Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دیسپاچینگ ملی جدید کشور با حضور وزیر نیرو امروز 21 اردیبهشت 1400 به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، مرکز ملی دیسپاچینگ برق که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران ایجاد شده با اعتباری بالغ بر هزار و 145 میلیارد تومان با حضور آقای رضا اردکانیان وزیر نیرو و در ششمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال جدید به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکز ملی دیسپاچینگ، راهبری کل شبکه برق را در همه بخش‌های آن شامل نیروگاه‌ها، خطوط انتقال و پست‌ها در سراسر کشور برعهده دارد.
این مرکز با آخرین فناوری‌های روز دنیا و در مدت 11 سال ساخته شده است و ظرفیت پردازش و دریافت اطلاعات این مرکز، نسبت به مرکز قبلی 10 برابر شده است.
همچنین این مرکز به فناوری wams مجهز شده است که قابلیت رصد حوادث شبکه را به صورت لحظه‌ای دارد.
این مرکز توان تبدیل شدن ایران به چهارراه تبادل برق منطقه را فراهم می‌کند و توان پشتیبانی از توسعه و مدیریت شبکه برق کشور را تا حداقل سه دهه آینده خواهد داشت.
در مراسم امروز پویش #هرهفته_الف_ب_ایران همچنین طرح جهادی بهسازی شبکه برق 560 روستا با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان و تحویل 3 هزار دستگاه مولد برق به سه هزار خانواده عشایری با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس با فرمان وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
در طرح جهادی بهسازی شبکه برق، قرار است تا پایان سال بهسازی شبکه برق 10 هزار روستا با اعتبار سه هزار میلیارد تومان به بهره برداری برسد.
همچنین در طرح تحویل مولد‌های برق به خانواده‌های عشایر کشور، امسال قرار است 20 هزار مولد برق خورشیدی به 20 هزار خانواده عشایری کشور تحویل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیسپاچینگ ملی بهره برداری میلیارد تومان شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان

خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان توسط وزیر علوم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، امروز_پنجشنبه سی ام فرودین_ همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویی ۵۰ واحدی پسرانه دانشگاه سمنان که با مشارکت یکی از خیرین آموزش عالی این استان ساخته شده است، به بهره برداری رسید.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان در خصوص این پروژه گفت: فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

وی افزود: این خوابگاه در دو طبقه و و هر واحد با مساحت ۶۰ متر مربع افتتاح شد.

سعدالدین با بیان اینکه این خوابگاه با اعتبار ۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار این خوابگاه از سوی خیّر سمنانی پرداخت شده است.

رییس دانشگاه سمنان تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجو را دارد و داخل محوطه اصلی دانشگاه قرار دارد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این خوابگاه، ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

وزیر علوم در ادامه برنامه‌های خود در دانشگاه سمنان در جلسه شورای عالی اداری سمنان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد شرکت نمود.

همچنین در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم نشست هیئت رئیسه دانشگاه سمنان تشکیل و مسائل این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 745824

دیگر خبرها

  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • وزیر صمت وارد استان سمنان شد
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی