Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@20:31:51 GMT

جوابیه: آلودگی نفتی منطقه سرخون در حد بسیار جزئی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۴۷۴۴

جوابیه: آلودگی نفتی منطقه سرخون در حد بسیار جزئی است

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در پاسخ به گزارش روزنامه همشهری با عنوان «آلودگی نفتی در سرخون ادامه دارد»، توضیحاتی را به‌منظور تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، در توضیحات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آمده است: «تیتر مطلب با واقعیات و نتایج آزمایشگاهی که با نظارت کارشناسان دستگاه‌های محلی و استانی به‌صورت منظم و ماهانه از چهار نقطه از چشمه سرخون گرفته می‌شود، منافات دارد و نتایج حاکی از کاهشی بودن وضع آلودگی در حد بسیار جزئی و فقط در منشأ و مظهر چشمه است که این میزان، آلودگی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مطلب نگارنده عنوان می‌کند: «هر از گاهی این خط لوله دچار حادثه می‌شود؛ حوادثی که اگرچه همیشه دلیلی برای رخداد آن وجود دارد…» که لازم است یادآور شویم، این خط لوله در دامنه‌های رانشی و لغزشی دره گندمکار، واقع شده و به‌عنوان دومین خط لوله سخت‌گذر جهان یاد می‌شود، از این رو در نشست استانداری چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرعامل محترم شرکت، پروژه تغییر پنج کیلومتر از مسیر خط لوله نفت مارون در این محدوده در دستور کار قرار گرفته که عملیات آن از خردادماه امسال آغاز می‌شود.

در بخش دیگری از گزارش به نقل از معاون امور عمرانی استانداری استان چهارمحال و بختیاری گفته شده: «بسیاری از چشمه‌ها از مدار خارج شده» ضمن خلاف واقع بودن این ادعا به اطلاع می‌رساند در سال‌های اخیر تنها سرچشمه سرخون متأثر از شکستگی خط لوله بوده و آلودگی سایر چشمه‌ها واقعیت ندارد. این شرکت از سال ۱۳۹۶ با تجهیز دو دهنه چشمه با دبی آب حدود ۴۰ لیتر در ثانیه با تأیید نمایندگان وزارت نیرو نسبت به تأمین آب شرب و بهداشتی مردم سرخون و روستاهای مجاور تا افق ۱۴۲۵ اقدام کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش فرماندار محترم شهرستان اردل عنوان کرده است: «پاسخ شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان همواره انکار خسارت‌های ناشی از فعالیت خود بوده است» که لازم است به استحضار برساند این شرکت نسبت به پرداخت و جبران خسارت‌هایی که توسط کارشناسان بی‌طرف و مراجع ذی‌صلاح تأیید و تاکنون منجر به صدور رأی قطعی قضایی شده، اقدام کرده است.

در بخش پایانی مطلب به نقل از رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به ادعای خسارت ۴۵ میلیارد تومانی به این بخش یادآور می‌شود در رابطه با ادعای مطروحه، موضوع در کارگروه استانداری چهارمحال و بختیاری، با حضور نمایندگان تام‌الاختیار شرکت متبوعه و سایر ارگان‌های ذی‌ربط در مرحله بررسی و رسیدگی است.

در پایان یادآور می‌شود که تاکنون نشست‌های پرشماری با مقام‌های استانی برگزار شده که به نتایج مطلوبی منجر شده و امید می‌رود با هم‌فکری و هم‌افزایی مسئولان و اجرای کامل مصوبه‌های کارگروه‌های مربوطه، نظر مجاوران خط، کشاورزان و دیگر مردم منطقه به بهترین شکل ممکن تأمین شود.»

برچسب هاشرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران (IOPTC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران IOPTC آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از انجام بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی از مجاری عرضه سوخت و مصرف‌کنندگان عمده استان در سال ۱۴۰۲ در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی، ناصر راشدی با اشاره به انجام کنترل‌های کمّی و کیفی مستمر فرآورده‌های نفتی در این منطقه بیان کرد: پارسال، با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، شهروندان و صیانت از سرمایه ملی، ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در سطح منطقه انجام شد.

وی افزود: کارشناسان منطقه به‌منظور تخصیص سهمیه سوخت مصرف‌کنندگان، در این مدت از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و مصرف‌کنندگان عمده بازدید کرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در این منطقه انجام شده است.

دیگر خبرها

  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • کیفیت هوای تهران در سومین روز اردیبهشت
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)