Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@15:38:40 GMT

مديران صنعت خودرويي جسارتاً شرمتان باد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۴۷۷۷

خبرگزاری آریا- یادداشت انتقادی/ من مدرس فیزیک هستم
با مبانی موتورهای گرمایی ، مبانی مکانیک و الکتریسته و تبدیلات انرژی و انتقالات  نیرو و....آشنا هستم

بدیهی است که
پرتاب و کنترل و الکترو مغناطیس و مدیریت بر پهباد و زیر دریایی و ....
را در کسوت یک مدرس فیزیک درک کنم

باور دارم که مهندسی معکوس و فرود پیشرفته ترین  پهبادهای جهان و هدایت موشک های نقطه زن ،بسیار بسیار  سخت تر از طراحی خودرو  و مو تورهای گرمایی و هوشمند سازی  و ساخت قطعات  خودرو  می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در کسوت معلم ایرانی  تلاش پژوهشگران، حوزه پزشکی و دیگر تیم های همراه در کنترل و مدیریت  کرونا و تولید واکسن ملی را می ستایم.


در کنار موارد مختلف تردیدی نیست که ،اطاق شیشه ای وزارت صمت عمدا در طراحی و تولید خودرو های به روز
اراده ای نداشته ودر کنار درخشش وزارت دفاع درتولید سیستم های مدرن دفاعی و تیم پزشکی در تولید واکسن و دارو و....این همه آهن قراضه خودرو نمای تاریخ گذشته از نظر طراحی و ...را به جامعه ایرانی تحمیل می کند تا بیشترین  سود را سهامداران آن حوزه به قیمت سرافکندگی ملی در تولید خودروی محقر به جیب بزنند .

پیشنهاد می کنم
وزارت دفاع به طراحی خودرو نیز ورود نماید
هر چند انتظاری از این مجلس نیست
که از حمایت سهامداران قدرتمندصنعت خودرو بتواند دست بردارد

جادارد
طراحان ایرانی حداقل با مهندسی معکوس و الهام از تکنیک صنایع روز با طراحی خودرو های مدرن ملت ایران را از چتر تحقیر وزارت صمت در تولید خودرو های تاریخ گذشته آزادکنند .

.
تبریز/21 اردی بهشت
جلیل شمس
❌❌

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان

 به گزارش تابناک، همه‌ی ما در نوجوانی مشتاق بودیم گواهینامه‌ی رانندگی خود را هرچه‌ زودتر بگیریم. برای این کار در اکثر کشورها باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید، اما در کشوری مثل آلمان با دریافت گواهینامه‌ی A1 می‌توان از ۱۶ سالگی رانندگی کرد، اما نه با خودروهای معمولی.

هاچ‌بک جدید فولکس‌ واگن برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند هرچه سریع‌تر به‌طور قانونی رانندگی کنند. این خودرو Geparda نامیده می‌شود که در زبان آلمانی به معنای یوزپلنگ است و به‌دلیل اعمال برخی تغییرات در رده‌ی L5e قرار می‌گیرد.

 وقتی از نمای کناری به هاچ‌بک جدید فولکس‌واگن نگاه کنید، به‌نظر می‌رسد بخش عقب آن شناور است. چرخ‌های عقب خودرو ما را یاد فولکس‌واگن XL1 می‌اندازد؛ زیرا کنار آن پنل‌های اضافه‌ای با هدف بهبود سطح ایرودینامیک تعبیه شده‌ است.

چرخ‌های عقب خودرو بسیار نزدیک‌به‌هم قرار دارند و به‌همین‌دلیل به‌عنوان یک وسیله‌ی نقلیه‌ی سه‌چرخ دسته‌بندی می‌شود؛ اما هاچ‌بک جدید فولکس‌واگن یک خودرو سه‌چرخ واقعی نیست، زیرا محور عقب عجیب‌وغریبش از دو چرخِ به‌هم‌چسبیده تشکیل شده است.

سازنده‌ی Gepadra مدعی شده که پس‌ از نصب محور عقب، با هدف بهبود پایداری، شاسی خودرو را اصلاح کرده است.

علاوه‌بر این، جلو خودرو به تثبیت‌کننده‌ی H&R و عقب آن به فنرهای Elbach مجهز شده است.

 
 اکثر رقبای Gepadra برقی هستند اما این هاچ‌بک از موتور بنزینی بهره می‌برد. به‌نوشته‌ی Motor1، این خودرو ۲۰ اسب‌بخار قدرت دارد و نیروی مورد نیاز برای حرکت ازطریق جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته‌ی دستی به محور جلو هدایت می‌شود.

Gepadra می‌تواند با قدرت ۲۰ اسب‌بخار به سرعت ۶۸ مایل‌برساعت (حدود ۱۰۹ کیلومتر‌برساعت) برسد و بنابراین از نظر تئوری امکان رانندگی با هاچ‌بک جدید فولکس‌واگن در اتوبان‌ها نیز وجود دارد.

 
وزن هاچ‌بک جدید فولکس واگن فقط ۲٬۰۰۰ پوند (حدود ۹۰۷ کیلوگرم) است و با هر گالن سوخت (حدود ۳٫۷ لیتر) تا ۴۹ مایل (حدود ۷۸ کیلومتر) مسافت را طی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های Gepadra می‌توان به چهار کیسه‌ی هوا، ترمز ABS و ESP و ظرفیت حمل چهار نفر اشاره کرد.

قیمت خودرو Gepadra فولکس‌واگن ۲۱٬۶۵۰ دلار است و گزینه‌ای عالی برای نوجوانان زیر ۱۸ سال محسوب می‌شود که نمی‌توانند برای رانندگی با خودرو و دریافت گواهینامه‌ی معمولی صبر کنند.

 

زومیت

دیگر خبرها

  • صنعت خودروسازی ایران در رتبه شانزدهم جهان قرار گرفت
  • ب ام و E30 M3؛ یکی از جذاب ترین طراحی ها در صنعت خودرو (عکس)
  • خودرو‌های جدید تولید ایران
  • ۶ روند فناوری که آینده صنعت خودروسازی را شکل می‌دهند
  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها