Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز گذشته میزگردی با حضور حمیدرضا دادخواه دبیر هیأت فوتبال استان اصفهان، مسعود افشاری و امین کریمیان دونفر از کارشناسان فوتبال در خصوص حواشی دیدار دوتیم سپاهان و پرسپولیس برگزار شد.

در این میزگرد صوتی که در کانال مجازی خبرگزاری فارس اصفهان برگزار شد، پیرامون ابعاد مختلف این دیدار بحث و گفت‌وگو شد؛ پیش از آغاز اعلام نظرات کارشناسان و صحبت‌های دبیر هیأت فوتبال استان اصفهان، درباره حواشی که پیش از آغاز این دیدار رخ داده بود تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعاتی مثل تعویق روز بازی، صدور بیانیه و واکنش مدیررسانه‌ای باشگاه پرسپولیس، سکوت مدیران باشگاه سپاهان در خصوص تعویق این دیدار، حضور هواداران در محل اسکان تیم‌ها، حمله به کاروان تیم پرسپولیس، حواشی پس از اتمام دیدار و درگیری بازیکنان، عملکرد تصویربردار و محبوس شدن تیم پرسپولیس در رختکن مواردی بود که به آن پرداخته شد.

شروع کننده حواشی مشخص است

در ابتدایی این گفت‌وگو حمیدرضا دادخواه، دبیر هیأت فوتبال استان اصفهان پیرامون حواشی ایجاد شده اظهار داشت: به هیچ عنوان مسائل مطرح شده در رسانه‌ها را قبول نداریم؛ پورقاز در این جریان اصلا مقصر نبود. شروع کننده حواشی پس از اتمام مشخص است و فدراسیون می‌تواند تشخیص دهد، من به عنوان عضو اجرایی نمی‌توانم مشخص کنم چه کسی شروع کننده بوده فقط می‌توانم کلیات جریان را تشریح کنم، به صراحت می‌گویم پورقاز در این جریان مقصر نبود.

 

دبیر هیأت فوتبال استان پیرامون اینکه عکاسی که از مجموعه سپاهان بوده مورد تایید بوده؟، گفت: در مورد افرادی که درون کاسه ورزشگاه بودند باید به صراحت اعلام کنم که فرد غیرمربوطی در محل حاضر نبوده است، در جلسه قبل از بازی از نماینده صدا و سیما هم دعوت شد و حضور پیدا کردند؛ این بازی با ۱۱ دوربین فیلمبرداری میشد و تقاضای حضور ۸ نفر را در کاسه ورزشگاه داشتند که خیلی منظم کارشان را انجام دادند؛ در کل فرد اضافه‌ای هنگام بازی در ورزشگاه نبود و نمایندگان سازمان لیگ کنترل شدیدی روی کلیه نفرات داشتند ولی در خروج دو تیم با توجه به تنشی که ایجاد شد مقداری ازدحام شد.

تأثیرات دربی پایتخت بر روی حواشی نقش‌جهان

مسعود افشاری نیز در خصوص نقش رسانه‌ها در درگیری‌ها و تنش‌ها ایجاده شده تصرح کرد: نباید فراموش کنیم که جمعه آینده دربی برگزار می‌شود و هر اتفاقی که برای پرسپولیس قبل از این بازی بیفتد به سود استقلال است؛ در فضای مجازی انقدر که استقلالی‌ها به ماجرا پروبال می‌دهند، سپاهانی‌ها نسبت به این موضوع اعتراض ندارند و من احساس می‌کنم این شلوغی فضا که کمیته انضباطی را تحت فشار قرار می‌دهد و ممکن است تعدادی از بازیکنان پرسپولیس را محروم کند و طبیعتا کمیته فقط پرسپولیسی‌ها را محروم نمی‌کند.

وی ادامه داد: ساکت و تیم اجرایی سپاهان به این دلیل وارد ماجرا نمی‌شوند، سپاهان هفته آینده بازی حساسی با مس رفسنجان دارد و این جو سازی‌ها به ضرر سپاهان تمام می‌شود هرچند سپاهان هم به عنوان یک باشگاه فرهنگی باید از حق خود دفاع کند.

این کارشناس رسانه‌، دلیل سکوت باشگاه سپاهان در خصوص بیانیه‌هایی باشگاه پرسپولیس افزود: ساکت مدیر کم‌ تجربه‌ای نیست، نویدکیا هم در کنفرانس بعد از بازی ختم کلام را اعلام کرد و شلوغی این فضا به جز این که تمرکز بازیکنان سپاهان را بهم زد نتیجه دیگری نداشت، هم‌چنین نویدکیا با توجه به صحبت‌هایی که قبل از بازی بود مثل این که این بازی فینال نیم‌فصل دوم است هوشمندانه به این موضوع اشاره کرد که این بازی پایان کار ما نیست تا فشار از روی بازیکنان برداشته شود.

افشاری در ادامه تصریح کرد: ضمن این که در ورزشگاه به جز رجزخوانی دو تیم اتفاق تلخ دیگری نیفتاد؛ اگر فیلم‌ها با دقت نگاه شود افرادی که در وسط زمین بودند مثل رحمان احمدی، فیزیوتراپ سپاهان، کریم باقری و حتی عزت پورقاز در صحنه‌ اولیه ماجرا قصد داشت سید جلال را از این ماجرا دور کند ولی در نگاه اول احساس می‌شود پورقاز حمله‌ور شد ولی واقعا اتفاق خاصی رخ نداد؛ این بازی از معدود بازی‌هایی بود که درون زمین تنش و درگیری وجود نداشت.

این کارشناس رسانه‌ ادامه داد: فضای رسانه‌ای به سمتی پیش می‌رود که ممکن است در نهایت به ضرر سپاهان تمام شود؛ امیدوارم سپاهانی‌ها با توجه به فیلم‌هایی که وجود دارد بتوانند فضا را به سود خودشان برگردانند.

وی پیرامون این که هواداران پرسپولیس اشاره می‌کنند فقط با اصفهان این مشکل و حواشی را داریم، گفت: شاید پرسپولیس در شهرهای دیگر این مشکلات را نداشته باشد ولی از این جهت نگاه کنیم که کدام یک از شهرها تیمی دارد که ۵ سال قهرمان لیگ شده باشد و در لیگ آسیا موفق باشد؛ پس این شرایط طبیعی است و پرسپولیس جدا از رقیب سنتی خودشان استقلال، تنها رقیبی که در حال حاضر شانه به شانه با آن‌ها حرکت کرده چه از لحاظ فنی و چه ساختاری سپاهان بوده؛ طبیعی است تیم‌هایی که هم رده هستند همیشه نسبت بهم دیدگاه رقابت دارند.

 

افشاری با بیان این که سپاهانی‌ها تنها هواداران فوتبال شهرستانی در ایران هستند که همیشه به دلیل افتخاراتی که تیمشان داشته نگاه از بالا نسبت به پرسپولیس داشته‌اند، اظهار داشت: هیچ کدام از تیم‌ها سابقه و شخصیت فوتبال سپاهان در ایران را نداشته‌اند و طبیعی است که وقتی با رقیب مستقیم بازی داری چالش به وجود بیاید و تمام تقصیرات را هم نمی‌توان گردن تیم سپاهان انداخت.

عده‌ای به‌ دنبال منافع شخصی خود هستند

امین کریمیان در خصوص اینکه هر زمان که این دو تیم بازی داشته‌اند حواشی وجود داشته و شاهد این اتفاقات بوده‌ایم، تشریح کرد: تمام علاقمندان به فوتبال می‌دانند که برگزاری مسابقات تیم منسجمی نیاز دارد  و یکی از معدود روزهایی بود که با توجه به ماه رمضان و شرایط کرونا از سمت مسؤولان برگزاری هیات فوتبال و یگان ویژه و ورزشگاه تمهیدات خوبی صورت گرفته بود و برگزاری این دیدار به غیر از حواشی بیرون بازی بدون دردسر و منظمی برگزار شد.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: اتفاق کوچکی رخ که به دلایلی خیلی بزرگ نمایش داده شد که شاید هدف استقلالی‌ها باشد شاید هم مربوط مسائل دیگری باشد؛ در این بین عده‌ای وظایف خود را نمی‌دانند، بازیکن نمی‌دانند موقع عصبانیت چه رفتاری داشته باشد یا کارد فنی در مواقع حساس چگونه عمل کند که به فقر فرهنگی که در ورزش و فوتبال ما وجود دارد بر‌می‌گردد؛ بیش از یک سال است که کانون‌های هواداری منحل شده است.

وی در خصوص رفتار فیلمبرداری که گفته می‌شود شروع کننده ماجرا بوده است، تشریح کرد: اگر کار فیلمبردار غیرقانونی بوده است پس حضورش هم قانونی نبوده؛ فیلم‌بردار حضور دارد برای تهیه فیلم‌ها و مستندات، اگر این شخص شروع کننده بود باید تذکرات لازم و توبیخات صورت گیرد. به فرض این که مقصر این فیلمبردار بوده باشد، بازیکنان چند میلیاردی فوتبال باید بتوانند هنگام وقوع اینجور حوادث بر عصبانیت خود غلبه کنند.

کارشناس فوتبال، در خصوص بیانیه صادر شده از سمت پرسپولیس چیست، گفت: این بیانیه‌ها که از سمت مسؤولان تیم‌ها در فضای مجازی قرار می‌گیرد تفکرات افراد خاصی است که به دنبال منافع شخصی هستند؛ پرسپولیس و سپاهان ذاتا یک خانواده هستند، هر دو شاهینی هستند و از قدیم یک مالک داشته‌اند و روابط خوبی بین این دو تیم بوده است.

وی با بیان این که قبل از لیگ آزادگان زمانی که بازی در اصفهان برگزار شده هیچ مشکلی وجود نداشته است، گفت: مواقعی که برخی از مدیران خاص سرکار آمده‌اند منافع میلیونی هواداران خود را زیر پا گذاشته‌اند و به دنبال منافع شخصی این رفتارها را انجام داده‌اند؛ اگر پرسپولیس واقعا به این موارد اعتقاد داشت بهتر بود که این کار به صورت رسمی و از طریق باشگاه و متولی برگزاری مسابقه انجام می‌شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: پرسپولیس سپاهان اصفهان فوتبال دبیر هیأت فوتبال استان شروع کننده برگزار شد داشته اند دو تیم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟

شمارش معکوس لیگ بیست و سوم آغاز شده است و سرخابی‌های پایتخت با اختلاف بسیار کم در کورس قهرمانی حضور دارند. به اعتقاد پیشکسوت استقلال از حالا هر بازی برای این دو تیم حکم یک فینال را دارد و هیچ یک از تیم‌ها را در این مسیر نمی‌توان دست کم گرفت. به بهانه شرایط فعلی استقلال و واگذاری این تیم و همچنین اسپانسر جنجالی آبی‌ها با منصور رشیدی هم کلام شده‌ایم که در ادامه متن کامل گفتگو را می‌خوانیم؛

*رقابت نفسگیری در بالای جدول بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد، نظر شما در مورد این کورس قهرمانی چیست؟

خب همانطور که می‌بینیم دو تیم فقط با اختلاف یک امتیاز در رده بندی قرار دارند. از حالا تمام بازی‌ها برای دو تیم مانند یک فینال تمام عیار خواهد بود. مخصوصا میانگین سنی بالای این دو تیم باعث می‌شود که در مقابل تیم‌های جوان کم بیاورند. دیدیم که استقلال در بازی مقابل شمس آذر از دقیقه ۷۰، ۸۰ کم بیاورد و ۲ گل بخورد. امتیاز گرفتن از حالا سخت می‌شود. تیم‌ها باید هم از لحاظ بدنی و هم روحی روانی برای کسب نتیجه در بالاترین حد ممکن باشند.

*بازی بعدی استقلال و پرسپولیس در لیگ به ترتیب با تراکتور و سپاهان است، نتیجه این دو بازی تا چه حد می‌تواند در تعیین قهرمانی نقش داشته باشد؟

قطعا هر دو بازی برای هر دو تیم ۶ امتیازی به حساب می‌آید. هم سپاهان هم تراکتور تیم‌هایی هستند که بازیکنان بسیار خوبی دارند و از هواداران زیادی بر خوردار هستند. سپاهان با برد در بازی قبلی با روحیه مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت و تراکتور نیز در تبریز از هوادارانش بهره می‌برد، برای همین هر دو بازی قطعا سخت خواهد بود و به نظرم هم پرسپولیس و هم استقلال به مساوی در این بازی‌ها قانع خواهند بود تا ببینند در ادامه راه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

*نظرتان در مورد محرومیت سیدحسین حسینی چیست؟

اخبار را خواندم آخر با چه قانونی به خاطر یک دختر ۱۳، ۱۴ ساله هوادار فوتبال باید محروم شوید؟ چرا وقتی آن آقا مادر رئیس جمهور ونزوئلا را بغل کرد کسی چیزی نگفت و جریمه نشد؟ حتی در فیلم‌ها چیز‌های بدتری می‌بینیم چرا باید یک فوتبالیست را از بازی کردن به خاطر چنین اتفاقی محروم کرد. نمی‌دانم اسمش را چه چیزی بگذارم، فاجعه است. ۳۰۰ میلیون برای یک اتفاق. بیش از این هم نمی‌شود حرف زد.

*پس از کش و قوس‌های فراوان استقلال و پرسپولیس هم واگذار شدند.

بله من خودم هم بازنشسته شرکت نفت هستم می‌دانم که این شرکت‌ها از صندوق‌هایی که دارند تیم را خریداری کرده‌اند. امیدوارم که مشکلات هر دو تیم برطرف شود، اما از نظر من مشکلات بیشتر از این حرف هاست. هر سال یک اتفاق و مشکل جدید در فوتبال ایران رخ می‌دهد و مشکلات جدیدی اضافه می‌شود که این تیم‌ها روز خوش نمی‌بینند. شابعاتی وجود دارد که هم بانک‌ها و هم شرکتی که مالکیت دو تیم را بر عهده گرفته‌اند ضرر ده هستند که این خبر بسیار ترسناکی است. بهتر است اقتصاد دان‌ها در این مورد نظر دهند که این واگذاری سرانجام خوبی خواهد داشت یا خیر.

*استقلال ابتدای فصل با موبایل استقلال قرارداد امضا کرد که پس از جنجال‌های شرکت مشابه شاهد پاک شدنش از روی پیراهن استقلال هستیم.

وقتی شرکتی مشابه آن از مردم کلاهبرداری کرده طبیعی بود که این اتفاق رخ دهد، چرا باید از شرکت‌هایی که باعث بدبختی مردم شده اند در فوتبال حمایت شود؟ پولی که به عنوان اسپانسر هم به تیم داده آش دهان سوزی نبوده و در فوتبال این پول‌ها به چشم نمی‌آیند. در نهایت در فوتبال جایی برای تبلیغ این شرکت‌ها نیست.

منبع: خبرآنلاین

tags # استقلال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم | فوتبال تدافعی هوادار ندارد
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • ستاره پرسپولیس بازی با سپاهان را از دست داد
  • احمدزاده به بازی با پرسپولیس می‌رسد/ وضعیت نامشخص اسدی
  • رضاییان مقابل پرسپولیس بازی می‌کند (+سند)
  • ژوزه مورایس: بازیکنانم نیمه دوم مقابل ملوان بسیار عالی بودند
  • روایت بازیکن استقلال از برگزاری دربی در زندان!
  • ستاره سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد