Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:28:03 GMT

بازدید سرکنسول‌های اروپایی از محله شیخ جراح قدس

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۴۶۲۸

بازدید سرکنسول‌های اروپایی از محله شیخ جراح قدس

نمایندگان کنسولگری‌های کشورهای اروپایی با حضور در محله شیخ جراح با خانواده‌های فلسطینی که به اخراج تهدید شده‌اند، دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، تعدادی از نمایندگان کنسولگری‌های کشورهای اروپایی برای اطلاع از وضعیت خانواده‌های فلسطینی ساکن محله شیخ جراح که به اخراج از این محله تهدید شده‌اند، از این محله بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت مربوط به اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح و دیگر مناطق قدس شرقی بسیار نگران‌کننده است و این اقدامات که طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر غیرقانونی محسوب می‌شوند، تنها موجب تشدید تنش‌ها در این منطقه می‌شوند.

اتحادیه اروپا در ادامه از مسوولان خواست فورا اقدامی برای آرام کردن تنش فعلی در قدس در پیش گرفته و از اقدامات تحریک‌آمیز در مورد مسجد الاقصی خودداری کرده و به وضعیت موجود احترام بگذارند.

همچنین این اتحادیه از رهبران سیاسی، مذهبی و اجتماعی همه طرف‌ها خواست با خویشتن‌داری به مسوولیت خود عمل کرده و از انجام هر کاری جهت آرام کردن این وضعیت پرتنش دریغ نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الشیخ جراح محله شیخ جراح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی

ایتنا - دنیای جراحی با ظهور فناوری واقعیت افزوده (AR) شاهد یک تغییر کیفی است که به جراحان اجازه می‌دهد تا با دیدن جزئیات داخلی بدن در حین انجام عمل که با دقت و کیفیتی بالا ارائه می‌شود عملیات دقیق‌تر و کارآمدتری انجام دهند.
امروزه از طریق به کارگیری واقعیت‌افزوده (AR) در جراحی‌های شکم، یک پیشرفت قابل توجه در فناوری جراحی رقم خورده است. این نقطه عطف، که در ۱۱ در سانتیاگو شیلی رخ داد، استفاده از سیستم MARS Levita را با هدست Meta Quest 3 ترکیب کرد و عملکرد جراحی را بهبود بخشید و با هموارکردن راه برای دیجیتالی تقویت‌شده با هوش مصنوعی، پیشرفتی اساسی در زمینه جراحی پزشکی و جراحی از راه دور جهانی را نشان داد. 

اولین جراحی شکم با استفاده از فناوری واقعیت‌افزوده در شیلی
دکتر آلبرتو رودریگز، جراح و رئیس شرکت Levita Magnetics در سیلیکون ولی، با انجام اولین جراحی شکم با استفاده از فناوری واقعیت‌افزوده در سانتیاگو شیلی، به یک شاهکار تاریخی دست یافت.

این جراحی‌های تاریخی یکپارچه توسط دکتر آلبرتو رودریگز ناوارو، جراح باتجربه و موسس و مدیر عامل شرکت Levita Magnetics انجام شد. دکتر رودریگز ناوارو از فناوری‌های MARS و AR برای انجام کوله سیستکتومی، که معمولاً به عنوان جراحی برداشتن کیسه صفرا که به عنوان شایع‌ترین جراحی شکم در مقیاس جهانی شناخته می‌شود، استفاده کرد. 

این فناوری در طول کوله سیستکتومی دید وسیع‌تری به تیم جراحی ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده گامی بزرگ به سمت نوعی از جراحی است که با دردی کمتر و پروسه بهبودی سریعتر شکل می‌گیرد.

این جراحی همچنین یکی از اولین بارهایی است که جراح اصلی در حالی که یک هدست AR به سر داشت، عمل جراحی را انجام داد. 

دکتر رودریگز در اینباره گفت: «من خودم به عنوان یک جراح کم تهاجمی، از نزدیک همه محدودیت‌ها را برای انجام جراحی‌های بهینه تجربه کردم. از آنجایی که نتوانستم بستر جراحی رویاهایم را پیدا کنم، تصمیم گرفتم یک تیم جمع‌آوری کنم و آن را بسازم، که بازی را تغییر می‌دهد.» 

به طور سنتی، جراحی شکم به دلیل ماهیت پویای محیط و عدم وجود مراجع ثابت، به عنوان یک منطقه چالش‌برانگیز از بدن شناخته می‌شود. سیستم MARS این چالش‌ها را کاهش می‌دهد و اجرای فناوری AR نشان‌دهنده تعهد مداوم شرکت به پیشروی نوآوری و رشد جراحی است. 

دکتر رودریگز ناوارو به اهمیت این پیشرفت اشاره کرد: «لویتا همچنان مرزهای نوآوری فناوری را در اتاق عمل جابجا می‌کند، در ابتدا سیستم MARS را به کار گرفتیم و اکنون با اولین عمل جراحی شکم واقعیت‌افزوده با استفاده از سیستم MARS با فناوری‌های دیگر مانند AR، ما می‌توانیم جراحان را برای انجام روش‌های کارآمدتر و در عین حال بهبود تجسم و عملکرد ارگونومیک توانمند کنیم.»

استفاده از AR در جراحی شکم پتانسیل زیادی را ارائه می‌کند، زیرا دید پیشرفته‌تری از زمینه جراحی و توانایی ارائه داده‌های بلادرنگ به جراح ارائه می‌دهد. این جنبه‌ها تأثیر عمیقی بر آینده روش‌های مراقبت‌های بهداشتی و جراحی، از جمله جراحی از راه دور و سایر راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و رباتیک دارند. از زمان راه‌اندازی، این شرکت به گسترش قابلیت‌ها و کاربردهای خود در شیلی و ایالات متحده با سابقه پیشرفت‌های قابل توجه ادامه داده است.

استفاده از Apple VISON PRO در برزیل
امکانات فناوری واقعیت‌افزوده به شیلی محدود نمی‌شود و در برزیل نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

جراح برونو گوباتو برای اولین‌بار در حین جراحی شانه، از هدست اپل ویژن پرو استفاده کرد که با موفقیت همراه بود.

این دستگاه به او این امکان را می‌داد که تصویری به اندازه صفحه نمایش فیلم با وضوح بالا ببیند، همچنین می‌توانست معاینه‌های بیمار و مدل‌های سه‌بعدی را در زمان واقعی مشاهده کند، درک او از آناتومی را افزایش داد و او را قادر ساخت که این عمل را با دقت بیشتری انجام دهد.

انتظار می‌رود فناوری واقعیت‌افزوده به یک جزء ضروری مراقبت‌های بهداشتی تبدیل شود که به بهبود نتایج بیمار و کاهش قابل توجه زمان بهبودی کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • اخراج بیش از ۱۵۰ پناهجوی افغانستانی‌ از پاکستان