‌های ایرانی «کوو ایران برکت» امیدواریم که دیگر هیچ‌وقت نیاز نداشته باشیم که بیشتر از 400 تخت برای بیماران کرونایی در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: البته بهترین خبر کرونایی امروز کاهش فوتی‌ها و رسیدن آن به کمترین آمار 4 هفته اخیر و پیک چهارم کرونا در استان بود؛ به طوری که در این 24 ساعت فقط 2 بیمار کرونایی با علائم حاد تنفسی را به دلیل ضعف و کهولت جسمانی و شدت بیماری از دست دادیم.

میزان ابتلا و بستری‌های کرونایی در قزوین نصف شدابتلای کرونایی در قزوین 20 درصد افزایش یافت / کاهش 5 درصدی بستری‌شدگاندلار و کرونا بازار میوه در قزوین را تنظیم کرد؛ پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه + جدول

دستگیری دهیار واکسن‌خوار

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم در ادامه با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونایی در استان گفت: طی هفته اخیر میزان واکسیناسیون روزانه ما به 2 هزار و 300 نفر در روز رسیده و از ابتدای واکسیناسیون تاکنون 34 هزار نفر از گروه‌های هدف در استان قزوین واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که 29 هزار نفر از آنها دوز اول و 5 هزار نفر هم دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

نامدار همچنین با اشاره به تخلف صورت‌گرفته توسط یکی از دهیاران استان قزوین افزود: این فرد که با سوء استفاده از واکسن کرونا به صورت غیرقانونی برخوردار شده، توسط دستگاه قضائی دستگیر شده است.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا استانداری قزوین واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا استان قزوین بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد

با پایان تعطیلات بلند ابتدای سال ۱۴۰۳، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، جزئیات و آمارهایی از سفرهای نوروزی، سوانح، تخلف‌ها و خدمات را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در ابتدای سخنانش یاد شهدای کنسولگری ایران در سوریه را گرامی داشت و جمع‌بندی آمار اقامت و اسکان‌های نوروزی ۱۴۰۳ را به این ترتیب اعلام کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین امسال ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب اقامت ثبت شده است، که ۵ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. این آمار در اقامتگاه‌های رسمی ۲/۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. رویکرد ستاد ملزم کردن به استفاده از ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی است.

به گفته او، خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل به ترتیب بیشترین اقامت را داشته‌اند.  

شالبافیان با اشاره به تغییر رفتار سفر در نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در نوروز امسال سه موج سفر را تجربه کردیم، که در موج اول به دلیل تغییرات اقلیمی با کاهش سفر مواجه بودیم و موج دوم مشابه مدت زمان سال گذشته بود و تعطیلات عید فطر که موج سوم سفرها شکل گرفت با افزایش سفرها مواجه شدیم. تحلیل این روند نشان می‌دهد هر سال متناسب با آن سال باید برنامه‌ریزی شود.

معاون گردشگری در ادامه یادآور شد: بیش از یک میلیون نفر در نوروز به صورت تمام‌وقت و موقت و داوطلبانه همکاری داشتند و به تناسب تصمیم‌هایی که گرفته شد نسبت به گذشته بهبودهایی داشتیم، که از آن جمله، عضویت شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی بود که سبب کاهش مشکلات سوخت‌رسانی شد و با تقویت کمپین ۶۰_۳۰ در راستای کاهش تصادف‌ها و سوانح جاده‌ای اقدام شد.

او به شناسایی برخی آسیب‌ها به‌ویژه برای کاهش سوانح جاده‌ای و مسمومیت‌های ناشی از گاز CO که افزایش پیدا کرده بود، اشاره کرد و از تمرکز این ستاد روی موضوع کاهش سوانح جاده‌ای و تهیه طرحی در این‌باره و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی سخن گفت و افزود: براساس این طرح دستگاه‌های مختلف مسئولیت‌هایی پیدا کردند. کشور برای این موضوع به قدری هزینه می‌دهد که نباید به ۱۵ روز نوروز محدود شد و این طرح به مدیریت سفر در طول سال کمک می‌کند.

رئیس ستاد سفر همچنین به راه‌اندازی مجموعا ۱۰۴۷ بازارچه صنایع دستی در محورهای سفر اشاره کرد.

درحال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| استقلال به دنبال حفظ صدر، شمس اذر در تدارک غول کشی دوباره
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در استان قزوین
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • ورود روان آب به روستای زین آباد داراب
  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • آمار سفر‌های نوروز و عید فطر اعلام شد
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد