Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «کمیته» با روایتی از تاسیس، فعالیت‌ها و انحلال کمیته انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی به اضافه مستند به نمایش درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، بیست و ششمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «کمیته» به کارگردانی عبدالحسین بدرلو روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مستند «کمیته»، ماجرای تشکیل اولین سازمان نظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با نام «کمیته انقلاب اسلامی» در دهه 1360 در بین مردم شناخته می‌شد. این فیلم مستند فعالیت‌های کمیته در سال‌های ابتدایی انقلاب و ادغام آن با شهربانی و ژاندارمری را روایت کرده است.
«کمیته انقلاب اسلامی» در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ با پیام امام خمینی (ره) به عنوان اولین سازمان‌ نظامی پس از پیروزی انقلاب تأسیس شد و در سال ۱۳۷۰ پس از تصویب قانون تشکیل نیروی انتظامی، منحل و با ادغام سازمان آن با شهربانی و ژاندارمری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد.
این فیلم مستند در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور داشت و نسخه تلویزیونی آن در برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» پخش و بررسی می‌شود.
در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور محمدعلی صمدی، پژوهشگر و کارشناس تاریخ انقلاب برگزار می‌شود. صمدی ضمن بررسی فعالیت‌های کمیته در عمر نزدیک به 13 ساله آن، تاثیرگذاری این نهاد در تحولات سال‌های ابتدایی انقلاب را معرفی می‌کند. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز‌های چهارشنبه 22 اردیبهشت ساعت 8:30 و جمعه 24 اردیبهشت ساعت 15 است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستند‌های دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت 20:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی اضافه مستند انقلاب اسلامی شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان

محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه این کشور طی تماس تلفنی با دیوید کامرون همتای انگلیسی خود، آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان خواستار نهایی شدن برنامه توسعه مشارکت راهبردی با انگلستان برای گشایش فصل جدیدی در روابط دوجانبه شد.

وزیران خارجه پاکستان و انگلیس همچنین درباره مسائل مهم منطقه‌ای از جمله افغانستان و اوضاع غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین با گذشت ۱۷۱ روز از حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون آمار شهدای فلسطینی به ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تجدید دیدار پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی خوزستان
  • توزیع سه هزار بسته معیشتی در تبریز
  • ویژه برنامه «کوی محبت» از شبکه ۲
  • اعلام جزییات یک برنامه تلویزیونی ویژه شب‌های قدر
  • یاقوت البرز؛ محور تبلیغات تلویزیونی در ایام نوروز
  • نظرسنجی بهترین مستند جبهه فرهنگی انقلاب در سال ۱۴۰۲
  • مستند «زمین» از شبکه چهار
  • ادای دین یک برنامه تلویزیونی به شهدای حادثه تروریستی کرمان
  • تاک‌شو به سبک «شب خوش»
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان