Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: کمیته امداد امام خمینی، به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان، با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی و با ایجاد ۱۷۵ پایگاه در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری فطریه روزه‌داران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با یادآوری شرایط خاص حاکم بر جامعه، ناشی از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد: همشهریان می‌توانند با سهولت، کد #۵*۰۸۱*۸۸۷۷* را به وسیله تلفن‌های همراه خود شماره گیری و فطریه خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خاطرنشان کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۷۹۹۷۹۵۰۱۶۱۴۵ نیز ویژه پرداخت فطریه عام برای پرداخت غیر حضوری فطریه در نظر گرفته شده است.

ترکمانه با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، نماز عید فطر در فضای باز و در نقاط مشخص شده از سوی ستاد برگزاری نماز عید فطر اقامه خواهد شد، افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با آرم و نشان «شورای زکات استان» مستقر و در تمام این پایگاه‌ها دستگاه کارتخوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران قرار داده خواهد شد.

او با تشریح حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه یادآور شد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان با بیان اینکه میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس قوت غالب و نظر مراجع تقلید از مبلغ ۱۸ هزار تومان تا ۲۱ هزار تومان تعیین شده است تاکید کرد: بر اساس مصوبات ستاد هماهنگی جمع‌آوری زکات فطره مقرر شده صندوق‌هایی که به صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان اضافه کرد: انتشار هرگونه شماره حساب بانکی غیر از شماره حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع است و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفین برخورد میشود.

ترکمانه افزود: همچنین مراکز خیریه نیز مجاز خواهند بود در محل خیریه، نسبت به دریافت فطریه اقدام کنند.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی زکات فطره مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان شورای زکات زکات فطره جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد

 احمد نوذری مدیر کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) مهاباد امروز در حاشیه آیین اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هر سری از این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی مانند یخچال، اجاق‌گاز، تلویزیون، جاروبرقی و لباسشویی بود که از سوی این نهاد تامین شده است.

وی افزود: ارزش ریالی مجموع هر سری جهیزیه اهدا‌شده ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده ضمن اینکه اقلام اهدا شده نیز اغلب از نوع تولیدات داخلی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اضافه کرد: نهادینه‌کردن ازداوج آسان، تشویق جوانان برای ازدواج به‌هنگام و کمک به نوعروسان نیازمند برای تشکیل زندگی از اهداف این برنامه است.

وی با اشاره به اینکه طی امسال توزیع چند مرحله دیگر جهیزیه ادامه خواهد داشت، گفت: پارسال در مجموع ۱۱۸ سری جهیزیه با ۸۵ میلیارد ریال هزینه و با هدف ترویج امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت به نوعروسان نیازمند تحت‌پوشش این نهاد در شهرستان اهدا شد.

نوذری ادامه داد: خیّران برای شرکت در اقدامات خداپسندانه می‌توانند وجوه نقد خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه پرداخت ۸۸۰۲۳۷۵۵۸ و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۲۳۱۰ کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) واریز کنند.

وی تاکید کرد: همچنین خیّران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۰۴۴۱۰*۸۸۷۷* ویژه کمیته امداد مهاباد مبالغ اهدایی خود را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

در شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد حدود ۱۲ هزار نفر زیرپوشش کمیته‌امداد هستند که از این تعداد ۷۰ درصد در مناطق شهر و مابقی هم در روستا‌ها ساکن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد