Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:34:35 GMT

کارآمدی دولت آینده در گرو انتخاب درست است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۴۸۶۶

کارآمدی دولت آینده در گرو انتخاب درست است

ایسنا/ایلام دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام گفت: انتخاب درست نوید بخش کارآمدی مسئولان در فردای انتخابات است.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در وبینار «انتخابات، دانشجو و حضور حداکثری» که با همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام برگزار شد، اظهار کرد: در جهان‌بینی اسلامی خداوند تغییر سرنوشت را در اختیار انسان قرار داده که باید از این نعمت خدادادی به درستی استفاده و زمینه تعالی همه جانبه را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تغییر سرنوشت به عنوان یک برنامه اجتماعی و جامعه‌شناختی ، بستگی به عملکرد عقلانی و بصیرت و آگاهی انسان دارد، تصریح کرد: انسان باید به دور از توهمات و افکار اضافی شانس و اقبال ، توجه خود را به حرکت عقلایی و بصیرت افزایی معطوف کند و این رسالت در بین دانشجویان جایگاه ویژه‌ای دارد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام ادامه داد: برخورداری از جایگاه علمی ، رسالت سنگین‌تری را بر دوش دانشجویان گذاشته که نه تنها در قبال خود بلکه در قبال جامعه و مردم عادی نیز مسئول‌اند و باید آنان را راهنمایی و هدایت کنند.

داودی‌نصر گفت: دانشجویان باید به عنوان قشر فرهیخته تاثیر مردم بر سرنوشت خود را به یک گفتمان علمی و عقلی تبدیل کند وشرکت گسترده در انتخابات از مصادیق و مکانیزم‌های تغییر سرنوشت است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: مردم با حضور در انتخابات علاوه برمستحکم کردن پایه مقدرات خود، حمایت همه جانبه خود را از نظام حاکم نیز اعلام می‌کنند و چنین نظامی به راحتی و آرامش بیشتر می‌تواند به مسیر حرکت خود در انجام تکالیف و خدمتگزاری قدم بردارد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام گفت: نقش پررنگ مردم در انتخابات و حضور حداکثری آنان باعث قطع امید و طمع دشمنان به این سرزمین می‌شود و مسئولان کشور را به ادامه کار با دلگرمی بیشتر تشویق می‌کند و این کار در گرو آگاهی بخشی بیشتر به مردم و متنوع کردن راهکارهای مشارکت مطلوب‌تر توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی و قشر دانشجو است.

داودی‌نصر تاکید کرد: دانشگاه و دانشجو و احزاب باید به وظیفه آگاهی‌بخش خود عمل و شاخص‌های مرتبط را در جامعه ترویج کنند و به شکل‌گیری احزاب پاسخگو نیز کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب درست امروز نوید بخش کارآمدی مسئولان در فردای انتخابات است، تصریح کرد: مطبوعات، و رسانه‌های فضای مجازی و مراکز استانی صدا و سیما، باید نقش پررنگ‌تری در آگاهی‌بخش سیاسی به مردم، حضور حداکثری و انتخاب صحیح توسط مردم داشته باشند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام گفت: نگاه به تعداد انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که هیچ کشوری در دنیا مدعیان دموکراسی به این اندازه انتخابات نداشته‌اند.

داودی‌نصر تصریح کرد: برگزاری ۵ دوره انتخابات خبرگان رهبری، ۱۲ دوره ریاست جمهوری، ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی ، ۵ دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه پرسی قانون اساسی، بیانگر بهای ویژه نظام اسلامی به مردم است و مردم هم باید با انتخاب درست از این ظرفیت عظیم استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام انتخابات 1400 دبیر جامعه اسلامی مهندسین انتخاب درست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان فعال توسعه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ شهرستان بوشهر اظهار داشت: بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و امروز شاهد حضور فعال و گسترده زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم که این حضور با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است.

فرماندار بوشهر افزود: از مشارکت فعالانه جامعه زنان در انتخابات سال ۱۴۰۲ و خلق این حماسه عظیم مردمی سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

وی گفت: رأی اولی‌هایی که در انتخابات ۱۴۰۲ خاطرات خودشان را ثبت کردند می‌توانند در شورای اداری شهرستان بوشهر حضور و این خاطرات را قرائت کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن فردگرایی را در فضای مجازی ترویج می‌دهد و ذهن و اندیشه سیاسی جوانان ما را در دست گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر تأثیر گذاری زن در تربیت افراد در جامعه اضافه کرد: زن در ساحت فردی با تربیت خود می‌تواند یک خانواده و یک جامعه را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از بانوان فعال در توسعه مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6087967

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم